RETAILBOOK 2020
58 ΕΡΕΥΝΑ 28ης Οκτωβρίου. Τη συγκεκριμένη, μάλιστα, εβδομάδα και για ακόμη μια φορά, όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν άνοδο, η οποία είναι στις περισσότερες περιπτώσεις διψήφια. Στις (41) κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας καταγράφεται αύξηση αξίας πωλήσεων 11,9%, ενώ στις (45) κατηγορίες Προσωπι - κής Φροντίδας και Υγιεινής άνοδος 7,8%. Στα Τρόφιμα (168 κατηγορίες) παρατηρείται άνοδος 11%, ενώ συνολικά όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες γνώρισαν αύξηση κατά 15,3%. Ακόμη, από τα στοιχεία για την τελευταία εβδομάδα του Οκτω - βρίου προκύπτει πως τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) είναι αυτά που συνεχίζουν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (22,8%), καθώς, όπως φαίνεται, αρκετοί καταναλω - τές συνεχίζουν να νιώθουν πιο ασφαλείς στις μεγάλες σάλες. Βέβαια, το μερίδιο των hypermarkets επί της συνολικής αγοράς είναι 15%. Τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις συνολικές πωλή - σεις έχουν τα καταστήματα 1.000 - 2.500 τ.μ. (39,4%), που γνωρίζουν άνοδο 9,9% ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400 - 1.000 τ.μ. με μερίδιο αγοράς 34% και αύξηση πωλήσεων 8,% για την εβδομάδα 26/10-1/11 Οκτωβρίου. Το μικρότερο μερίδιο έχουν τα μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. (11,5%), που τη συγκεκριμένη εβδομάδα αναπτύχθηκαν κατά 9%. Τέλος, θα πρέπει ακόμη να αναφερθεί ότι σε επίπεδο περιφε - ρειών όλες κινήθηκαν ανοδικά, με την Πελοπόννησο (+18%) να ξεχωρίζει και να ακολουθούν η Βόρεια Ελλάδα (+16,3%), η Κεντρική Ελλάδα (+15,7%) και η Κρήτη (+11,9). Η Αττική κατέγραψε άνοδο 9,7% αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αντιστοιχεί στο 53,6% του συνολικού τζίρου. Σημειώνεται πως τον Νοέμβριο ανακοινώθηκε δεύτερο lockdown και σχετικά περιοριστικά μέτρα για το λιανεμπόριο, που οδήγησαν σε νέα σημαντική άνοδο των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ, τόσο στο online όσο και στο offline κανάλι. Βέβαια, η άνοδος δεν ήταν αντίστοιχη με την «έκρηξη» που καταγράφηκε στο πρώτο lockdown, αλλά σίγουρα ενίσχυσε πε - ραιτέρω την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. ΜΕΧΡΙ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ LOCKDOWN Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ «ΕΤΡΕΧΕ» ΜΕ 9%
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=