RETAILBOOK 2020
66 ΕΡΕΥΝΑ Όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν ανάπτυ - ξη, τη μεγαλύτερη ωστόσο σε YTD επίπεδο την παρουσίασε η Θεσσαλονίκη, καθώς ήταν η πόλη όπου καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, στα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς και η πρώτη περιοχή που επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown, στα τέλη Οκτώβρη. Όσον αφορά τις επιμέρους τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο του 2019, καθώς τα επέ - λεξαν οι καταναλωτές λόγω χωρητικότητας, της δυνατότητας να πραγματοποιούν μεγαλύτερα καλάθια (less frequent store visits), λιγότερο πιθανών out of stocks, καθώς και της δυνατότητας να τηρούν αποστάσεις με τους υπόλοιπους αγοραστές. Όσον αφορά την προωθητική ένταση, παραμένει ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρουσιάζεται ελαφρώς μειωμένη, λόγω της αλλαγής της προωθητικής στρατηγικής ορισμένων key λιανε - μπόρων (από Hi-Lo, σε EDLP). Οι μεγαλύτερες σε τζίρο κατηγορίες στο λιανεμπόριο τροφίμων παραμένουν τα βασικά Γαλακτοκομικά Προϊόντα και ακολου - θούν οι κατηγορίες των Αναψυκτικών και των Σοκολατοειδών, ωστόσο μόνο το Τυριά από τις TOP 5 παρουσιάζει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από αυτόν του συνόλου της κατηγορίας των Τροφίμων και Ποτών. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η ανάπτυξη της κατηγορίας των Baby Wipes, καθώς μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται βάσει ορισμού κατηγορίας και τα απολυμαντικά/αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια χεριών, μια κατηγορία η οποία αύξησε σημαντικά τη ζήτηση και τις πωλήσεις της. Από τις κατηγορίες φροντίδας του νοικοκυριού ξεχώρισαν τα καθαριστικά σπιτιού, με ρυθμό ανάπτυξης στο +37,6%, καθώς και τα ρολά κουζίνας, καθώς αυξήθηκε σημαντικά ο χρόνος που περνούν οι καταναλωτές εντός του σπιτιού, και άρα η χρήση σχετικών κατηγοριών. Λόγω της πανδημίας και του αρχικού «αγοραστικού πανικού» που επικράτησε κατά το πρώτο κυρίως lockdown, οι κατηγο - ρίες τροφίμων που παρουσίασαν τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης, ήταν το αλεύρι (in home cooking), τα όσπρια, τα κονσερβοειδή, αλλά και το ρούμι (in home entertainment). FMCGs Unit Sales YTD 2019 YTD 2020 % Chg TTL GREECE S/M+SUP/TES 2.662.921.844 2.859.708.687 7,4 ATTICA 1.371.029.435 1.477.869.409 7,8 THESSALONIKI 264.094.925 289.335.342 9,6 MACEDONIA/THRACE 293.890.346 313.090.010 6,5 CENTRAL GREECE 353.937.439 383.959.648 8,5 PELOPONNESE 211.026.908 223.981.697 6,1 CRETE 168.942.675 171.472.706 1,5 HYPERMARKETS 282.452.425 336.509.830 19,1 LARGE SUPERMARKETS 941.384.944 1.024.199.667 8,8 SMALL SUPERMARKETS 995.530.026 1.036.235.597 4,1 SUPERETTES 443.554.526 462.763.698 4,3 YTD 2018 YTD 2019 YTD 2020 +/- pp PL Market Share 14,8 14,5 -0,3 Promo Intensity 51,4 54,4 -1,7 Promo Intensity Branded 60,7 63,0 -2,7 ΣΤΟ ΔΕΚΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2020 ΚΑΙ ΟΣΟΝ AΦΟΡΑ ΤΑ FMCGs ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ ΜΕ +18,3% ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=