RETAILBOOK 2020
70 ΕΡΕΥΝΑ Έκρηξη για τα online σούπερ μάρκετ ΣΤΟ 1% ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ONLINE ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2020 Ε ντυπωσιακοί ρυθμοί ανάπτυξης κατεγράφησαν το 2020, τόσο για το online όσο και για το offline λιανεμπόριο τροφίμων. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Nielsen και της Convert Group μέχρι και την εβδομάδα 8 (17/2-23/2), τόσο το online, όσο και το offline κανάλι του λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίαζαν αναμε - νόμενους ρυθμούς ανάπτυξης (+2,9% offline, + 30,7% online). Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας και τα δύο lockdowns που ακολούθησαν, είχαν ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση μαζι - κών αγορών από την πλευρά των καταναλωτών, με αποτέλεσμα η YTD τάση μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου να πολλαπλασιαστεί και να φθάσει για το online κανάλι στο +178%, ενώ για το offline στο +9,0%. Μάλιστα, εξετάζοντας τη συμμετοχή του online καναλιού στις συνολικές πωλήσεις ενός επιλεγμένου συνόλου λιανεμπόρων, είναι ξεκάθαρο ότι αυτή έχει αυξηθεί σημαντικά, από 0,3% που ήταν την πρώτη εβδομάδα του 2020, στο αρκετά μεγαλύτερο 1,6% τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Σε YTD επίπεδο, μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου, η συνολική συνει - σφορά του online υπολογίζεται σε απόλυτο ποσοστό στο 1%. Η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία ξεπέρασε το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ κ.ά. Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως η Παρασκευή 27 Νοεμ - βρίου αποτελεί το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγ - ματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και τη δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ μάρκετ, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του δεύτερου lockdown. Συγκεκριμένα, με +319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ και με +103% από τα φαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε μάλιστα επιπλέον άνοδο με +26% στα online σούπερ μάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020. Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group, που επίσης κατα - δεικνύει πως οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ μάρκετ ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%). Αντίστοιχα, στα online φαρμακεία είδαμε μια σαφή προτίμηση στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης με ανάπτυξη τζίρου στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), στις μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), στα προϊόντα makeup ματιών (+261%), στα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), στα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και στις κρέμες αντιγήρανσης (+195%).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=