RETAILBOOK 2021

27 RETAILBOOK Β) Στροφή των κολεξιόν σε πιο Athleisure κατευθύνσεις που συνάδουν -πάλι- με τις συνθήκες ζωής και κοινωνικοποίησης εν καιρώ πανδημίας. Γ) Ποσοτική και ποιοτική αύξηση των καταναλωτικών απαιτήσεων από όλα τα Brands της αγοράς, καθώς η επισκεψιμότητα (σε πλήθος καταναλωτριών και συχνότητα επισκέψεων) περιορίζεται, οπότε οδηγεί στην «απαίτηση ή προσδοκία» παρουσίασης και διάθεσης πληρέστερων συλλογών, προκειμένου να αυξηθεί και το conversion rate αλλά και το καλάθι των αγορών. Ο συνδυασμός των παραπάνω φαινομένων σαφώς ευνοεί την ανάπτυξη του e-commerce (άλλωστε και σε εμάς το 2021 θα κλείσει με αύξηση >+120% έναντι του 2019-προ Covid-19), αλλά νομίζω ότι εμφανίζει και σημαντικές ευκαιρίες επαναπροσδιορισμού των στρατηγικών για τα φυσικά καταστήματα, με στόχο την αύξηση μεριδίου αγοράς εν μέσω εντεινόμενου ανταγωνισμού και συνολικής πτώσης της καταναλωτικής δαπάνης. Τι εκτιμάτε πως επιφυλάσσει το μέλλον για την αγορά στην Ελλάδα και ποιο είναι το όραμα για τον όμιλο; Με την ισχυρή επίδραση της πανδημικής κρίσης, θεωρώ ότι το μέλλον της αγοράς στην Ελλάδα αποκτά, μέρα με τη μέρα, όλο και μεγαλύτερες ολιγοπωλιακές τάσεις συγκέντρωσης. Σ ΄αυτό το περιβάλλον, πέραν της ισχυρής κεφαλαιακής θέσης, απαιτούνται στοιχεία όπως η διαρκής προσαρμοστικότητα, η ταχύτητα ανταπόκρισης στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές ανάγκες και συνήθειες αλλά και το όραμα δημιουργίας ισχυρών οργανισμών που να μπορούν να αποβούν νικηφόροι στις υψηλές προκλήσεις. Έτσι και ο όμιλός μας σχεδιάζει με προσοχή αλλά και αισιοδοξία το μέλλον του με κύριους άξονες: Α) την περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της Pink Woman ως του ισχυρότερου brand name γυναικείου fast fashion στη χώρα, Β) τον προσανατολισμό -σε επόμενο στάδιο- σε στοχευμένη επέκταση στο εξωτερικό, Γ) και -γιατί όχι;- την πιθανότητα δημιουργίας νέων επιχειρηματικών μοντέλων με ευρύτερο επίκεντρο την ένδυση/υπόδηση και αιχμή τη λιανική πώληση. Άξια μνείας είναι η αναφορά της αύξησης των επενδύσεών μας σε διαφήμιση και προώθηση ως εργαλείου εδραίωσης του Brand name της Pink Woman (και της Hercilia) αλλά και αύξησης της «αντιληπτής αξίας» των προϊόντων μας, πάντα σε πολύ προσιτές τιμές αλλά υψηλή ποιότητα. Ο όμιλος διαθέτει και ένα νέο brand που κινείται στη γυναικεία αγορά ένδυσης του plus size. Ποια είναι η ανταπόκριση της αγοράς μέχρι στιγμής και ποιοι οι στόχοι που έχουν τεθεί; Πράγματι, η εταιρεία μας αποφάσισε το λανσάρισμα ενός νέου niche Brand με το όνομα “Hercilia” που στοχεύουμε να αποτελέσει την πιο φρέσκια ματιά του plus size fashion για τις Ελληνίδες καταναλώτριες. Ο προγραμματισμός μας περιελάμβανε την υλοποίηση 4 φυσικών καταστημάτων Hercilia σε Αθήνα και Επαρχία καθώς και τη λειτουργία ενός νέου Eshop Hercilia, τα οποία ήδη κλείνουν περίπου 8 μήνες ζωής. Η ανταπόκριση των καταναλωτριών είναι πολύ ενθαρρυντική, τόσο σε επίπεδο προϊοντικής συλλογής, όσο και σε επίπεδο brand concept και επικοινωνίας. Εξελίσσουμε την πρώτη περίοδο ζωής του νέου brand με πολλές παρατηρήσεις και διαπιστώσεις, που θεωρώ ότι θα μας βοηθήσουν να «τελειοποιήσουμε» το μίγμα προτού προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο της περαιτέρω επέκτασης, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει με «συνεργιστικές» μεθόδους και με το βασικό μας brand, αυτό της Pink Woman. Έχει αλλάξει ο Έλληνας καταναλωτής/τρια όσον αφορά τις αγοραστικές συνήθειες σχετικά με την ένδυση; Τι ρόλο έχει παίξει η πανδημία και η άνοδος του e-commerce; Είναι βέβαιο πως η πανδημία, ένα πραγματικά πρωτόγνωρο φαινόμενο που εξελίσσεται εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, άφησε το αποτύπωμά του και στις αγοραστικές συνήθειες στον κλάδο ένδυσης. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρούνται: Α) Ταχύτερη μετακίνηση των αγορών στο διαδίκτυο έναντι των φυσικών καταστημάτων, ως αποτέλεσμα τόσο των παρατεταμένων lockdown, όσο και της αυστηροποίησης των περιοριστικών όρων λειτουργίας στην αγορά, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς των Eshops έναντι των καταστημάτων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=