65 RETAILBOOK προφανής με την ταχύτητα παράδοσης να φτάνει τις 1,2 μέρες! Η προσαρμογή ήταν υποδειγματική μέσα σε λίγους μήνες και το retail τροφίμων λειτούργησε με ευελιξία και ετοιμότητα όσο αφορά το e-commerce, παρ’ όλες τις ελλείψεις που δημιουργήθηκαν, ειδικά στο πρώτο lockdown, όταν και δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα η εφοδιαστική αλυσίδα με τις μετακινήσεις. ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΏΝ ΤΩΝ RETAILERS ΤΡΟΦΊΜΩΝ ΆΛΛΑΞΑΝ ΣΑΦΏΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΏΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΊΑΣ Η προστασία της υγείας του προσωπικού αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα σε ποσοστό 62%, ενώ ακολουθεί η ενίσχυση των πωλήσεων με 54% και η αντιμετώπιση νέων προκλήσεων λόγω Covid με ποσοστό 43%. Παρατηρούμε ότι στις τρεις πρώτες θέσεις στις προτεραιότητες στο retail τροφίμων παίζει καθοριστικό ρόλο ο παράγοντας της πανδημίας. Η ΑΎΞΗΣΗ ΔΑΠΑΝΏΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ ΜΕ ΤΟ ΆΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ Στην ερώτηση «Μετά το άνοιγμα της αγοράς-οικονομίας πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα η δαπάνη σας στα παρακάτω σε σχέση με σήμερα;», οι περισσότεροι καταναλωτές απάντησαν σε «δαπάνες στην εστίαση, εστιατόρια, έτοιμο φαγητό», σε ποσοστό 50%. Αγορές διασκέδασης (π.χ. συναυλίες κ.λπ.) 42% και εισιτήρια και ταξίδια, το 39%. Ωστόσο, τα χαμηλότερα ποσοστά αφορούσαν αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών 7% και αγορές ειδών γραφείου (χαρτί, αναλώσιμα, μολύβια κ.λπ.) 9%. Οι απαντήσεις των καταναλωτών για τη δαπάνη όσο ανοίγει η αγορά είναι αναμενόμενες, εφόσον ο κόσμος έχει κλειστεί για μεγάλο διάστημα στο σπίτι του και στερήθηκε τα ταξίδια και την εστίαση. Τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ αναδεικνύουν τη δυναμική του κλάδου τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, τις συνθήκες και αντιξοότητες της αγοράς και την προοπτική για το άμεσο μέλλον. Η online ετοιμότητα, που εντάθηκε στην πανδημία, θα παίξει καταλυτικό παράγοντα στη στρατηγική της αγοράς γενικότερα και του retail τροφίμων συγκεκριμένα, ενώ η τεχνολογία μαζί με την τεχνογνωσία θα αποτελέσουν βασικές προϋποθέσεις ανάπτυξης για τους δυνατούς παίκτες της βιομηχανίας - και όχι μόνο. 10% 10% 14% 18% 19% 20% 21% 22% 23% 24% 28% 31% 36% 37% 43% 54% 62% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Προστασία της υγείας του προσωπικού Ενίσχυση πωλήσεων Αντιμετώπιση νέων προκλήσεων λόγω COVID Πωλήσεις εξ αποστάσεως (ηλεκτρονικό εμπόριο) Διασφάλιση υγιεινής στους χώρους της εταιρείας Εξυπηρέτηση πελατών Διαθεσιμότητα προϊόντων Μείωση κόστους λειτουργίας Αναβάθμιση του δικτύου διανομών/πωλήσεων Εταιρική και κοινωνική ευθύνη Αύξηση παραγωγικότητας Διαχείριση προσωπικού λόγω ωραρίων και αδειών Νέες επενδύσεις Data analytics - Αξιοποίηση δεδομένων Συνεργασία Λιανεμπορίου-Βιομηχανίας Εύρεση και ανάπτυξη προσωπικού Εύρεση ρευστότητας Πηγές: Covert 2021, Nielsen, 2020 Απροσδόκητος 4πλασιασμός των πωλήσεων Οι προτεραιότητες των στελεχών Ουσιαστική online ετοιμότητα
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=