RETAILBOOK 2020
26 ΕΡΕΥΝΑ Οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες σε ό,τι αφορά τη συχνότητα επίσκεψης στο σούπερ μάρκετ: α) αυτούς που πηγαίνουν 2-3 φορές την εβδομάδα και β) αυτούς που πηγαίνουν πιο αραιά, δηλαδή μία φορά την εβδομάδα ή και λιγότερο. Τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ αποτελούν λόγο για να βγει κανείς από το σπίτι του και θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι βιώνουμε μια νέα καθημερινότητα, όπου καταναλώνουμε περισσότερο μέσα στο σπίτι, οπότε έχει αυξηθεί και η ανάγκη για πιο συχνές αγορές προϊόντων. Σίγουρα, στις αγορές μας έχουν προστεθεί προϊόντα που μπορεί να μην ήταν σε μια «λίστα» αγορών πριν από την πανδημία, π.χ. υλικά για δημιουργία σπιτικού ψωμιού, είδη ζαχαροπλα - στικής κ.λπ . Δύο στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν πε - ρισσότερα από ό,τι συνήθως από το σούπερ μάρκετ, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ένα απόθεμα ασφάλειας λόγω της αβεβαιότητας του «νέου κινδύνου» που αντιμετωπίζουμε. Το ποσοστό είναι μικρότερο από το αντίστοιχο του Απριλίου 2020, που αφορούσε το πρώτο lockdown. Δεν φαίνεται να υπάρχει πανικός στις αγορές, αλλά επικρατεί η άποψη ότι αφού είμαστε περισσότερο σπίτι ας έχουμε περισσό - τερα πράγματα να μαγειρέψουμε και να ασχο - ληθούμε ή απλά να καταναλώσουμε! Ίσως κάποιες κατηγορίες τροφίμων -ιδιαίτερα τα σνακ- να αγοράζονται ακόμη σε μεγαλύτερες ποσότητες από το σύνηθες λόγω του «μένουμε σπίτι» και τις περισσότερες ώρες είμαστε μπρο - στά από μια οθόνη… πράγμα που συνηγορεί στην κατανάλωσή τους. Το Branding δέχεται πίεση, με την έννοια ότι οι καταναλωτές, συνηθι - σμένοι από τα προηγούμενα χρόνια, συνεχίζουν να αναζητούν τις προσφορές των επωνύμων προϊόντων θυσιάζοντας μέρος από την πιστό - τητά τους σε αυτά. Στη διάρκεια του δεύτερου lockdown η πιστότητα μειώθηκε ακόμη περισσό - τερο και ίσως δούμε και περαιτέρω μείωσή της, πιθανότατα λόγω των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας που έχει δημιουργήσει αρκετές δυσκολίες σε χιλιάδες νοικοκυριά. ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ Η πλειονότητα των καταναλωτών συνέχισε να αγοράζει τα τρόφιμα από το κατάστημα, δηλαδή με φυσική παρουσία του σε αυτό. Τα αποτελέσματα για τη χρήση του Ίντερνετ, δηλαδή ενός e-shop σούπερ μάρκετ, πιστεύ - ουμε ότι είναι μικρότερα από αυτά που θα έπρεπε: πολλές επιχειρήσεις λιανεμπορικών πωλήσεων δεν ήταν και δεν είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε μεγάλο όγκο παραγγελιών. Οπότε και όσοι καταναλωτές είχαν τη διάθεση να χρησιμοποιήσουν τα e-shops ήρθαν αντιμέ - τωποι με μεγάλες καθυστερήσεις στις δυνητικές παραγγελίες - ιδιαίτερα στο πρώτο lockdown. Σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων -και σίγου - ρα στα τρόφιμα και είδη σούπερ μάρκετ- οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν ακόμη περισσότερο σε εσωτερική οργάνωση, δομές και προσωπικό, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς. Είναι προβληματικό ότι κάποιοι καταναλωτές προσπάθησαν να «μετακι - νηθούν» από το φυσικό κατάστημα στο e-shop, αλλά προβλήματα της ίδιας της επιχείρησης δεν τους έδωσαν αυτήν την ευκαιρία. Δεν ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να επιστρέψει αυτός ο κα - ταναλωτής. Το τηλέφωνο ως μέσο παραγγελίας λειτούργησε θεραπευτικά της αδυναμίας των e-shop σε κάποιες περιπτώσεις. Είναι γνωστό ότι στην περιφέρεια και σε μικρές πόλεις και χωριά είναι ένα μέσο που αρκετοί καταναλωτές χρησιμοποιούν. Ακόμη και στα αστικά κέντρα γνωρίζουμε ότι μίνι μάρκετ, μαγαζιά μαναβικής ΑΓΟΡΆΖΕΤΕ ΛΙΓΌΤΕΡΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΟΥΣ ΜΉΝΕΣ; ΑΓΟΡΆΖΕΤΕ ΛΙΓΌΤΕΡΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΟ ΔΙΆΣΤΗΜΑ;
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=