RETAILBOOK 2020

104 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πώς κλείνει το 2020 για την εταιρεία σε επίπεδο μεγεθών (τζίρος, κέρδη κλπ). Πώς επηρέασε την αγορά εμφιαλωμένου νερού η κρίση της πανδημίας του Covid-19; Τι υποχώρηση καταγράφηκε λόγω του μειωμένου τουρισμού και των lockdowns στη ΗΟRECA; Τηρουμένων των αναλογιών, στην ιδιαίτερη από κάθε άποψη φετινή χρονιά, η πορεία της εταιρείας μας κρίνεται πολύ ικανοποιητική. Εκτιμούμε ότι η πτώση της συνολικής αγοράς, «ζεστής» (κατανάλωση στο σπίτι) και «κρύας» (κατανάλωση εκτός σπιτιού), κυμάνθηκε σε διψήφια νούμερα, μιας και κυρίως η κρύα αγορά επηρεάστηκε δρα - ματικά από τη πτώση του τουρισμού, και την αρνητική επίπτωση της πανδημίας και των lockdown στο κανάλι της HORECA. Με δεδομένη την ισχυρή παρουσία μας στο κομμάτι της κρύας αγοράς, καταφέραμε να συγκρατήσουμε την αρνητική πορεία των πωλήσεών μας σε μονοψήφια νούμερα, κερδίζοντας μερίδια αγοράς, τόσο στην κρύα όσο και στη ζεστή. ‘Όσον αφορά τα υπόλοιπα οικονομικά μεγέθη, αυτά εξελίχτηκαν θετικά και βελτιωμένα σε σχέση με το 2019. Τα καταφέραμε όλα αυτά χάρη στους ανθρώπους μας και στεκόμενοι δίπλα στους συνεργάτες μας, χωρίς καμία έκπτωση στην Άριστη Ποιότητα των προϊόντων μας. Με το ξέσπασμα της πανδημίας προετοι - μαστήκαμε για το χειρότερο, προσπαθώντας για το καλύτερο, διατηρώντας τις αξίες της εταιρείας μας, ενώ βελτιωθήκαμε σε όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης, θέτοντας ως πρώτη προτεραιότητα την υγεία των ανθρώπων μας, καθώς και τη συμβολή μας στη διατήρηση της δημόσιας υγείας, τηρώντας αυστηρά και με ευλάβεια τα μέτρα. Συνολικά, το κλείσιμο της χρονιάς μάς βρίσκει σε ισχυρότερη θέση από κάθε άποψη. Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σας πλάνο για το 2021 και τι ύψους κινήσεις προγραμματίζετε; Μετά και την τελευταία μεγάλη επένδυση που πραγματοποιήσαμε στο ΔΙΟΣ, ολοκλη - ρώθηκε το πλάνο επενδύσεων που είχαμε εκπονήσει προ 5 ετών (εγκατάσταση νέας γραμμής, φωτοβολταϊκά, αποθήκη και γραφεία). Ανάλογο πρόγραμμα ολοκληρώνεται και στο ΣΕΛΙ στις αρχές του 2021, όπου αναβαθμίζονται τεχνολογικά και κτιριακά οι εγκαταστάσεις μας. Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις μας στις μάρκες μας αλλά και στην εκπαίδευση των ανθρώπων μας. Στο πλαίσιο της μετάβασης στην κυκλική οικονομία αλλά και της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, οι περισσότερες μελλοντικές επενδύσεις, όπως άλλωστε και μέχρι σήμερα, στοχεύουν από τη μια στην αειφόρο ανάπτυξη της εταιρείας μας, και από την άλλη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της λειτουργίας της επιχείρησης. Μεταξύ άλλων, για τα επόμενα χρόνια, σχεδιάζουμε την προσαρμογή της παραγωγής και των εγκαταστάσεών μας για την υιοθέτηση μη αποσπώμενων πωμάτων, τον συνεχή εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών γραμμών παραγωγής, καθώς και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών net metering, για ακόμα μεγαλύτερη χρήση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η κυκλική οικονομία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της εταιρείας μας και των επενδύσεών μας. Σχεδιάζετε νέα λανσαρίσματα την επόμενη χρονιά; Παρακολουθούμε προσεκτικά τις ανάγκες των καταναλωτών, των συνεργατών μας κα - θώς επίσης και των τεχνολογικών εξελίξεων. Ζούμε σε ένα VUCA (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous) περιβάλλον, στο οποίο υπάρχουν όχι μόνο προκλήσεις αλλά και επιχειρηματικές ευκαιρίες. Παράγουμε υγιεινά, ασφαλή και αρίστης ποιότητας φυσικά μεταλλικά νερά και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, για να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας υγιεινά προϊόντα με προστιθέμενη αξία. Όσον αφορά τις συσκευασίες, μου δίνετε την ευκαιρία και σας ευχαριστώ, να υπενθυμίσω ότι οι φιάλες από PET, είναι το υλικό με το καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και συλλέγοντάς το μπορεί να ανακυκλωθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί ως RPET (Recycled PET), όχι απλώς δεύτερη φορά (second life) αλλά συνεχώς. Είναι το πλέον συμβατό υλικό στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας για την εμφιάλωση των αρίστων ποιοτικά και ασφαλών, φυσικών μεταλλικών νερών μας. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΤΣΑΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Σ. ΜΕΝΤΕΚΙΔΗΣ Α.Ε. ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ Σ. ΜΕΝΤΕΚΙΔΗΣ Α.Ε. Υγιείς βάσεις, ισχυρότερη θέση και πλάνο μετάβασης στη νέα εποχή

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=