34 Special Edition ΑΓΟΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΩΝ ΜΠΥΡΑ 2020 2021 2022 2023 vs LY ΑΞΙΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 166.630.543 169.034.612 175.742.487 191.752.159 9,1% ΟΓΚΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 80.023.365 81.653.131 81.856.365 81.013.933 -1,0% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΤΕΜΑΧΙΑ ΣΥΝΟΛΟ 78.417.080 74.617.760 75.571.995 80.332.280 6,3% PRICE PER VOLUME total beer 2,08 2,07 2,15 2,37 10,2% Μία δυνατή χρονιά ήταν το 2023 για τον εγχώριο κλάδο της μπίρας, ο οποίος και το 2024 θα κινηθεί ανοδικά, καθώς οι ενδείξεις τόσο για τον ελληνικό τουρισμό όσο και για την εγχώρια κατανάλωση, είναι πολύ αισιόδοξες. Φυσικά, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ανατιμήσεις επηρέασαν, και αυτό αποτυπώνεται στην τιμή ανά μονάδα, που αυξήθηκε αισθητά το 2023 (10,2%). Όσον αφορά τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, το 2023 καταγράφηκε σημαντική άνοδος (9,1%) σε αξία πωλήσεων, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε οριακά (-1,0%). Όσον αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια, το 2023 υπήρξε αύξηση (6,3%). Το 2023 ήταν και μια δυνατή χρονιά για την παγκόσμια αγορά της μπίρας. Σύμφωνα με νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα, τόσο στο μακροοικονομικό όσο και στο γεωπολιτικό πεδίο, η παγκόσμια αγορά μπίρας εξακολουθεί να γεννά ευκαιρίες. Την ώρα μάλιστα που το κόστος ζωής αυξάνεται σε πολλές χώρες του πλανήτη, η μπίρα δείχνει να επιδεικνύει εξαιρετικές αντοχές ως μια «προσιτή πολυτέλεια», ενώ οι καταναλωτές περιορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα έξοδά τους. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, οι πωλήσεις μπίρας στον κλάδο εστίασης και ψυχαγωγίας -εστιατόρια, μπαρ κ.λπ.- αναμένεται να επανέλθουν στα προ της πανδημικής κρίσης επίπεδα έως το 2025, την ώρα που το εύθραυστο διεθνές οικονομικό περιβάλλον εκτιμάται πως θα καθυστερήσει την επούλωση των πληγών για το σύνολο της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών. Ταυτόχρονα, όμως, σημαντικό έδαφος δείχνουν να κερδίζουν και τα άλλα κανάλια διανομής, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεχωρίζουν οι πωλήσεις των πιο premium προϊόντων από την αγορά μπίρας, παρά την ασφυκτική πίεση που δέχονται τα εισοδήματα των καταναλωτών ανά τον κόσμο στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης. Τη δική της θέση στο επιχειρηματικό τοπίο συνεχίζει να διεκδικεί με αξιώσεις και η μπίρα χωρίς αλκοόλ. Διατίθεται πλέον παντού, υποστηρίζεται από μεγάλες καμπάνιες μάρκετινγκ, ταυτίζεται με την καινοτομία και έχει απαράμιλλη γεύση. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΠΙΡΑΣ Σε ανοδική τροχιά το 2023 Δυνατή χρονιά για την μπίρα το 2023, με αυξημένo τζίρο στα σούπερ μαρκετ (9,1%) - Ενισχύεται και η μπίρα χωρίς αλκοόλ παγκοσμίως.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=