RETAILBOOK 2020
150 ΕΡΕΥΝΑ να επιφέρει και μεγαλύτερη πίεση. Εξαίρεση στον κανόνα αποτέλεσαν οι καταψύκτες, που η ανάγκη για αποθήκευση κατεψυγμένων προ - ϊόντων οδήγησε σε σημαντικότατη αύξηση των πωλήσεών τους. Από την άλλη, οι κατηγορίες της μικροσυ - σκευής κατέγραψαν διαφορετικές τάσεις κατά περίπτωση. Η παραμονή στο σπίτι και οι δια - τροφικές ανάγκες που καλύφθηκαν εντός του νοικοκυριού, οδήγησαν σε σημαντική αύξηση τις κατηγορίες παρασκευής πρωινού (με ηγέτη της κατηγορίας τις καφετιέρες), τις κατηγορίες παρασκευής φαγητού/γλυκού (με τις κουζινο - μηχανές και τους αρτοπαρασκευαστές βασικούς άξονες) και τέλος τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης (ξυριστικές/κουρευτικές μηχανές). Κλείνοντας, για το κομμάτι του οικιακού εξο - πλισμού οι παγκόσμιες τάσεις επηρεάζονται σημαντικά από την πανδημία. Πέρα από την αδιαμφησβήτητη ανάγκη για περισσότερες λειτουργίες σε μία συσκευή, την ανάγκη εξοικο - νόμησης χρόνου και χώρου από τη λειτουργία των συσκευών και την εξέχουσα σημασία του ενεργειακού αποτυπώματος αυτών, η υγεία και η υγιεινή, με συσκευές όπως οι καθαριστές αέρα, πλυντήρια και στεγνωτήρια με χρήση ατμού αποτελούν παγκοσμίως τις νέες τάσεις. ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ Η αγορά της Τεχνολογίας αποτέλεσε εξίσου μια υποκατηγορία προϊόντων που επηρεάστηκε άμεσα από την πανδημία και συνεχίζει να επη - ρεάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η καινούργια καθημερινότητα, με την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση, καθώς επίσης και η νέα τάση του entertain@home, δημιούργησαν νέες ανάγκες. Από τη μια, όλες οι κατηγορίες που σχετίζονται με την απομακρυσμένη εργασία και εκπαίδευση κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου. Οι βασικές κατηγορίες των Laptops και των Tablets σημείωσαν αύξηση πωλήσεων και μαζί με αυτές τις κατηγορίες αντίστοιχη πορεία κατέγραψαν και τα περιφερειακά είδη, που η χρήση τους κατέστη επιτακτική για να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη. Πιο συγκεκριμένα, εκτυπωτές, οθό - νες υπολογιστών, ποντίκια, πληκτρολόγια και κάμερες καταγράφουν στο σύνολο της χρονιάς σταθερά διψήφιους αριθμούς ανόδου. Παράλληλα, ο αυξημένος ελεύθερος χρόνος στο σπίτι και η ανάγκη για διασκέδαση οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων των παιχνιδομηχα - νών (κονσόλες), καθώς επίσης και των τηλεο - ράσεων μεγάλων διαστάσεων (μεγαλύτερες από 50 ίντσες), με τις ώρες που η οικογένεια περνούσε μπροστά από την τηλεοπτική οθόνη να έχουν αυξηθεί σημαντικά και την ανάγκη για Smart Connectivity να είναι πλέον επιτακτική, ώστε ο χρήστης να απολαμβάνει την εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν οι Smart συσκευ - ές, τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε ποιότητα εικόνας. Συνοψίζοντας, η αγορά ηλεκτρικών ειδών επη - ρεάστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από την πανδημία και τις διαμορφωθείσες συνθήκες γύρω από αυτή, με διαφορετικές τάσεις να καταγράφονται ανάλογα με την υποκατηγορία και ελαφρά αρνητικό πρόσημο σε αξίες το διά - στημα Ιανουάριος-Οκτώβριος σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι καταναλωτικές συνή - θειες άλλαξαν τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και αγοραστικά. Οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να καταγράφουν ανοδικές τάσεις, χωρίς όμως να είναι εφικτό να υπερκαλύψουν τις απώλειες των φυσικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια του lockdown, ενώ τα φυσικά καταστή - ματα κάλυψαν σημαντικό μέρος των απωλειών τους μήνες μετά το άνοιγμά τους.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=