24 Special Edition ΑΓΟΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΩΝ Τα plant based προϊόντα έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των τροφίμων, αφού μια μεγάλη κατηγορία καταναλωτών έχουν στραφεί σε vegetarian επιλογές. Τα plant based αποκτούν ιδιαίτερα δυναμική παρουσία και ενισχύουν την ποικιλία στο ράφι. Είναι μια κατηγορία που έχει επενδύσει πολλά τα τελευταία χρόνια στην επικοινωνία της, και αυτό φέρνει πλέον μετρήσιμα αποτελέσματα. Πλέον, στην αγορά κυκλοφορούν δεκάδες plant based προϊόντα, τα οποία προτιμούν οι καταναλωτές που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή και όσοι νηστεύουν τις ημέρες της Σαρακοστής - και όχι μόνο. Βασισμένα σε πρώτες ύλες φυτικής προέλευσης, τα plant based προϊόντα είναι πλέον και ιδιαίτερα γευστικά, καθώς οι βιομηχανίες τροφίμων πειραματίζονται με τις γεύσεις, με σκοπό να δημιουργήσουν νόστιμα προϊόντα, που κερδίζουν ακόμη και την προτίμηση non vegetarian καταναλωτών. Όσο για τα οφέλη για την υγεία μας, μελέτες δείχνουν πως μια plant-based διατροφή είναι φιλική για την καρδιά και συμβάλλει στην πρόληψη διαφόρων σχετικών προβλημάτων υγείας όπως η υπέρταση και η υπερλιπιδαιμία. Μάλιστα, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία (American Heart Association, AHA) υποστηρίζει ότι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών στη θέση του κρέατος μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς. Το σίγουρο είναι ότι η plant based διατροφή δεν σχετίζεται μόνο με τη Σαρακοστή ούτε είναι μια απλή παροδική τάση. Το 2023 η συνολική αξία πωλήσεων για τα plant based επιδόρπια είχε σημαντική αύξηση (29,7%) λόγω και της αύξησης της τιμής ανά μονάδα (6,6%). Επίσης, μεγάλη αύξηση, όσον αφορά την αξία πωλήσεων, κατέγραψε η κατηγορία του plant based παγωτού για το 2023 (29,4%) αλλά και τα προϊόντα με βάση τη βρώμη (34,4%). Όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων, τα παγωτά είχαν αύξηση +32,1% και τα προϊόντα με βάση τη βρώμη +39,5%. Η τιμή ανά μονάδα στο παγωτό κινήθηκε ελαφρώς πτωτικά (-2,0%) όπως και στα προϊόντα με βάση τη βρώμη (-3,6%). Μεγάλη πτώση στη συνολική αξία πωλήσεων κατέγραψε η κατηγορία plant based προϊόντων με βάση το ρύζι (-27,6%), με ίδια πτώση και στον όγκο (-27,6%), παρά την οριακή μείωση της τιμής ανά μονάδα (-0,1%). Η κατηγορία plant based προϊόντων με βάση το φιστίκι κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση το 2023 όσον αφορά την αξία πωλήσεων (-81,8%) και τον όγκο (-83,6%), η οποία μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από την αύξηση της τιμής ανά μονάδα (+11,3%). Τα plant based ροφήματα, όσον αφορά τη συνολική αξία πωλήσεων, είχαν αύξηση (+4,8%) και ίδια άνοδο στον όγκο πωλήσεων, ενώ η τιμή μονάδας κατέγραψε οριακή αύξηση (0,1%). Επίσης, στις προτιμήσεις των καταναλωτών πρωτοστάτησαν και οι plant based κρέμες και τα τυριά. Όσον αφορά την ιδιωτική ετικέτα, παρουσιάστηκε ιδιαίτερα ενισχυμένη το 2023, καταγράφοντας αύξηση στην αξία των συνολικών πωλήσεων (+29,7%) και στον όγκο (+34,8%) με την τιμή ανά μονάδα να πέφτει (-3,9%). Η ιδιωτική ετικέτα έχει κάνει δυναμική παρουσία στην κατηγορία και ανταγωνίζεται με επιτυχία τα branded προϊόντα στο ράφι. Τα plant based τρόφιμα είναι μια καλή επιλογή για όλη τη διάρκεια της Σαρακοστής, ωστόσο όσοι τα προτιμούν συνήθως τα έχουν στη διατροφή τους όλη τη διάρκεια του χρόνου. PLANT BASED Η τάση που ήρθε για να μείνει Mε ιδιαίτερη δυναμική η κατηγορία και τη Σαρακοστή - Σημαντική αύξηση στη συνολική αξία πωλήσεων για επιδόρπια, παγωτά και προϊόντα με βάση τη βρώμη. ➔
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=