RETAILBOOK 2021

71 RETAILBOOK ΜΕΡΙΔΙΟ PL ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ (HOUSEHOLD) © 2021 Nielsen Consumer LLC. All Rights Reserved. SOURCE: SCANTRACK PLUS REPORTED PERIOD: YTD 10.10.21 Household PL Market share evolution Household FMCGs Promo intensity evolution 32,6% 31,2% 30,0% 26,3% 25,3% 24,5% 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 25,0 30,0 35,0 2019 2020 YTD '21 TOTAL GREECE + DISCOUNTERS TOTAL GREECE 47,6% 43,1% 44,7% 36,6% 33,5% 35,1% 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 2019 2020 YTD '21 BRANDED HOUSEHOLD FMCGs HOUSEHOLD FMCGs Μέσω προωθητικών ενεργειών, όπως «1 προϊόν +1 δώρο» ή προϊόντων σε έκπτωση ή οικογενειακή συσκευασία, οι retailers καταφέρνουν να αδειάσουν το στοκ από τα ράφια τους, αλλά και οι καταναλωτές να προβούν σε έξυπνες αγορές που δεν βλάπτουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Έτσι, το marketing κάνει όλο και δυναμικότερη την εμφάνισή του στο λιανεμπόριο, δημιουργώντας νέες, έξυπνες και κυρίως συμφέρουσες για τον καταναλωτή προσφορές προϊόντων που θα γεμίσουν το καλάθι του χωρίς να αδειάσουν το πορτοφόλι του. Η τάση αυτή είχε ήδη διαγραφεί από το πανδημικό 2020, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία για την ελληνική αγορά που έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η αξιοποίηση της εξοικονόμησης χρημάτων από τις προσφορές έφθασε τα 1,3 δισ. ευρώ, δηλαδή το 13,2% της συνολικής αξίας αγορών. Για το 2021, τα νούμερα κάνουν λόγο για αύξηση της αγοράς προϊόντων υπό προώθηση, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αγορά. Βέβαια, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να πληγεί η αξία των brands, καθώς και να συνηθίσει ο καταναλωτής σε ένα καθεστώς μόνιμων εκπτώσεων. Στο σύνολο των FMCGs και εστιάζοντας στα επώνυμα, τα στοιχεία δείχνουν πως το 63,3% των πωλήσεων για το πρώτο δεκάμηνο του 2021 αφορούσε προϊόντα υπό καθεστώς προώθησης. Το αντίστοιχο μέγεθος το 2020 κυμάνθηκε στο 60,5%, με την προωθητική δραστηριότητα να αυξάνεται φέτος. Παρόμοια πορεία είχε και το σύνολο των προϊόντων (επώνυμα +ιδιωτικής ετικέτας), με τις πωλήσεις μέσω προωθητικών ενεργειών να φθάνουν το 55,9% από 52,9% μία χρονιά πριν. ΜΕΡΙΔΙΟ PL ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ (ΥΓΕΙΑ - ΟΜΟΡΦΙΑ) © 2021 Nielsen Consumer LLC. All Rights Reserved. SOURCE: SCANTRACK PLUS REPORTED PERIOD: YTD 10.10.21 H&B PL Market share evolution H&B FMCGs Promo intensity evolution 8,6% 7,6% 7,3% 5,1% 4,4% 4,2% 0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0 10,0 2019 2020 YTD '21 TOTAL GREECE + DISCOUNTERS TOTAL GREECE 85,0% 81,3% 85,8% 78,4% 77,1% 81,3% 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 70,0 80,0 90,0 100,0 2019 2020 YTD '21 BRANDED H&B FMCGs H&B FMCGs

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=