RETAILBOOK 2021

54 ΕΡΕΥΝΑ MRB Πόσο άλλαξε ο Έλληνας καταναλωτής; H συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή μπορεί να άλλαξε ως προς τις συνήθειες τα τελευταία δύο χρόνια, επηρεασμένη από τa παρατεταμένα lockdowns και τις συνέπειες της πανδημίας, αλλά όπως φαίνεται από τα στοιχεία της MRB, παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης και τάσεις επιστροφής, ακόμα και στις προ οικονομικής κρίσης συμπεριφορές, με ποσοστά που μπορεί να μην αγγίζουν για την ώρα αυτά του 2010, ωστόσο ακολουθούν ξεκάθαρη ανοδική τάση. Είναι λογικό ο καταναλωτής, μετά την καταπίεση και το στρες που βίωσε, να θέλει να επιστρέψει δυναμικότερα σε συμπεριφορές που του θυμίζουν μια ξένοιαστη πραγματικότητα. Αξιοσημείωτη είναι η πτώση στο ποσοστό του loyalty στα brands, αφού το 2010 το 65,2% δήλωσε ότι όταν βρει καλή μάρκα δεν την αλλάζει, και το 2020 το ποσοστό άγγιξε σε σταθερή πτωτική πορεία το 49,7%. Αίσθηση όμως προκαλεί το γεγονός ότι το τελευταίο έτος το loyalty σημειώνει αισθητή αύξηση, παρά τις αντιξοότητες της αγοράς, φτάνοντας το 51,8% κάτι που δίνει ελπίδα και αισιοδοξία στα brands που επανατοποθετούνται στην αγορά στη μετa-Covid εποχή. Όσον αφορά τη διαφήμιση των προϊόντων και κατά πόσο αποτελεί κριτήριο στην αγορά, το ποσοστό που δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα τα οποία διαφημίζονται την τελευταία δεκαετία φαίνεται να έχει σταθεροποιητικές τάσεις και να κυμαίνεται από 30-40%, με ελαφριές πτωτικές ταλαντώσεις από το 2014 έως το 2017. Το 2010, το 58,2% δήλωνε ότι αποφασίζει τι θέλει να αγοράΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΕ ΠΡΟ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΓΕΘΗ LIFESTYLE STATEMENTS 2010-2021 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 ΟΤΑΝ ΒΡΩ ΚΑΛΗ ΜΑΡΚΑ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΛΛΑΖΩ 65,2% 54,5% 50,8% 48,1% 42,7% 39,6% 41,4% 43,0% 43,5% 43,3% 49,7% 51,8% ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ 42,9% 35,2% 36,7% 34,7% 31,3% 31,1% 32,2% 30,5% 32,2% 34,6% 36,8% 38,4% ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΠΡΙΝ ΨΩΝΙΣΩ 58,2% 48,0% 44,8% 42,2% 38,0% 38,0% 38,6% 39,3% 38,6% 39,3% 44,6% 48,3% ΑΓΟΡΑΖΩ ΝΕΑ ΜΑΡΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ 42,4% 36,5% 36,6% 35,0% 32,2% 33,7% 35,3% 33,7% 37,1% 38,7% 40,8% 42,5% ΟΙ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΟΥ S/M 52,9% 45,4% 42,4% 42,7% 38,3% 37,6% 37,5% 36,5% 36,3% 39,8% 42,7% 45,9% ΣΥΧΝΑ ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ 26,6% 35,8% 38,2% 37,1% 33,6% 32,4% 31,1% 30,6% 34,4% 35,2% 36,5% 38,2% ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ 67,7% 60,4% 56,9% 52,6% 47,2% 44,0% 45,2% 43,9% 43,4% 44,6% 51,9% 55,1% ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΖΩΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ INTERNET 24,7% 26,0% 30,3% 31,4% 27,3% 28,6% 31,3% 33,8% 33,8% 37,3% 41,9% 45,3% ΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ 21,5% 27,3% 31,1% 32,1% 27,7% 27,1% 28,0% 28,0% 28,3% 30,3% 32,7% 33,8% ΑΓΟΡΑΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΩ 62,9% 55,9% 55,5% 52,2% 46,9% 45,2% 44,9% 45,1% 45,2% 47,1% 54,6% 59,4% ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 64,8% 57,8% 52,1% 49,4% 43,6% 43,8% 44,1% 40,6% 42,6% 44,5% 50,8% 55,3% ΣΥΧΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ 54,0% 46,2% 45,9% 44,3% 37,7% 37,3% 37,9% 34,9% 36,7% 38,9% 44,1% 47,3% ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΕΥΚΟΛΗ 37,5% 44,3% 45,4% 42,1% 37,9% 36,8% 36,9% 36,6% 37,8% 39,3% 44,5% 46,4%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=