14 Special Edition ΑΓΟΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΩΝ Ενδιαφέρουσα ευρήματα για τις καταναλωτικές συνήθειες τη Σαρακοστή περιλαμβάνει πρόσφατη έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών). Αφορά τις αγορές της περιόδου της Σαρακοστής και πραγματοποιήθηκε -στο πλαίσιο της καταγραφής των διατροφικών και καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα- από 2 έως 8 Μαρτίου 2024 με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη τη χώρα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον, τόσο σε σχέση με τις διατροφικές όσο και σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες. Πότε νηστεύουν οι Έλληνες Όπως φαίνεται στο σχήμα 1: • η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε ποσοστό 47% δηλώνουν ότι νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές). • Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 2018, σε αντίστοιχη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 69% του κοινού δήλωνε ότι νηστεύει πάντα τη Μεγάλη Εβδομάδα και το 20% μερικές φορές, σύνολο 89%. • Συνολικά όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει το 12%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 12% των ερωτηθέντων. Η επίδραση στο λιανεμπόριο τροφίμων Με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ότι το 3% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 550 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας. Απόψεις για τη νηστεία Παράλληλα, στο πλαίσιο της μελέτης καταγράφονται μια σειρά από θέματα που αφορούν καταναλωτικές συνήθειες και θέματα υγείας/ευεξία και ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΤΕΙΑ Ένας στους 2 νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα και 1 στους 8 όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή Το σούπερ μάρκετ καταγράφεται ως το σημείο πώλησης που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών στην περίοδο της Σαρακοστής και 550 εκατ. ευρώ (το 3%) των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμάται ότι επηρεάζονται από τη διατροφή της νηστείας.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=