RETAIL CEOs Insight
76 συνέντευξη Στέλιος Σκαρίμπας, Managing Director Elvida Foods SA Οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις “value formoney” Πώς επηρέασε η κρίση της πανδημίας τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας; Πώς έκλεισε το 2020 και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής η φετινή χρονιά; Ηεταιρεία μας, έχοντας σημαντικό ποσο - στό του τζίρου της στο κομμάτι της εστία - σης, είχε μείωσημέσα στο 2020όπως και οι άλλες εταιρείες του κλάδου της. Παρ’ όλα αυτά, στο κομμάτι των προϊόντων σούπερ μάρκετ σημειώσαμε άνοδο 55%, ενώ οι εξαγωγές μας ξεπέρασαν το 30% σε άνοδο. Συνολικά, τo 2020ο τζίρος μας έκλεισε στα 21.000.000, σημειώνοντας πτώση 16% σε σχέση με το 2019. Τα εξαι - ρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των προι - όντων μας, η ευκολία προετοιμασίας και πάνω από όλα η εξαιρετική τους γεύση επιβραβεύτηκαν με την ισχυρή προτίμη - ση των καταναλωτών. Τα δεδομένα για το 2021 είναι δύσκολο να αποτιμηθούν και ακόμη πιο δύσκολο να γίνει οποιαδήποτε εκτίμηση προϋπολογιστική. Στρατηγικά, η εταιρεία προσπαθεί να διεισδύσει σε νέα εμπορικά κανάλια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ώστε να αντικαταστήσει χαμένες πωλήσεις λόγω της πανδημίας. Ποια είναι η πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά και ποια προϊόντα πε - ριλαμβάνει το portfolio της; ΗElvida Foods είναι μια ελληνική εταιρεία με σημαντική ιστορία στο χώρο των προϊ- όντων κρέατος. Είναι η εταιρεία η οποία κάτωαπό την επωνυμία Ελληνικός Γύρος Α.Ε. τυποποίησε το 2002 την παραγωγή γύρου στην Ελλάδα, θέτοντας τις απαραί - τητες ποιοτικές προδιαγραφές. Από τη στιγμή της ίδρυσής της, η εταιρεία καταγράφει διψήφια ποσοτά ανάπτυξης. Το 2013 μετονομάστηκε σε Elvida Foods, διατηρώντας σαν brands το ιστορι - κό Hellenic Gyros και το νέο brand nostimost. To brand Hellenic Gyros ανα - φέρεται σε αυθεντικό ελληνικό γύρο και σουβλάκια, ενώ το brand nostimost πε - ριλαμβάνει τα προιόντα retail καθώς και άλλα προιόντα food service (π.χ. ψημένα προιόντα, έτοιμα γεύματα κ.λπ.) Αυτήν τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει μια πλήρη σειρά προϊοντικών λύσεων τόσο για τον επαγγελματία με πάνω από 900 κωδικούς προϊόντων όσο και για τον κα - ταναλωτή με 12 κωδικούς στα ράφια ελ - ληνικών και ξένων αλυσίδων. Οδήγησαν οι ιδιαίτερες συνθήκες αυ - τής της περιόδου που βιώνουμε τους καταναλωτές σε προϊόντα όπως αυτά της εταιρείας; Ποιες τάσεις βλέπετε να διαμορφώνονται; Οι καταναλωτές όλα τα τελευταία χρό - νια έχουν γίνει περισσότερο επιλεκτικοί και διαρκώς αναζητούν λύσεις “value for money” που να συνδυάζουν εξαιρετική γεύση, υψηλή ποιότητα και προσιτή τιμή. Η τάση αυτή θεωρούμε ότι αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο και ακριβώς επειδή τα προϊόντα nostimost συνδυάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά, σημειώσαμε αυτή την άνοδο στις πωλήσεις μας. Επιπλέον, η ευκολία προετοιμασίας των προϊόντων μας αποτέλεσε σημαντικό πλε - ονέκτημα για εμάς, μια και το καταναλω - τικό κοινό είχε ανάγκη από γρήγορες και εύκολες λύσεις προετοιμασίας στο σπίτι. Η τάση της προετοιμασίας στο σπίτι κα - θώς και οι online αγορές από τα σούπερ μάρκετ θεωρούμε ότι θα είναι οι δύο κυ - ρίαρχες τάσεις στο άμεσο μέλλον. Η Elvida Foods έχει υιοθετήσει την πα - ραγωγή προϊόντων με ελάχιστη ή καθό - λου χρήση προσθέτων (Clean Label), ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουμε πρωταγωνιστήσει στην προσπάθεια που είχε κάνει η Ελλάδα για τη μη χρήση φω - σφορικών στο γύρο που παράγεται στην Ελλάδα, καθώς και στην προστασία του προϊόντος «Γύρος» με την κατάθεση φα - κέλου «ΠΓΕ» στην Ε.Ε. Τι προβλέπει το πλάνο σας για το άμε - σο μέλλον; Ακολουθώντας την ίδια στρατηγική από την ίδρυσή μας για καινοτόμα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, σκοπεύ - ουμε να επενδύσουμε περαιτέρω σε κτιριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς. Τόσο το κομμάτι της λιανικής όσο και το κομμάτι των εξαγω - γών είναι αυτήν τη στιγμή τα πλέον δυ - ναμικά της εταιρείας μας. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά σε αυτή την κατεύθυνση, κατακτώντας νέες υψηλότερες κορυφές. Με άνοδο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ και σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών έκλεισε το ιδιαίτερο 2020 η Elvida Foods, που «χτίζει» στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων της και την προσιτή τιμή τους. Ο Managing Director Στέλιος Σκαρίμπας μας εξηγεί, επίσης, πώς η εταιρεία επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κρίση της πανδημίας με νέες κινήσεις ανάπτυξης. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά C M Y CM MY CY CMY K
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=