58 ΕΡΕΥΝΑ Τα λανσαρίσματα του 2021 Οι νέες τάσεις στην αγορά Vegan, plant-based και ready-made προϊόντα έκαναν φέτος την εμφάνισή τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με την αγορά να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις της πανδημικής εποχής μας, αλλά και να καινοτομεί, λανσάροντας εξειδικευμένα προϊόντα για κάθε ανάγκη. Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΉΝΙΟ Μία από τις βασικότερες τάσεις που κυριάρχησαν φέτος στο εγχώριο retail ήταν η δημιουργία plant-based προϊόντων διατροφής για όσους επιθυμούν μια φυσική «πινελιά» στο πιάτο τους. Βασισμένα σε φυτικά συστατικά, τα plant based προϊόντα κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών που επιλέγουν μια πιο υγιεινή διατροφή, μια τάση που αναμένεται να απασχολήσει ολοένα και περισσότερο το λιανεμπόριο παγκοσμίως. Σημαντική ήταν και η παρουσία vegan προϊόντων στην αγορά, με το χορτοφαγικό κίνημα να κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς και στην Ελλάδα. Πρωτότυπα σε σύλληψη και γεύση, τα vegan προϊόντα κάνουν δυναμική είσοδο και, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσουν ένα ευρύ πεδίο διερεύνησης για το retail το αμέσως επόμενο διάστημα. Οι εντατικοί εργασιακοί ρυθμοί και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου για μαγείρεμα στο σπίτι δημιούργησαν την ανάγκη για δημιουργία ready-made προϊόντων διατροφής, που συνδυάζουν γεύση με θρεπτικά συστατικά, μια τάση που υιοθετούν όλο και περισσότερες εταιρείες, λανσάροντας αντίστοιχα προϊόντα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα προϊόντα με τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες, τα λεγόμενα «πράσινα» προϊόντα, που επιλέγουν πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές με αυξημένες περιβαλλοντικές ανησυχίες, καθώς και εκείνα που δημιουργούνται κατά βάση με φυσικά συστατικά, καθώς η τάση «επιστροφής στη φύση» κυριαρχεί πλέον σε πολλούς κλάδους του retail. Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τις κατηγορίες των θεματικών προϊόντων, που για μία ακόμη χρονιά κέρδισαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, αλλά κυρίως και των προϊόντων εκείνων που γέννησε η επικαιρότητα, με την πανδημία να δημιουργεί ανάγκες στο retail που ποτέ δεν είχαμε φανταστεί έως τώρα. PLANT-BASED: Η ΔΎΝΑΜΗ ΤΗΣ ΦΎΣΗΣ ΣΤΟ ΠΙΆΤΟ ΜΑΣ Η τάση που αναμένεται να κυριαρχήσει σύντομα στο retail και που ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι τα plant-based προϊόντα, εκείνα δηλαδή που προέρχονται από την επεξεργασία καρπών της φύσης. Σε μια προσπάθεια να στραφούν στην όλο και λιγότερο επεξεργασμένη τροφή, οι καταναλωτές αναζητούν τα προϊόντα εκείνα που ενώ δεν υστερούν σε γεύση, είναι παράλληλα και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μια τέτοια νέα σειρά προϊόντων λανσάρισε και η εταιρεία Value for Life Foods A.E., τα Real & Honest spreads and butters, που διατηρούν πλήρως όλες τους τις ευεργετικές ιδιότητες των ξηρών καρπών. Τα προϊόντα διατίθενται σε αρκετούς γευστικούς συνδυασμούς, όπως το High Protein ΤΟ 2021 ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΉΤΑΝ ΜΙΑ ΑΚΌΜΗ ΙΔΙΑΊΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΆ ΛΌΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΊΑΣ, ΑΛΛΆ ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΦΆΝΗΚΕ ΝΑ ΣΤΈΚΕΤΑΙ ΕΜΠΌΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ RETAIL, ΠΟΥ ΠΌΝΤΑΡΕ ΞΑΝΆ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ, ΛΑΝΣΆΡΟΝΤΑΣ ΝΈΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΏΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΑΓΚΌΣΜΙΕΣ ΤΆΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΌΡΙΟ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=