RETAILBOOK 2020
22 ΕΡΕΥΝΑ ποσοστό κινείται μεταξύ 47% και (λίγο πάνω από) 50% από το 2014 μέχρι σήμερα, αν και ειδικά την τρέχουσα χρονιά οι ψηφιακές πληρωμές έχουν αυξηθεί σημαντικά λόγω της ανόδου του e-commerce λόγω συγκυριών. ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΟΙ ONLINE ΑΓΟΡΕΣ Το διαδίκτυο, γενικότερα, συνεχίζει να επηρεάζει τις καταναλωτικές συνή - θειες των Ελλήνων, που το εμπιστεύονται -πλέον ίσως και αναγκαστικά- όλο και περισσότερο για τις αγορές τους. Είναι χαρακτηριστικό πως από το 2014 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν πως η ζωή τους έχει γίνει ευκολότερη με αγορές από το Ίντερνετ, αυξάνεται σταθερά κάθε χρονιά. Το πρώτο εξάμηνο του 2020, σχεδόν άγγιξε το 40% (39,6%). Όσον αφορά τώρα τις διασημότητες και το πόσο επηρεάζουν το καταναλωτικό κοινό στο τι θα αγοράσουν, το 32,3% το 2019 και το 33% το πρώτο εξάμηνο του 2020 ακολουθούν τις προτάσεις τους, με το ποσοστό να συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, πράγμα μάλλον αναμενόμενο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την εξέλιξη των social media και του influencer marketing. ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ Αρχικά, η οικονομική κρίση και στη συνέχεια η πανδημία μεγάλωσαν την αξία του χρήματος, κάνοντας τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσε - κτικοί για το πού και το πόσα χρήματα θα δαπανήσουν για τις αγορές του νοικοκυριού. Σύμφωνα με την έρευνα, οι μισοί καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά τα χρήματά τους σε σχέση με παλιά, φτάνοντας το 49,6% το 2019 και το 48,2% το πρώτο εξάμηνο του 2020, ένα ποσοστό που παραμένει, όπως ήταν αναμενόμενο, στα ίδια επίπεδα την τελευταία επτα - ετία (49,6% το 2014), δεδομένης της πολυετούς οικονομικής κρίσης στη χώρα. Όσον αφορά τώρα το εύρημα ποιοι ξοδεύουν χρήματα χωρίς να το πολυσκεφτούν, από το 33% του 2019 φτάσαμε στο 32,3% το πρώτο μισό του 2020, μια μικρή κάμψη που ίσως να αποκαλύπτει μια σχετική αλλαγή στην ψυχολογία του καταναλωτή, που μπορεί να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις στη συνέχεια. Βέβαια, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί πως την ίδια στιγμή το ποσοστό εκείνων που τους αρέσει να αγοράζουν νέα πράγματα, από το 37,8% του 2017, έφτασε στο 46,1% το 2019 και στο 48% το πρώτο εξάμηνο του 2020. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Τα ελληνικά ντόπια προϊόντα παραμένουν μια σταθερή επιλογή του Έλληνα καταναλωτή, που τα προτιμά σε ποσοστό 53,6%, όπως σημειώνεται στην έρευνα το πρώτο εξάμηνο του 2020 και 51,6% το 2018, νούμερα που δεν παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές τα τελευταία πέντε χρόνια (50,7% το 2014, 48,3% το 2015, 48,2% το 2016, 47,5% το 2017,49,2% το 2018). Ο Έλληνας καταναλωτής εξακολουθεί να πιστεύει πως αξίζει να πληρώνει κανείς κάτι παραπάνω για την αγορά ποιοτικών προϊόντων, χωρίς να αλλάζει τα στάνταρ του παρά την κρίση και το σφίξιμο του ζωναριού, κάτι που συμβαίνει για το 47,6% το 2019 και το 49,3% το πρώτο εξάμηνο του 2020. Όσον αφορά το αν ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει συχνά προϊόντα τα οποία δεν χρειάζεται πραγματικά, αυτό φαίνεται πως ίσχυε για το 41,4% το 2019 και το 42,2% στο πρώτο εξάμηνο (παρέμεινε σταθερά στο 39% τα τελευταία χρόνια, με μια μικρή πτώση στο 35,5% το 2017 και το 37,2% το 2018), σίγουρα όχι αμελητέα νούμερα, εάν αναρωτηθεί κανείς πόσο δοκιμάζεται ακόμα η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή αλλά και τις διαστάσεις που έχει αποκτήσει το ζήτημα της σπατάλης τροφίμων. ΨΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ 18+ -ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΨΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ (18+) 4+ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5,4% 2-3 ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 41,7% ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 32,2% 2-3 ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ 14,8% 1 ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ/ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΥΧΝΑ 5,8%
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=