RETAILBOOK 2020
168 ΑΡΘΡΟ υπηρεσίες μεταφοράς ή ταχυμεταφοράς, ενώ σημαντικές δυσκολίες διαπιστώθηκαν και στην εύρεση αξιόπιστων συνερ- γατών για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι παρά τα παραπάνω προβλήματα, η πλειονότητα των εταιρειών αναφέρει πως παρότι υπήρχαν καθυστερήσεις, όλοι τελικά εξυπηρετήθηκαν. Προκειμένου οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που επέφερε η πανδημία του SARS- CoV-19, η πλειονότητα των εταιρειών του δείγματος, σύμφωνα με το Σχήμα 3, υιοθέτησε νέους κανόνες ασφάλειας/υγιεινής, αύξησε τη συχνότητα των απολυμάνσεων και υιοθέτησε μοντέλο τηλε-εργασίας, ωστόσο μόνο το 23% είχε εκπονήσει ολοκλη- ρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων για όλες τις λειτουργίες. Σχήμα 3. ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΊΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΌΜΕΝΗ ΜΈΡΑ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΊΑ Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το 75% των εταιρειών θεωρεί ότι θα χρειαζόταν λιγότερο από τρεις μήνες η επιχεί- ρησή τους προκειμένου να επιστρέψει στην κανονικότητα, εάν η πανδημία έληγε σήμερα. Παράλληλα, η πλειονότητα των εταιρειών θεωρεί ότι η πανδημία συνέβαλε σημαντικά στην ανάδειξη της σημασίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην καλύτερη οργάνωση των εταιρειών για την αντιμετώπιση παρόμοιων μελλοντικών καταστάσεων. Ωστόσο, παρά την αισιοδοξία της αγοράς για άμεση επιστροφή στην κανονικότητα, σύμφωνα με το Σχήμα 4, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (84%) θεωρεί ότι η παγκόσμια οικονομική ύφεση με αντίκτυπο στην Ελλάδα αποτελεί τη βασικότερη και πιο σημαντική ανησυχία για το μέλλον, ενώ ακολουθούν η μη ύπαρξη δυνατότητας για μα- κροπρόθεσμο σχεδιασμό (48%), οι διαταραχές στο σύνολο του κυκλώματος εφοδιασμού (48%) και η ρευστότητα των επιχειρήσεων (45%). Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΦΕΡΝΕΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Σχήμα 3. Δράσεις που υλοποιήθηκαν από τις εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας Εταιρείες εμπορίας/μεταποίησης Εταιρείες παροχής υπηρεσιών Logistics
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=