RETAILTODAY SPECIAL EDITION - ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ

15 Special Edition ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ Vegan και gluten-free επιλογές Τα κλασικά toppings όπως το πεπερόνι και το λουκάνικο εξακολουθούν να κυριαρχούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον και για νέες επιλογές. Οι πίτσες που αναφέρουν τον αριθμό των θερμίδων ανά φέτα έχουν αυξητική τάση, ενώ οι επιλογές για vegan, χορτοφάγους και πίτσα χωρίς γλουτένη αυξάνονται. Πιο συγκεκριμένα, η vegan είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος πίτσας, σημειώνοντας αύξηση 187% στα αμερικανικά μενού τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ οι πίτσες χωρίς γλουτένη αυξάνονται επίσης και βρίσκονται στο 11,4% των μενού. Φρούτα και super foods Όσον αφορά τα υλικά στην πίτσα, μεγάλο μέρος των καταναλωτών ενδιαφέρεται για εναλλακτικές λύσεις με βάση τα λαχανικά, ενώ σημαντικό ποσοστό της Generation Z και των millennials ενδιαφέρονται για υποκατάστατα κρέατος. Super foods όπως το αβοκάντο, το kale και η ρόκα, συγκαταλέγονται επίσης στα ταχύτερα αναπτυσσόμενα toppings. Σύμφωνα με μελέτη της Technomic στο αμερικανικό κοινό, οι καταναλωτές θέλουν περισσότερο πίτσες με φυσικά (47%) και βιολογικά συστατικά (31%), ακολουθούμενες από αυτές που είναι χορτοφαγικές (25%), χαμηλών υδατανθράκων (24%) ή χωρίς γλουτένη (24%). Επίσης, τα φρούτα στην πίτσα αποτελούν νέο trend, με τους λάτρεις της πίτσας να επιλέγουν όλο και περισσότερο τα βατόμουρα και τα σύκα, τα οποία βρίσκονται τώρα δίπλα στον ανανά. Ζύμη από κουνουπίδι και κάνναβη Η ζύμη από κουνουπίδι αυξάνεται σε δημοτικότητα και είναι τώρα η προτιμώμενη ζύμη για το 12% των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα της Τechnomic στο αμερικανικό κοινό. Με αφορμή αυτό, η DeIorio’s στη Νέα Υόρκη παρουσίασε ζύμη με έγχυση λαχανικών όπως γλυκοπατάτα, ρεβίθια, κουνουπίδι και μπρόκολο. Το αρτοποιείο κυκλοφόρησε επίσης ζύμη κάνναβης, αξιοποιώντας την αναπτυσσόμενη αγορά τροφίμων με κάνναβη, που αναμένεται να αυξηθεί κατά 15% από το 2021 έως το 2026. Το αλεύρι κάνναβης είναι χαμηλό σε υδατάνθρακες και νάτριο και είναι απαλλαγμένο από χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά. Οι εναλλακτικές ζύμες φαίνεται να προσελκύουν σχεδόν το ένα τρίτο όλων των καταναλωτών και το 41% των millennials. Από την άλλη, το trend για τη ζύμη με γέμιση φαίνεται να είναι σε πτώση, αφού μόνο το 19% των επαγγελματιών που σερβίρουν πίτσα προσφέρουν ζύμη με γέμιση. Το σίγουρο είναι πως πλέον, σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι αναζητούν ολοένα και περισσότερο μια γεύση της «υψηλής» ζωής. Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να ξοδεύουν περισσότερα σε premium και υγιεινές επιλογές, για υψηλότερη ποιότητα, καλύτερη εμπειρία, επιπλέον οφέλη και προστιθέμενη αξία. ΠΊΤΣΑ Ό,τι πιο ιταλικό Η πίτσα γεννήθηκε στην Ιταλία και είναι σήμερα αγαπημένη επιλογή για φαγητό με παρέα στο σπίτι, σε πάρτι, αλλά και έξω, σε κάποια πιτσαρία, ως μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα. Με δεδομένη την εξέλιξη της βιομηχανίας τροφίμων και τη στροφή σε προϊόντα βασισμένα σε λιγότερο επεξεργασμένα και βιώσιμα υλικά, ποια είναι τα trends για το αγαπημένο σε όλους comfort food;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=