RETAILBOOK 2021

68 ΕΡΕΥΝΑ τα household προϊόντα αυξήθηκαν οριακά κατά 0,6% ενώ ο όγκος πωλήσεων των προϊόντων Υγείας και Ομορφιάς έχει αρνητικό πρόσημο, καθώς υποχώρησε κατά -7,2%. Η ΕΞΈΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ Εάν εξετάσουμε την εξέλιξη της αξίας των πωλήσεων, τα σούπερ μάρκετ -ανά τέσσερις εβδομάδες (ένα μήνα)- κινήθηκαν σταθερά ανοδικά μέσα στο 2021. Κάμψη καταγράφηκε μόνο τον Μάρτιο (-8,2%) και τον Απρίλιο (-6,8%), με βασικό λόγο μάλλον το γεγονός πως η σύγκριση γίνεται με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν η κρίση της πανδημίας και τα lockdowns εμφανίστηκαν στη ζωή μας, οδηγώντας στην εκτίναξη των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τους εν λόγω μήνες. Την τρέχουσα χρονιά, οι υψηλότερες επιδόσεις κατεγράφησαν στα τέλη Ιανουαρίου +15,1%) και στα μέσα Αυγούστου (10,5%). ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΑΝΟΔΙΚΆ ΤΑ HYPERMARKETS Εξετάζοντας την πορεία της αγοράς με βάση τα format του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, παρατηρούμε πως τη μεγαλύτερη άνοδο καταγράφουν τα hypermarkets (10%), καθώς όπως φαίνεται, το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια στις μεγάλες σάλες. Βέβαια, τα hypermarkets συνεχίζουν να προσφέρουν μόνο το 12,2% του συνολικού τζίρου της αγοράς. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (37%) διατηρούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, που γνώρισαν άνοδο 2,7%. Ακολουθούν τα μικρά σούπερ μάρκετ με μερίδιο αγοράς 33,8% αλλά υποχώρηση 0,2% όσον αφορά την αξία πωλήσεων. Τέλος, τα καταστήματα που η NielsenIQ ορίζει ως superettes και έχουν μερίδιο αγοράς 15,1% κατέγραψαν ανάπτυξη 2,4% στο δεκάμηνο του 2021. ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ (ΑΝΑ 4 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ) © 2021 Nielsen Consumer LLC. All Rights Reserved. SOURCE: SCANTRACK PLUS REPORTED PERIOD: YEAR 2020, SCANTRACK PLUS REPORTED PERIOD: YTD 10.10.21 TSR - Value Sales % Change vs. Year Ago - Total Greece Supermarkets & Superettes +4,6% +13,2% +14,3% +11,9% +15,1% +2,3% -8,2% -6,8% +3,1% +5,1% +4,1% +10,5% +2,6% +3,4% -10,00 -5,00 ,00 5,00 10,00 15,00 20,00 4W 11/10/20 4W 08/11/20 4W 06/12/20 4W 03/01/21 4W 31/01/21 4W 28/02/21 4W 28/03/21 4W 25/04/21 4W 23/05/21 4W 20/06/21 4W 18/07/21 4W 15/08/21 4W 12/09/21 4W 10/10/21 ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ PRIVATE LABEL, ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΤΗΣ NIELSENIQ ΔΕΊΧΝΟΥΝ ΠΩΣ ΣΤΟ ΔΕΚΆΜΗΝΟ ΤΟΥ 2021 Η ΙΔΙΩΤΙΚΉ ΕΤΙΚΈΤΑ ΚΥΜΆΝΘΗΚΕ ΣΤΟ 22,6% ΈΧΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑΓΡΆΨΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΉ ΥΠΟΧΏΡΗΣΗ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΧΡΌΝΙΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=