RETAILBOOK 2021

102 ΠΟΤΑ Μικτή εικόνα παρουσίασαν το 2019 οι εταιρείες του κλάδου ζυθοποιίας, καθώς σε ανάλυση των ισολογισμών τους από τις 10 κορυφαίες σε κύκλο εργασιών, οι 5 παρουσίασαν αρνητική μεταβολή και οι άλλες 5, θετική. Στην κορυφή της κατάταξης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., παρουσίασε κύκλο εργασιών στα 334.514.955 ευρώ και μεταβολή 3,02% συγκριτικά με το 2018, ενώ ισχυρή μεταβολή 64,51% παρουσίασαν και τα κέρδη προ φόρων της στα 28.975.354. ευρώ συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Ακολουθεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία Α.Ε., με κύκλο εργασιών στα 158.484.921 ευρώ και θετική μεταβολή 7,20% από το 2018, ενώ η Ζυθοποιία Μακεδονία-Θράκης Α.Ε. παρουσίασε αρνητική μεταβολή στα -4,74% στα 22.828.473 ευρώ και σημαντική μείωση στα κέρδη προ φόρων στα 1.401.058 ευρώ με μεταβολή στο -65,14%. Η ΒΑΠ Κούπος Παντελής ΑΒΕΕ έκλεισε το 2019 με κύκλο εργασιών στα 19.579.623 ευρώ, καταγράφοντας απώλειες -5,76% από τα 20.775.877 ευρώ του 2018, ενώ σημαντικές ήταν και οι απώλειες της (-60,11%) στα κέρδη προ φόρων του 2019 με 1.195.749 ευρώ έναντι των 2.997.933 εκατ. ευρώ του 2018. Την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων εταιρειών βάσει του κύκλου εργασιών τους για το 2019 συμπληρώνει η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης Α.Ε., στα 18.861.000 ευρώ. Η ζυθοποιία, που τα τελευταία χρόνια επλήγη από την οικονομική κρίση, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν σημαντικά τις αγορές τους, επιλέγοντας κυρίως είδη πρώτης ανάγκης, δέχθηκε ένα ακόμη πλήγμα με την πανδημία που κατέβασε ρολά σε εστιατόρια, ταβέρνες και μπαρ που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες των προϊόντων της. Η πανδημία έπληξε ιδιαίτερα τον κλάδο της ζυθοποιίας, καθώς το lockdown, σε συνδυασμό με τη μείωση του τουρισμού, που παραδοσιακά συνδέεται με την κατανάλωση προϊόντων ζύθου, είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη μείωση πωλήσεων. Έτσι, για το σύνολο των 5 κορυφαίων βιομηχανιών ζυθοποιίας βάσει μεγεθών για το 2020, ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 435,58 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μεγάλη πτώση -21,41% συγκριτικά με το 2019. Ωστόσο, στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως το 2022, ο κλάδος θα προσπαθήσει να ανακάμψει τόσο μέσω της αύξησης του τουριστικού ρεύματος στη χώρα όσο και εξαιτίας των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης που φέτος παραμένουν ανοιχτά, αν και λειτουργούν υπό περιορισμούς λόγω της πανδημίας. Μια αγορά με δυναμική Η ΖΥΘΟΠΟΙΊΑ ΔΈΧΘΗΚΕ ΈΝΑ ΑΚΌΜΗ ΠΛΉΓΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΊΑ ΠΟΥ ΚΑΤΈΒΑΣΕ ΡΟΛΆ ΣΕ ΕΣΤΙΑΤΌΡΙΑ, ΤΑΒΈΡΝΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΡ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=