RETAILBOOK 2020

28 ΕΡΕΥΝΑ ή μικρά σούπερ μάρκετ της γειτονιάς εξυπηρε - τούν συνήθως ηλικιωμένους με τηλεφωνικές παραγγελίες και αποστολή στο σπίτι. ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ Αυτή η υγειονομική κρίση, όπως την βιώνουμε, καθώς και η οικονομική κρίση που ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια, έχουν επιδράσει και έχουν αλλάξει τον τρόπο που αγοράζουμε. Το ζητούμενο κάθε φορά είναι ο βαθμός επίδρα - σης και το είδος της επίδρασης/αλλαγής. Σε αυτή την κρίση μάθαμε να ζητάμε πληροφορίες από τις επιχειρήσεις σχετικά με τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν πάρει, προσπαθή - σαμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο το Ίντερνετ, μάθαμε να ψάχνουμε καλύτερα, να προτιμάμε όπου είναι δυνατόν τα e-shop -παρά τις μεγάλες αδυναμίες και αστοχίες πολλών επιχειρήσεων-, εμπιστευτήκαμε τόσο τα επώ - νυμα προϊόντα αλλά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επιβεβαιώσαμε ότι το τρόφιμο αποτε - λεί το καταφύγιο της κρίσης και συνεχίσαμε να αγοράζουμε ελληνικά περιμένοντας με αγωνία την επόμενη ημέρα, που ελπίζουμε πάντα να μας οδηγήσει σε μια νέα όμορφη κανονικότητα. Η ΒLACK FRIDAY Τα αποτελέσματα της έρευνας δεικνύουν ότι λιγότεροι καταναλωτές ψώνισαν στη φετινή Black Friday. Από τους 2.235 συμμετέχοντες στην έρευνα οι 864 απάντησαν θετικά ότι ψώ - νισαν στην Black Friday, αντιπροσωπεύοντας το 38,7% του δείγματος. Στην ερώτηση εάν είχαν ψωνίσει στην περυσινή Black Friday, θετικά απάντησαν οι 994, δηλαδή το 44,5% των συμμετεχόντων. Τα κλειστά καταστήματα, η μη δυνατότητα του καταναλωτή να «εισπράξει» λίγο από το κλίμα των προσφορών μέσα στο κατάστημα, τα προβλήματα διανομής αλλά και τα οικονομικά προβλήματα που έχει δημιουρ - γήσει η πανδημία σε αρκετά νοικοκυριά, είναι παράγοντες που λειτούργησαν ανασταλτικά. Επιπρόσθετα, όπως είναι γνωστό, η αγορά θέλει και καλή ψυχολογία, κάτι που δεν συ - νάδει με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που βιώσαμε και βιώνουμε. Οι καταναλωτές χρησι - μοποιούσαν το smartphone τους ως το απόλυτο εργαλείο αναζήτησης και όταν ερχόταν η ώρα της αγοράς, αυτό έδινε τη θέση του στο tablet, για καλύτερη παρουσίαση χαρακτηριστικών και συγκριτικών αναλύσεων των προϊόντων. Το θέμα είναι ότι πολλά e-shop και σελίδες λιανεμπορικών επιχειρήσεων ακόμη και σήμερα δεν προσαρμόζονται στις ανάγκες και στους περιορισμούς αυτών των δύο καθημερινών μας συντρόφων. Και αυτό δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε κάποιες άλλες επιχειρήσεις που έχουν προσαρμόσει ιστότοπους και σελίδες για χρήση από διαφορετικές οθόνες. Τα ποσά που δαπάνησαν οι καταναλωτές στη διάρκεια των προσφορών της BF κατανέμονται λογικά, με μία μεγαλύτερη συγκέντρωση στην κατηγορία ΣΤΗ ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΡΊΣΗΣ... ΑΓΟΡΆΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΊΔΙΕΣ ΜΆΡΚΕΣ ΜΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΡΊΣΗ ΣΤΗ ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΡΊΣΗΣ... ΑΓΟΡΆΖΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΤΙΣ ΜΆΡΚΕΣ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΠΡΟΣΦΟΡΈΣ ΑΥΤΌ ΤΟ ΔΙΆΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΡΊΣΗΣ... ΈΧΟΥΜΕ ΑΡΧΊΣΕΙ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΆΖΟΥΜΕ ΝΈΕΣ ΜΆΡΚΕΣ ΚΑΤΆ ΤΗ ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΡΊΣΗΣ (ΔΕΚ. 2020) ΠΡΟΤΙΜΆΤΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΆ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΣΕ ΣΧΈΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΊΟΔΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΡΊΣΗ;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=