RETAILBOOK 2020
Η JYSK συνεχίζει τη δυναμική ανοδική της πορεία στην ελληνική αγορά, με στόχο δίκτυο 60 καταστημάτων σε λίγα χρόνια από τώρα. Η JYSK είναι μια διεθνής αλυσίδα καταστημάτων με σκανδιναβικές ρίζες, η οποία πουλάει τα πάντα για το σπίτι. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στη Δανία το 1979 και σήμε- ρα η JYSK μετράει πάνω από 2.900 καταστήματα και 26.500 υπαλλή- λους σε 51 χώρες. Η JYSK είναι ιδιο- κτησία της οικογένειας στην οποία ανήκει το Lars Larsen Group, που περιλαμβάνει πολλές εταιρείες, με συνολικό ετήσιο τζίρο 4,7 δισεκα- τομμυρίων ευρώ. Ο τζίρος της JYSK ανέρχεται στα 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2020 ήταν μια σημαντική χρονιά για τη JYSK Group. Στις 26 Νοεμβρίου 2020, ο Jan Bøgh, CEO και πρόεδρος της JYSK, παρουσί- ασε τα αποτελέσματα του πρώτου έτους στο οποίο η JYSK δραστηρι- οποιήθηκε ως ενιαία εταιρεία μετά τη συγχώνευση της JYSK Nordic και της Dänisches Bettenlager, που πραγματοποιήθηκε την 1η Σεπτεμ- βρίου 2019. Και με ρεκόρ πωλήσεων 4,1 δισ. ευρώ και ρεκόρ κερδών προ φόρων 489 εκατ. ευρώ, ο Jan Bøgh είχε κάθε λόγο να είναι ικανοποιη- μένος. Το πρώτο κατάστημα JYSK στην Ελλά- δα άνοιξε στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο του 2015. Εν μέσω οικονομικής κρίσης και απειλής Grexit, ο ιδρυτής και ιδιο- κτήτης της JYSK, Lars Larsen, έκανε τα εγκαίνια και έθεσε τον πρώτο στόχο για την JYSK Ελλάδας, που ήταν η ανάπτυξη δικτύου 40 καταστημάτων στην πρώτη πενταετία. Στις δηλώσεις του τότε ο κύριος Larsen είχε δείξει απόλυτη εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, και η επένδυσή του σε αυτήν, σε μια εποχή που πολλές μεγάλες πολυεθνι- κές εταιρείες εγκατέλειπαν τη χώρα, ήταν η καλύτερη απόδειξη. Πέντε χρό- νια μετά, η JYSK διαθέτει ήδη 41 κατα- στήματα στην Ελλάδα και επεκτείνει συνεχώς το δίκτυό της, κοιτάζοντας με αισιοδοξία το μέλλον. Παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτε- ρο μέρος του 2020 ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για το λιανεμπόριο, πολλοί πελάτες στην Ελλάδα επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους στη JYSK για την ανανέωση του σπιτιού και του κήπου τους. Ως συνέπεια των περιο- ριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού όλα τα καταστήματα της JYSK παρέμειναν κλειστά για περίπου δύο μήνες την άνοιξη. Αυτή η συνθήκη αποτέλεσε μια δοκιμασία τόσο για τα οικονομικά μεγέθη όσο και για τη διακίνηση των προϊόντων, καθώς η JYSK κατέγραψε μια τερά- στια αύξηση στις online παραγγελίες κατά την περίοδο που τα καταστή- ματα ήταν κλειστά, ενώ κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι πελάτες επέστρεψαν στα καταστήματα JYSK, εκμεταλλευόμενοι τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων. Ως αποτέλε- σμα, η JYSK Ελλάδας κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα από την έναρξη λειτουργίας της με τζίρο 39 εκατ. ευρώ και EBIT 0,107 εκατ. ευρώ. Αυτό αποτελεί αύξηση 21% και 109% αντίστοιχα, συγκριτικά με τα αποτε- λέσματα του προηγούμενου οικονο- μικού έτους. Ο Sandor Szimeiszter, Country Manager Ελλάδας, Ουγγα- ρίας και Αυστρίας, δήλωσε σχετικά με τα αποτελέσματα: «Είναι η πρώτη χρονιά που η JYSK Ελλάδας κατέ- γραψε θετικό αποτέλεσμα ΕΒΙΤ, έστω και μικρό, αλλά μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα πως είμαστε σε πορεία για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, πα- ρά τη δύσκολη για την αγορά τωρινή κατάσταση». Στο μέλλον η JYSK σκοπεύει να επε- κτείνει κι άλλο το δίκτυο καταστη- μάτων της, με στόχο να έχει σε λίγα χρόνια από τώρα 60 καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ μέσω της μετε- γκατάστασης σημείων με χαμηλή απόδοση σε νέους πιο κατάλληλους χώρους, αλλά και με την ανακαίνιση όλων των καταστημάτων με βάση το νέο format που λάνσαρε πρόσφατα η JYSK, η εταιρεία στοχεύει στην περαι- τέρω ανάπτυξη και των υπαρχόντων καταστημάτων της. Ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του τζίρου η εταιρεία θέλει να αναπτύξει περισσότερο τη marketing επικοινωνία και παρουσία της, ενώ η ομάδα των στελεχών της αναπτύσσεται συνεχώς, καθώς προ- στίθενται τομείς που απαιτούν νέες δεξιότητες, όπως για παράδειγμα το κανάλι Β2Β. Ρεκόρ πωλήσεων το 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=