RETAILTODAY SPECIAL EDITION – ΜΕΛΙ: ΥΓΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

8 Special Edition ΑΓΟΡΑ ΜΕΛΙΟΥ Η ΑΓΟΡΑΜΕΛΙΟΥ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ 2018 2019 2020 YTDYA YTD YTD vs Yago ΟΓΚΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 3.041.086 3.222.018 3.686.721 1.034.860 904.554 -12,6% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 565.775 594.753 659.195 206.600 138.396 -33,0% ΑΞΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 27.006.454 27.865.789 31.668.970 8.962.865 7.913.829 -11,7% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 4.755.184 4.679.074 5.050.348 1.618.323 1.064.956 -34,2% Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΝΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ & FORMAT ΟΓΚΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 3.041.086 3.222.018 3.686.721 1.034.860 904.554 -12,6% 0-400 τμ 387.113 411.293 453.050 130.061 112.073 -13,8% 400-1000 τμ 1.051.566 1.156.528 1.303.966 364.274 319.028 -12,4% 1000-2500 τμ 1.236.695 1.263.833 1.442.815 403.229 351.909 -12,7% 2500+ τμ 365.713 390.364 486.890 137.296 121.544 -11,5% Αττική 1.922.684 2.018.060 2.336.987 665.860 583.849 -12,3% Θεσσαλονίκη 265.809 278.702 333.540 96.559 84.406 -12,6% Βόρεια Ελλάδα 183.898 195.870 217.894 59.090 50.622 -14,3% Κεντρική Ελλάδα 311.748 323.373 360.584 98.225 85.017 -13,4% Πελοπόννησος 232.875 267.790 301.533 79.620 69.565 -12,6% Κρήτη 124.072 138.224 136.182 35.506 31.095 -12,4% ΑΞΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 27.006.454 27.865.789 31.668.970 8.962.865 7.913.829 -11,7% 0-400 τμ 3.270.294 3.323.756 3.671.747 1.060.532 930.990 -12,2% 400-1000 τμ 9.107.045 9.688.208 10.841.612 3.045.820 2.708.151 -11,1% 1000-2500 τμ 11.253.553 11.321.934 12.761.537 3.606.952 3.138.121 -13,0% 2500+ τμ 3.375.562 3.531.890 4.394.073 1.249.562 1.136.567 -9,0% Αττική 17.311.739 17.683.955 20.414.717 5.890.142 5.223.346 -11,3% Θεσσαλονίκη 2.306.490 2.394.768 2.845.580 832.162 724.784 -12,9% Βόρεια Ελλάδα 1.582.331 1.626.157 1.791.868 483.236 412.647 -14,6% Κεντρική Ελλάδα 2.565.125 2.564.180 2.871.070 782.276 683.566 -12,6% Πελοπόννησος 1.903.523 2.131.847 2.372.021 623.339 558.615 -10,4% Κρήτη 1.337.248 1.464.881 1.373.714 351.710 310.871 -11,6% INFO Year to date: week ending 4/04/2021 Volume Sales: kg Αν και η συνολική αγορά μελιού στο κανάλι των σούπερ μάρκετ το 2019 και το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κινήθηκε ανοδι- κά, εντούτοις το πρώτο τρίμηνο του 2021 η πορεία δεν μοιάζει ανάλογη, κυρίως λόγω των ιδι- αίτερων συνθηκών που βίωσε η αγορά πέρυσι. Αναλυτικότερα, το 2019 καταγράφηκε άνοδος 5,95% σε όγκο πωλήσεων και 3,18 σε αξία πωλήσεων, ενώ το 2020, στο πλαί- σιο της γενικότερης «έκρηξης» που κατέγραψαν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ λόγω της κρίσης της πανδημίας και των lockdowns, η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κα- τά 13,65% και ο όγκος πωλήσεων κατά 14,42%. Καθώς λοιπόν το φετινό πρώτο τρίμηνο της χρονιάς συγκρίνεται με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που περιελά- βανε και το 15νθήμερο του πρώ- του lockdown (Μάρτιος 2020), η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων κατά 12,6% και της αξίας πωλήσε- ων κατά 11,7% μάλλον φαντάζει σε κάποιο επίπεδο δικαιολογημένη, με την αγορά να επιστρέφει σε μια κανονικότητα. Το μεγάλο ερώτη- μα, βέβαια, είναι αν η κατηγορία θα «κλείσει» το 2021 με -έστω μι- κρό- θετικό πρόσημο. Εστιάζοντας στο πρώτο τρίμηνο του 2021, παρατηρούμε πως κα- ταγράφεται υποχώρηση σε όλα τα format καταστημάτων. Οι απώ- λειες κυμαίνονται μεταξύ 11,5% και 12,6% όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων και 9,0% και 12,2% όσον αφορά την αξία πωλήσεων. Σε επί- πεδο περιφερειών, η μεγαλύτερη κάμψη -τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων- παρατηρείται στη Βόρεια Ελλάδα. ΗΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=