ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Σύνθετη πρόκληση για την ελληνική οικονοµία ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Μάχη ενάντια στην πλαστική ρύπανση ΕSRS & EΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ Μακρύς ο δρόµος από τη θεωρία στην πράξη Όµιλος Motor Oil Τέσσερα χρόνια υποστήριξης στο Εκκοκκιστήριο και το Φυτώριο Αµυγδαλέζας CSR &ESG R E V I E W AΕΙΦΟΡΙΑ | ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #84
Κίναρος Αμοργός Θηρασιά Κίμωλος Ίος Ηρακλειά Σχοινούσα Κουφονήσια
«Μην αμελήσετε, πάρτε μαζί σας νερό, το μέλλον μας έχει πολλή ξηρασία». Οι στίχοι του Μιχάλη Κατσαρού δεν ηχούν πια σαν προειδοποίηση ενός ποιητή αλλά σαν ψυχρή διαπίστωση. Η κλιματική κρίση είναι εδώ, και η Ελλάδα τη βιώνει με τρόπο άμεσο, πολυδιάστατο και, το κυριότερο, επώδυνο. Τα τελευταία στοιχεία που παρουσίασε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) το επιβεβαιώνουν: οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ελληνική οικονομία δεν είναι θεωρητικές, δεν είναι μελλοντικές. Είναι παρούσες, μετρήσιμες και τρομακτικά ακριβές. Το κόστος; Έως 16 δισ. ευρώ απώλεια εισοδήματος κάθε χρόνο στο ακραίο σενάριο. 327.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης μπορούν να βρεθούν «στον αέρα». Ο τουρισμός, ο μεγάλος αιμοδότης του ΑΕΠ, βλέπει τον πυρήνα της δραστηριότητάς του -τη θερινή αιχμή- να απειλείται από καύσωνες και θερμική δυσφορία. Η αγροτική παραγωγή, η σπονδυλική στήλη της περιφέρειας και της διατροφικής μας επάρκειας, κινδυνεύει να χάσει το 10% των εκμεταλλεύσεών της. Και η βιομηχανία, παρά τα περιθώρια ανάπτυξης μέσα από την πράσινη μετάβαση, ακόμα ψάχνει το βηματισμό της σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ριζικά. Το σοκ δεν περιορίζεται στα μεγέθη. Το σοκ είναι και πολιτισμικό. Η Ελλάδα, χώρα που μεγάλωσε με τον ήλιο και τη γη στο επίκεντρο της ταυτότητάς της, βλέπει αυτές τις δυνάμεις να μετατρέπονται σε απειλή. Και μπροστά σε αυτό, η κοινωνία δείχνει έτοιμη να δράσει. Τα στοιχεία της έρευνας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων μιλούν από μόνα τους: Το 98% των πολιτών θεωρεί σημαντική την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, το 90% ζητά επενδύσεις τώρα για να μην πληρώσουμε διπλά στο μέλλον. Υπάρχει δηλαδή η αναγκαία κοινωνική συναίνεση. Αυτό που λείπει είναι η συλλογική στρατηγική, το θάρρος και η συνέπεια. Η ελληνική οικονομία βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Από τη μια, οι καταστροφές -από την κακοκαιρία Daniel μέχρι τις πυρκαγιές που σαρώνουν δάση και υποδομές- από την άλλη, η προοπτική για μια δίκαιη πράσινη μετάβαση, που θα ενισχύσει το ΑΕΠ, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής. Όμως δεν φτάνουν πια οι αποσπασματικές δράσεις. Χρειάζεται εθνικό σχέδιο με ξεκάθαρες προτεραιότητες: εκσυγχρονισμός του πρωτογενούς τομέα με έξυπνη γεωργία και ανθεκτικές καλλιέργειες, επενδύσεις σε πράσινες υποδομές και ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, θωράκιση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, ώστε να πάψει να υποτιμά τον κλιματικό κίνδυνο. Χρειάζεται, επίσης, η αγορά ιδιωτικής ασφάλισης να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο στην προστασία από φυσικές καταστροφές, γιατί το σημερινό 3% κάλυψης είναι απλά ανεπαρκές. Η κλιματική κρίση δεν είναι ένα ακόμα ζήτημα πολιτικής ατζέντας. Είναι ο καταλύτης που θα κρίνει αν η Ελλάδα θα σταθεί όρθια τις επόμενες δεκαετίες