RETAILBOOK 2021

66 ΕΡΕΥΝΑ NielsenIQ Τάσεις εξορθολογισμού στα σούπερ μάρκετ Με άνοδο 2,6% σε αξία πωλήσεων και 1,3% σε όγκο πωλήσεων έκλεισε το δεκάμηνο η εγχώρια αγορά FMCG, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Όπως φαίνεται, λοιπόν, τα σούπερ μάρκετ διατηρούν τους αυξημένους τζίρους της πανδημίας, αλλά οι διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης είναι, φυσικά, παρελθόν. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως ο Νοέμβριος, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως κινήθηκε πτωτικά περίπου 5%-6%. ΜΙΚΡΉ ΜΕΝ, ΆΝΟΔΟΣ ΔΕ Στο δεκάμηνο πάντως του 2021, η αξία των πωλήσεων συνολικά στην ελληνική αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 2,6% με τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) να καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 2,3%. Τα τρόφιμα και ποτά γνώρισαν άνοδο 3,5% συνολικά (1,9% τα τρόφιμα και 9,2% τα ποτά), ενώ στην κατηγορία Bazaar καταγράφηκε άνοδος 12,5%. Τέλος, υποχώρηση σημειώθηκε στα household προϊόντα (-1,7% )και στην κατηγορία της Υγείας και Ομορφιάς (-0,7%.) Ακόμη, αναφοράς χρήζει η άνοδος της τάξεως του 1,4% στα επί ζυγίω και φρέσκα προϊόντα. Σημειώνεται πως το 52,7% του τζίρου της αγοράς προέρχεται από την κατηγορία των τροφίμων και ποτών και στην άνοδο που σημειώνει. Ο συνολικός όγκος πωλήσεων καταγράφει αύξηση συνολικά 1,3% με τα ταχυκίνητα να αυξάνουν ελαφρώς τον όγκο τους σε ποσοστό 0,7%. Τα τρόφιμα και ποτά κατέγραψαν άνοδο 1,4%. Συγκεκριμένα, 0,3% τα τρόφιμα και 5,9% τα ποτά, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΜΟΝΟΨΗΦΙΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ © 2021 Nielsen Consumer LLC. All Rights Reserved. +6,3% 15,7% +0,2% Gross Domestic Product (YTD Q2’21) Unemployment (YTD Aug ‘21) Inflation (YTD Sep ’21) SOURCE: ELSTAT (WWW.STATISTICS.GR) -13,9 -10 -6,8 -2,3 16,2 -20,0 -15,0 -10,0 -5,0 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 Q2 20 Q3 20 Q4 20 Q1 21 Q2 21 17,3 16,5 16,8 16,0 16,5 16,0 14,0 13,9 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 Y2019 Y2020 Q3 20 Q4 20 Q1 21 Q2 21 JULY AUG -1,4 -1,8 -2,1 -1,6 0,3 1,8 -20,0 -15,0 -10,0 -5,0 0,0 5,0 Q2 20 Q3 20 Q4 20 Q1 21 Q2 21 Q3 21

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=