RETAILBOOK 2020
174 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΛΑΦΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑ Τ α επαγγελματικά ελαφρά φορτηγά αποτελούσαν πάντοτε ένα εξειδικευμένο μέρος της αυτο - κινητιστικής αγοράς αλλά ιδιαιτέρως σημαντικό κομμάτι στην εφοδιαστική αλυσίδα. Με τις νέες υγειονομικές συνθήκες να απαιτούν ενίσχυση και αναβάθμιση των μεταφορών σε όλα τα επίπεδα, μπορεί κανείς να αντιληφθεί πως στο άμεσο μέλλον θα επιτευχθούν ριζικές αλλαγές στον κλάδο. Αδιαμφισβήτητα, η κλιματική αλλαγή και η πανδημία του Covid-19 είναι η πρόκληση της εποχής μας, καθώς αυτοί οι δύο καθοριστικοί παράγοντες ανέδειξαν τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι οδικές μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα, έτσι ώστε να δια - σφαλιστεί ότι τα τρόφιμα, τα φάρμακα και τα άλλα βασικά αγαθά θα είναι διαθέσιμα σε όσους τα χρειάζονται. Όσον αφορά την αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε., καταγράφηκε μια ελαφριά συρ - ρίκνωση, με τον αριθμό των νέων ταξινομήσεων να είναι μειωμένος κατά 1,2%, στις 172.743 μονάδες, ενώ στο 10μηνο η πτώση ανήλθε στο 22,2%. Η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε τον περασμένο μήνα, αλλά οι εγγραφές νέων φορτηγών μειώθη - καν. Οι κυριότερες αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν μικτά αποτε - λέσματα, με τη Γερμανία (+ 9,4%) και την Ιταλία (+ 7,4%) να σημειώνουν αύξηση, ενώ οι αγορές της Ισπανίας (-8,3%) και της Γαλλίας (-4,5%) πτώση. Στο 10μηνο, η ζήτηση για επαγ - γελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 22,2% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπολογίζοντας περίπου 1,4 εκατομμύρια ταξινομήσεις συνολικά. Παράλληλα, στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t, οι εγγραφές νέων φορτηγών τον Οκτώβριο στην Ε.Ε. αυξήθηκαν ελαφρώς (+ 0,7%) σε σύγκριση με το 2019, σηματοδοτώντας τον δεύτερο συνεχή μήνα ανάπτυξης για το 2020. Η ζήτηση υποστηρίχθηκε κυρίως από τις πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη (+ 1,7%), με τη Γερμανία (+ 13,5%) και την Ιταλία (+ 9,2%) να σημειώνουν σταθερή άνοδο τον προηγούμενο μήνα. Αντί - θετα, οι αγορές στην Κεντρική Ευρώπη συνέχισαν να μειώνονται (-8,5%) τον Οκτώβριο. Μέχρι στιγμής το 2020, οι εγγραφές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 20,5% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη χώρα μας στο πρώτο 8μηνο του 2020, οι πωλήσεις καινούργιων LCV σημείωσαν πτώση -21,1%, διαψεύδοντας παλαιότερες εκτιμήσεις για σταθεροποίηση πωλήσεων στα επόμενα 2-3 χρόνια κοντά στις 10.000 μονάδες νέων επαγγελματικών αυτοκινήτων περίπου το χρόνο. Βέβαια, η εκτίμηση αυτή είχε προκύψει εξετάζοντας τις μέχρι τότε δυνατότητες της αγοράς και βάσει των δεδομένων που είχαν δημιουργηθεί (προ κορονοϊού) στην οικονομία. ΤΟ ΣΤΟΊΧΗΜΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ Η γενικότερη τάση στον αυτοκινητιστικό χώρο είναι η μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, κάτι το οποίο σχετίζεται φυσικά με κάθε είδους όχημα. Σίγουρα, αυτό απαιτεί ένα συγκεκριμένο πλάνο μετάβασης σε αυτήν τη νέα εποχή καθώς και συντονισμένες ενέργειες σε βάθος. Επομένως, σε βάθος δεκαετίας αναμένεται μέσω της ηλεκτροκίνησης να επέλθουν ριζικές τροποποιήσεις αλλά και σημαντικές επενδύσεις σε όλο το επιχειρηματικό φάσμα που αφορά την αυτοκίνηση και τα παρακλάδια αυτής. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως η κυβέρνηση, με τον πρόσφατο νόμο για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, έθεσε σαν στόχο, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά το 2030. Φυσικά, οι ευκαιρίες και οι προοπτικές που θα εμφανιστούν μελλοντικά θα έχουν να κάνουν, κατά κύριο λόγο, με την ηλεκτροκίνηση, αλλά σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν και η τιμολογιακή πολιτική των εισαγωγικών εταιρειών, τα νέα μοντέλα LCV αυτοκινήτων που έρχονται και τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρουν, καθώς και οι εξελίξεις στο χώρο του leasing. H ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ Με το βλέμμα στο μέλλον
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=