RETAIL CEOs Insight
8 Ηκατάκτηση της αισιοδοξίας Έ νας χρόνος. Τόσο έχει περάσει από τη στιγμή που το πρώτο κρούσμα του Covid-19 έκανε την εμφάνισή του στη χώρα μας, από τότε που ακού- σαμε για πρώτη φορά (και στη συνέχεια βιώσαμε) την έννοια «lockdown». Σίγουρα μοιάζει να έχουν περάσει περισσότεροι από 12 μήνες, πολύ περισσότερες από 365-366 ημέρες. Ήταν η περίοδος που άλλαξε η ζωή μας, το σημείο «μηδέν» για μια νέα εποχή, που ακόμη είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ποια θα είναι η τελική της μορφή. Βρισκόμαστε ακόμη στη φάση των εκτιμήσεων και των προ- βλέψεων, που πάντα συνοδεύονται από κάποια τεράστια «αν». Με την έκδοση που κρατάτε στα χέρια σας, επιχειρούμε να προσφέρουμε όλα τα απαραίτητα εφόδια, προκειμένου οι εκτιμήσεις και οι προβλέψεις για την αγορά του λιανεμπορίου να βασίζονται σε όσο το δυνατόν πιο στέρεα βάση. Τα δομικά υλικά δεν θα μπορούσε να είναι άλλα από αυτά που «μαρτυρά» και ο τίτ- λος της έκδοσης: τα insights των CEOs, η πολύτιμη πείρα και η γνώση των επικεφα- λής επιχειρήσεων της αγοράς που βίωσαν αυτή την τεράστια πρόκληση, κλήθηκαν να διαχειριστούν σημαντικές δυσκολίες και κατόρθωσαν σε μεγάλο βαθμό να ξεπεράσουν τα δύσκολα εμπόδια που ορθώθηκαν μπροστά τους. Η αποκλει- στική έρευνα που πραγματοποίησε η IRI Hellas για την Direction βασίστηκε σε προσωπικές συνεντεύξεις με CEOs μεγά- λων επιχειρήσεων της εγχώριας αγοράς και αποτυπώνει απόλυτα όλα όσα βίωσε ο χώρος του λιανεμπορίου φτάνοντας μέχρι εδώ, αλλά και όλα όσα προσμένει για τη συνέχεια. Παράλληλα, τα ενδιαφέ- ροντα ευρήματά της πλαισιώνονται και από μια σειρά συνεντεύξεων και άρθρων επικεφαλής επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους του Λιανικού Εμπορίου, της Βιομηχανίας αλλά και των Logistics και τουψηφιακού επιχειρείν, που καθιστούν ακόμη πιο σαφή την εικόνα, εξειδικεύο- ντας τις περιστάσεις και προσφέροντας την αναγκαία εστίαση στα διάφορα επι- μέρους ζητήματα. Φυσικά, σημαντικά συνεισφέρουν, επίσης, στη συζήτηση και οι τοποθετήσεις των υπευθύνων από την πλευρά της πολιτείας, καθώς και οι προβληματισμοί που καταθέτουν με την αρθρογραφία τους οι εκπρόσωποι των θεσμικών φορέων της αγοράς. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιά- ζονται με άκρως αναλυτικό τρόπο στις σελίδες που ακολουθούν όπως και οι απόψεις των ανθρώπων της αγοράς, που συμβάλλουν στη σκιαγράφηση του το- πίου που δείχνει να διαμορφώνεται. Θα πρέπει ωστόσο να σταθούμε στα αντανα- κλαστικά που επέδειξε η αγορά σε αυτή την καινοφανή κρίση της πανδημίας και αποτυπώνονται ξεκάθαρα στα insights που ακολουθούν. Μπροστά σε πρωτό- γνωρες προκλήσεις και αναγκασμένο να κινηθεί σε πλήρως αχαρτογράφητα νερά, το λιανεμπόριο προχώρησε ταχύτατα σε αλλαγές, υλοποίησε σχέδια προσαρμο- γής, επιτάχυνε διαδικασίες και αποφά- σεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στην κατάσταση. Παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες, δεν υποχώρησε και το πιο ση- μαντικό είναι πως στις περισσότερες περι- πτώσεις επέλεξε να απαντήσει στην κρίση με επενδύσεις και κινήσεις ανάπτυξης. Παράλληλα, τόσο στην έρευνα όσο και στις δημοσιογραφικές συνεντεύξεις και σταάρθρααποτυπώνεται μιααίσθηση -συ- γκρατημένης έστω- αισιοδοξίας. Η αγορά συμφωνεί πως υπάρχουν ευκαιρίες μέσα σεαυτήτηνκρίση, δείχνει νασυντάσσεται (στομεγαλύτερομέρος της) με τηνάποψη πωςμπορούμε ναπροσμένουμεκαλύτερες μέρες στο επόμενο διάστημα, εκτιμά πως υπάρχει «φως στην άκρη του τούνελ» και πλησιάζουμε προς τα εκεί. Φυσικά, η αισιοδοξία αυτή μέσα στις γκρίζες ημέρες που βιώνουμε όλοι μας εδώ και ένα χρόνο δεν έρχεται μόνη της· χρειάζεται «κυνήγι». Η αισιοδοξία αυτή είναι αποτέλεσμα της μεγάλης προσπά- θειας που έχει καταβληθεί και συνεχίζει να καταβάλλεται. Από όλους μας. Αποτελεί κατάκτηση και δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Η έκδοση που κρατάτε στα χέρια σας αποτυπώνει το πώς φτάσαμε ως εδώ αλλά κυρίως τι προσμένουμε για τη συνέχεια - μέσα από την εμπειρία και τη γνώση εκείνων που κλήθηκαν να οδηγήσουν την αγορά στα αχαρτογράφητα νερά των τελευταίων 12 μηνών. Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς ΥΓ. Το γεγονός πως, όπως προκύπτει ξεκάθαρα στις επόμενες σελίδες, οι επιχειρήσεις της αγοράς του λιανικού εμπορίου και της βιομηχανίας και σε αυτή την κρίση έβαλαν τον άνθρωπο στο επίκεντρο φροντίζοντας για τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους αλλά και γενικά το κοινωνικό σύνολο, ίσως κάποιοι να το θεωρούν αυτονόητο, αλλά δεν παύει να είναι πάντα αξιέπαινο...
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=