RETAILBOOK 2020

20 ΕΡΕΥΝΑ TGI DATA Πώς διαμορφώνονται οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων Ε ξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της έρευνας TGI Data για τους Έλληνες καταναλωτές άνω των 18 ετών που φροντίζουν για την κάλυψη του νοικο - κυριού. Σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε γενικές γραμμές, πάνω από 3 στους 10 Έλληνες επιλέγουν προϊόντα που διαφημίζονται, ενώ 4 στους 10 θα προχωρήσουν στην αγορά μιας νέας μάρκας για να τη δοκι - μάσουν. Σύμφωνα με τα ευρήματα του πρώτου εξαμήνου του 2020, το 48,2% ξοδεύει χρήματα πιο προσεκτικά από παλιά, ενώ περισσότεροι από 3 στους 10 ξοδεύουν χρήματα χωρίς πολλή σκέψη (32,3%). Επίσης, πάνω από τους μισούς Έλληνες (53,6%) αγοράζουν ελληνικά προϊόντα όταν μπορούν, ενώ το 39,6% προτιμά πλέον το διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές του, θεωρώντας πως κάνει τη ζωή του πιο εύκολη. ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΜΑΡΚΕΣ Όπως σημειώθηκε, η διαφήμιση επηρέαζε και θα επηρεάζει τους Έλληνες και τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Το πρώτο εξάμηνο του 2020, το ποσοστό τους που αγοράζει προϊόντα που προωθούνται διαφημιστικά παρουσίασε αύξηση, φτάνοντας το 38,1% σε σχέση με το 36,1% του 2019, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που καταγράφεται στο εν λόγω πεδίο τα τε - λευταία χρόνια. Σημειώνεται πως το 2017 το σχετικό ποσοστό ήταν 31,1%, καταγράφοντας τη χαμηλότερη επίδοση που έχει σημειωθεί στην ελληνική αγορά την τελευταία επταετία. Επίσης, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το ποσοστό των Ελλήνων που θέλουν να πειραματιστούν με μία νέα μάρκα έφτασε το 40% το πρώτο εξάμηνο του 2020, παραμένοντας στα ίδια υψηλά επίπεδα με το 2019 παρά την κρίση της πανδημίας. Όσον αφορά τις ωραίες συσκευασίες, αυτές οδήγησαν σε αγορές το 36,8% των καταναλωτών το εξάμηνο του 2020 (37% το 2019, 35,9% το 2018 και μόλις 31,6% το 2017). Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής, πάνω από τους μισούς Έλληνες (50,6%) δήλωνε το πρώτο εξάμηνο του 2020 πως προτιμά να κάνει τις αγορές του μετρητοίς, με την εν λόγω τάση να καταγράφει σημαντική άνοδο σε σχέση με το 47,9% του 2019. Το σχετικό ΨΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ 18+ - ΤΑΣΕΙΣ 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Α ΕΞΑΜΗΝΟ 2020 ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ 32,2% 32,7% 32,5% 31,1% 33,5% 36,1% 38,1% ΑΓΟΡΑΖΩ ΝΕΑ ΜΑΡΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ 33,8% 35,9% 37,1% 37,9% 39,2% 40,0% 40,0% ΣΥΧΝΑ ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ 35,4% 34,5% 32,4% 31,6% 35,9% 37,0% 36,8% ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ 50,8% 47,1% 48,9% 46,7% 47,2% 47,9% 50,6% ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΖΩΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ 28,7% 30,4% 33,5% 34,5% 35,0% 38,5% 39,6% ΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ 29,0% 28,4% 28,9% 28,3% 30,3% 32,2% 33,0% ΞΟΔΕΥΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ 49,6% 47,2% 49,5% 45,6% 48,9% 49,6% 48,2% ΞΟΔΕΥΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ 27,1% 27,3% 29,7% 27,6% 30,3% 33,0% 32,3% ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΩ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ 43,7% 42,1% 42,9% 37,8% 42,2% 46,1% 48,0% ΑΓΟΡΑΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΩ 50,7% 48,3% 48,2% 47,5% 49,2% 51,6% 53,6% ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑς 46,4% 47,2% 47,2% 41,9% 46,2% 47,6% 49,3% ΣΥΧΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ 39,6% 39,9% 39,4% 35,5% 37,2% 41,4% 42,2% ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ TGI DATA ΤΗΣ MRB

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=