107 RETAILBOOK Η PEPSICO-ΗΒΗ Μ.ΕΠΕ ΣΤΙΣ 19/11/2020 ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΗΚΕ ΜΕ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ TASTY FOODS ΑΒΓΕ. ■ ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2010-2019 ■ ΣΥΝΟΛΙΚA ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 2010-2019 ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΗΓΗ: DIRECTION BUSINESS REPORTS - ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ COCA - COLA 3E ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΒΕΕ PEPSICO-ΗΒΗ Μ.ΕΠΕ ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΥΜΟΙ ΑΕΒΕ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ν. ΑΦΟΙ ΑΕ ΒΑΠ ΚΟΥΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΒΕΕ ΣΟΥΡΩΤΗ ΑΕ I.B.S. ΑΕ ΕΨΑ ΑΕ GREEN COLA HELLAS AE ALBERTA ΑΕ NATUR ΓΑΛΑΘΡΗΣ ΑΒΕΕ ΚΟΥΡΤΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΦΟΙ ΑΕ ΜΠΙΛΛΙΑ ΧΥΜΟΙ ΑΕ ΚΑΜΠΟΣ ΧΙΟΥ ΑΕ ΟΙ TOP 15 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΧΥΜΩΝ - ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ ΒΑΣΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΕΩΣ ΤΟ 2019 TOP 15 ΣΥΝΟΛΟ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 6.711 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΥΝΟΛΟ ΚΕΡΔΩΝ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ -157 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ 4.593 644 287 195 176 148 127 125 102 91 61 56 53 33 21 -69 -144 36 31 5 14 -10 7 -9 -9 -5 5 2 6 -17 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΕΝΕΡΓΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 2019. ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2019 vs 2010 ΠΗΓΗ: DIRECTION BUSINESS REPORTS ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ - ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2019 vs 2010 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ 18 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΤΟΣ. 2019 2010 0 200 400 600 800 1000 689,0 850,0 -18,9% ↓ (ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ) MET. 2019/2010 (%) 2019 2010 -20 -15 -10 -5 0 5 10 15 20 25 30 26,1 -15,5 +268,1% ↑ (ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ) MET. 2019/2010 (%) Οι Πρωταγωνιστές της Δεκαετίας (2010-2019) Η εγχώρια αγορά (2019 vs 2010) Ο κλάδος των χυμών-αναψυκτικών είναι συγκεντρωμένος σε λίγες μεγάλου μεγέθους εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν στην αγορά γνωστά εμπορικά σήματα. Οι επιχειρήσεις αυτές διαθέτουν οργανωμένα και εκτεταμένα δίκτυα διανομής που καλύπτουν όλη τη χώρα, στηριζόμενες σε τοπικούς αντιπροσώπους και χονδρεμπόρους καθώς και σε σούπερ μάρκετ. Αντιθέτως, οι μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου περιορίζονται κυρίως σε πωλήσεις στις τοπικές αγορές. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών είναι έντονος. Ο κλάδος των αναψυκτικών δέχθηκε ισχυρότατο πλήγμα κατά τη διάρκεια της δεκαετούς ύφεσης και συρρικνώθηκε σημαντικά. Η πανδημία Covid-19 επηρέασε αρνητικά τον κλάδο, καθώς η καταστροφική πτώση της τουριστικής αγοράς το 2020 επέδρασε αναπόφευκτα δυσμενώς στις πωλήσεις των χυμών-αναψυκτικών, ειδικά μέσω της μικρής λιανικής. Οι επιπτώσεις της πανδημίας αποτυπώθηκαν και στις αγοραστικές συμπεριφορές του κοινού, το οποίο εστίασε το ενδιαφέρον του στις αγορές αμιγώς ειδών πρώτης ανάγκης. Την εξεταζόμενη περίοδο 2010-2019, ο κλάδος κατέγραψε πτώση 19%.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=