RETAILBOOK 2021

144 ΕΡΕΥΝΑ θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την άνοδο του Τουρισμού να οδηγούν την κατηγορία σε υψηλά επίπεδα δεκαετίας! ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ Η αγορά της Τεχνολογίας συνεχίζει και το 2021 να καταγράφει πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Παρά το γεγονός ότι η απομακρυσμένη εκπαίδευση έχει μειωθεί σημαντικά, το γεγονός ότι η εργασία από το σπίτι είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας στις περισσότερες επιχειρήσεις αλλά και το Πρόγραμμα της Ψηφιακής Μέριμνας, το οποίο συνεχίζεται, συνέβαλαν στο να διατηρήσουν οι κατηγορίες του ΙΤ και το Εξοπλισμού Γραφείου τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ όλων των κατηγοριών. Συγχρόνως, κατηγορίες που είχαν καταγράψει αρνητικό πρόσημο το 2020 όπως οι κατηγορίες των Consumer Electronics (σημαντικότερη η Τηλεόραση) αλλά και της Τηλεπικοινωνίας (με εξέχουσα την κατηγορία των Smartphones), επανέρχονται το 2021 σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι τα προϊόντα Τεχνολογίας ήταν και οι πρώτες κατηγορίες που αντιμετώπισαν τα προβλήματα διαθεσιμότητας τα οποία σχετίζονταν με ελλείψεις σε συγκεκριμένα προϊόντα-εξαρτήματα όπως ημιαγωγοί, οθόνες, επεξεργαστές κτλ. Διαφαίνεται ότι σε πρώτο επίπεδο, παρά τις ελλείψεις, η αγορά κατάφερε να διατηρήσει τα κεκτημένα της όσον αφορά τις αξίες, και σε αυτό συνέβαλε και η στροφή των καταναλωτών σε πιο premium συσκευές αλλά και η αύξηση των τιμών λόγω των ελλείψεων που παρουσιάστηκαν κατά διαστήματα στην αγορά. Αυτό που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον είναι η επιρροή των πληθωριστικών τάσεων στην αγορά, καθώς επίσης και ο πιθανός αντίκτυπος που μπορεί να έχουν στην πορεία της αγοράς οι ελλείψεις σε συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων. Οι κατηγορίες των Ηλεκτρικών Συσκευών καταγράφουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης το 9μηνο και αναμένεται να διατηρήσουν τα υψηλά standards (ελαφρώς μειούμενα) μέχρι και το κλείσιμο της χρονιάς. Με αυτά τα δεδομένα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η καινούργια χρονιά μέσα σε ένα αγοραστικό περιβάλλον που αλλάζει σημαντικά και στο οποίο η εφοδιαστική αλυσίδα, το online κατάστημα αλλά και η αγοραστική εμπειρία στο φυσικό κατάστημα αποκτούν εξέχουσα σημασία, ενώ ο καταναλωτής αποτελεί πλέον όλο και περισσότερο το κέντρο του ενδιαφέροντος. ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΤΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ ΉΤΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΏΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑΣ ΤΑ ΟΠΟΊΑ ΣΧΕΤΊΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΕΛΛΕΊΨΕΙΣ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑΕΞΑΡΤΉΜΑΤΑ ΌΠΩΣ ΗΜΙΑΓΩΓΟΊ, ΟΘΌΝΕΣ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΈΣ ΚΤΛ.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=