30 Special Edition ΑΓΟΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΩΝ ΣΑΛΑΤΕΣ-ΑΛΟΙΦΕΣ 2020 2021 2022 2023 vs LY ΑΞΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 38.469.972 40.512.988 44.067.070 50.409.974 14,4% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 11.977.204 11.942.243 13.699.958 16.086.391 17,4% ΟΓΚΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 7.186.664 7.904.897 7.778.925 8.171.392 5,0% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 2.941.576 3.159.637 3.304.596 3.476.271 5,2% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΤΕΜΑΧΙΑ ΣΥΝΟΛΟ 14.688.659 16.219.016 15.991.266 16.503.826 3,2% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 6.880.264 7.238.937 7.537.633 7.880.608 4,6% ΤΙΜΗ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΣΥΝΟΛΟ 5,35 5,13 5,66 6,17 8,9% ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ 4,07 3,78 4,15 4,63 11,6% Στις 13 Μαρτίου τέθηκε σε ισχύ το «Καλάθι της Σαρακοστής» για την καταπολέμηση της ακρίβειας στα τρόφιμα. Το «Καλάθι της Σαρακοστής» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», που ήταν ήδη σε ισχύ, καθώς προστέθηκαν τρεις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε κάθε νοικοκυριό να έχει όλα τα απαραίτητα προϊόντα για το σαρακοστιανό τραπέζι σε προσιτές τιμές. Στο «Σαρακοστιανό Καλάθι», λοιπόν, που θα διαρκέσει για όλη τη διάρκεια της Σαρακοστής, πέρα από το χαλβά και τα θαλασσινά, έχουν ενταχθεί και οι νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές - π.χ. μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες). Για τις κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο «Καλάθι», οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αποστείλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τον σχετικό κατάλογο των προϊόντων και ειδικότερα ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που εντάσσεται στο «Καλάθι». Βέβαια, σε καθεστώς ανυποχώρητης ακρίβειας, οι καταναλωτές δεν πιστεύουν τις ανατιμήσεις που έχουν επιβληθεί μέσα σε ένα χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές σε ορισμένα παραδοσιακά για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είδη είναι αυξημένα ακόμη και πάνω από 60%, ενώ ακόμη δεν έχει καθοριστεί πόσο θα πουλήσουν οι φούρνοι τη λαγάνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ταραμοσαλάτα (450 γραμμάρια), όπου η τιμή καταγράφει αύξηση της τάξεως του 97,7% και διαμορφώνεται στα 3,44 ευρώ από 1,74 ευρώ που ήταν το 2023. Στα οικονομικά δεδομένα του 2023 τώρα, οι αλοιφές παρουσίασαν σημαντική αύξηση όσον αφορά την αξία των πωλήσεων, τόσο στο σύνολο όσο και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, στην πρώτη κατηγορία σημείωσαν άνοδο 14,4%, ενώ στη δεύτερη 17,4% αντίστοιχα. Στον όγκο των πωλήσεων, όμως, το γενικό σύνολο παρουσιάζει μια αύξηση της τάξης του 5,0% και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 5,2%. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι πωλήσεις σε τεμάχια για τις αλοιφές, καθώς το γενικό σύνολο εμφάνισε αύξηση 3,2% και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξηση 4,6%. Αύξηση παρατηρήθηκε και στις τιμές ανά μονάδα, τόσο στα επώνυμα όσο και στα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, με τα ποσοστά να καταγράφονται 8,9% και 11,6% αντίστοιχα. ΣΑΛΑΤΕΣ (ΑΛΟΙΦΕΣ) Τα απαραίτητα συνοδευτικά Οι νηστίσιμες σαλάτες (ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.ά.) αποτελούν μια δυναμική κατηγορία και φέτος, κυρίως την περίοδο της Σαρακοστής.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=