ή αν θα μετατραπεί σε μια οικονομία μόνιμα υπό διάσωση από καταστροφές και κρίσεις. Ο χρόνος αντίδρασης τελειώνει. Η κοινωνία δείχνει ότι το έχει κατανοήσει. Μένει το ίδιο να κάνει και το κράτος, οι επιχειρήσεις, το τραπεζικό σύστημα. Γιατί το μέλλον όντως έχει πολλή ξηρασία. Το ζήτημα είναι αν θα διψάσουμε επειδή το αμελήσαμε ή αν θα έχουμε προνοήσει για το «νερό» που θα μας κρατήσει ζωντανούς. Η κλιματική κρίση ως υπαρξιακή απειλή (για την ελληνική οικονομία) ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός EDITOR IN CHIEF Δημήτρης Τσουκαλάς (tsoukalas@direction.gr) ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Γιώργος Στουραΐτης (stouraitis@direction.gr) EDITORS Εύα Πέτροβα (petrova@direction.gr) Mαρία Ακζώτη (akzoti@direction.gr) BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δημήτρης Βάγιας ACCOUNT MANAGEMENT TEAM Αγάθη Ζορμπά Αλέξανδρος Καραμπάτσος Μπάμπης Αναγνώστου Χαράλαμπος Δημόπουλος ΤMHMA ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ & ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Βάρια Δρούγα Ροδούλα Βαρβαγιάννη Γιώτα Μπρίλη Ελένη Μαρτσιώκη PRODUCTION MANAGER Βασίλης Θυμιανός COVER DESIGN Χρήστος Κ. Πουλάκης ART DIRECTOR Θεοδώρα Κούλη DTP Κώστας Κρίκος DIRECTOR ACCOUNTING Πηνελόπη Χατζηδημητρίου PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 43, 152 33, ΧΑΛΑΝΔΡΙ TΗΛ: 210 77 12 400, FΑΧ: 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ CSR & ESG REVIEW Διμηνιαίο περιοδικό για την Αειφορία, την Υπευθυνότητα και την Κυκλική Οικονομία TEYXΟΣ 84 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 150 € (συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Kωδικός: 018402 ISSN: Έντυπη έκδοση: 2944-9510, Ψηφιακή έκδοση: 2944-9529 Οι απόψεις των συντακτών των δημοσιευμάτων δεν αποτελούν αναγκαία και απόψεις του εκδότη και του ιδιοκτήτη του περιοδικού. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή ή μετάδοση όλου ή μέρους του περιοδικού χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη. Contents of this publication may not be reproduced in whole or in part without prior written permission by the publisher. Vangelis Papalios, Publisher 43, M. ASIAS STR., 152 33 HALANDRI, GREECE, ΤEL.: (+30) 210 77 12 400, FAX: (+30) 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr 230358 EDITORIAL ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #84 CSR&ESG Review || 3
06 EΙΔΉΣΕΙΣ ΕΚΕ: Σημαντικές δράσεις στην Ελλάδα 08 ΠΡΑΚΤΙΚΉ Όμιλος Motor Oil: Ένας σπόρος μπορεί να κάνει τη διαφορά 10 ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ Κλιματική αλλαγή: Αόρατη απειλή με μετρήσιμες επιπτώσεις 12 ΠΡΑΚΤΙΚΉ Campeon: Πολυεπίπεδη στρατηγική με όραμα, αξίες και κοινωνικό αποτύπωμα 14 ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ Σόφη Μυτιληναίου - Δασκαλάκη: Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει γίνει αναγκαιότητα 22 ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ Πλαστική ρύπανση: Το πρόβλημα διαρκώς οξύνεται 26 ΈΡΕΥΝΑ Αγορά τροφίμων: Θέλουμε «πράσινα» προϊόντα αλλά οικονομικά 30 ΈΡΕΥΝΑ ΕSG: Οι προσδοκίες των πολιτών δεν ικανοποιούνται 34 ΈΡΕΥΝΑ ESRS: Πώς εφαρμόζονται από τις ελληνικές εισηγμένες 40 ΠΡΑΚΤΙΚΉ Παπαστράτος: Ξανά πιο ελκυστικός εργοδότης 42 ΈΡΕΥΝΑ Randstad: Ποιοι είναι οι εργοδότες που ξεχωρίζουν 44 ΈΡΕΥΝΑ Ισότητα φύλων: Υπομονή ακόμη 134 χρόνια 46 ΈΡΕΥΝΑ Gen Z & Millennials: Ξαναγράφουν τους κανόνες της εργασίας 48 ΈΡΕΥΝΑ Ξενοδοχεία: Δυναμική στροφή στη βιωσιμότητα 52 ΕΝΈΡΓΕΙΑ ΑΠΕ: «Καμπανάκι» από την ΕΛΕΤΑΕΝ 54 ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ ΕΕ: Το 2040 καθοριστικό πλέον για τους κλιματικούς στόχους 56 ΒΡΑΒΕΊΑ Ecomobility 2024-25: Η αριστεία των σχολικών ομάδων βραβεύτηκε 58 ΑΕΙΦΟΡΊΑ SBC Greece: Τι προτείνει για πραγματικά πράσινα κτίρια ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 4 || CSR&ESG Review #84 IOΥΝΙΟΣ 2025
Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει το περιβάλλον Τη δέσμευσή της στην κυκλική οικονομία και την κλιματική ουδετερότητα επιβεβαιώνει η COSMOTETELEKOM. Η εταιρεία συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από οργανωμένες δράσεις, στρατηγικές συνεργασίες και την ενεργή συμβολή των εργαζομένων της. Με το πρόγραμμα ανακύκλωσης στο δίκτυο καταστημάτων διευκολύνει την ανακύκλωση συσκευών όπως κινητά τηλέφωνα. Την περίοδο 2022-2024 συλλέχθηκαν και ανακυκλώθηκαν περισσότεροι από 72 τόνοι συσκευών. Με το πρόγραμμα ανακύκλωσης στους χώρους των γραφείων, έχουν ανακυκλωθεί μέχρι σήμερα 39,4 τόνοι πλαστικού. Με την εσωτερική πρωτοβουλία Zeroplastic για την κατάργηση πλαστικών μίας χρήσης έχει αποφευχθεί η χρήση περίπου 5,5 εκατ. πλαστικών μίας χρήσης και 6 εκατ. πλαστικών σακουλών. 30 χρόνια Τράπεζα Τροφίμων Τριάντα χρόνια κοινωνικής προσφοράς συμπλήρωσε η Τράπεζα Τροφίμων. Σε σχετική εκδήλωση ο Δημήτρης Νέντας, γενικός διευθυντής παρουσίασε έναν πλήρη απολογισμό δράσεων, αναδεικνύοντας τα βασικά επιτεύγματα των τελευταίων ετών και τις προοπτικές για το μέλλον. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η κοινωνική αξία που δημιουργούμε είναι μετρήσιμη: για κάθε 1.000 ευρώ που επενδύονται στη λειτουργία μας, επιστρέφονται τουλάχιστον 5.000 ευρώ στην κοινωνία. Μέσα από την αξιοποίηση τροφίμων που διαφορετικά θα απορρίπτονταν, προσφέρουμε στήριξη σε χιλιάδες συμπολίτες μας, ενώ παράλληλα προωθούμε ένα μοντέλο υπεύθυνης και βιώσιμης κοινωνικής προσφοράς». Μόνο το 2024, η Τράπεζα Τροφίμων υποστήριξε περισσότερους από 160 φορείς, μέσω των οποίων ωφελήθηκαν πάνω από 60.000 συνάνθρωποί μας στην Αττική. Η Volton δίνει φως στο Αγαθονήσι Με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των ακριτικών νησιών και την προώθηση της βιωσιμότητας, η Volton ολοκλήρωσε με επιτυχία την τοποθέτηση αυτόνομων ηλιακών φωτιστικών στο Αγαθονήσι. Η πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Σύμπλευση, στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Φωτίζουμε ό,τι αξίζει». Η δράση εστίασε στην κατασκευή και εγκατάσταση ηλιακών φωτιστικών κατά μήκος της διαδρομής που συνδέει την κεντρική πλατεία του νησιού με την εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα, η οποία βρίσκεται πάνω από το λιμάνι του Αγαθονησίου. ρόκειται για ένα δρόμο που μέχρι σήμερα παρέμενε σκοτεινός και επισφαλής κατά τις βραδινές ώρες Κωτσόβολος και ΑΦΗΣ για έναν καλύτερο κόσμο Η Κωτσόβολος και η ΑΦΗΣ ενώνουν για ακόμη μία φορά τις δυνάμεις τους και, σε συνεργασία με τη Bee for Planet, υλοποιούν φέτος, το πρόγραμμα Υιοθεσίας Μελισσιών. Με βασικό μήνυμα «Bee the Change - Make the Difference» και με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι δύο εταιρείες καλούν το κοινό να ανακυκλώσει από τις 5 Ιουνίου 2025 τις μπαταρίες του στους ειδικούς κάδους ΑΦΗΣ που είναι τοποθετημένοι σε 59 καταστήματα Κωτσόβολος σε όλη την Ελλάδα. Για κάθε κάδο ΑΦΗΣ που γεμίζει, η Κωτσόβολος και η ΑΦΗΣ συμβάλλουν στην κατασκευή κυψελών και στην υιοθεσία μελισσιών ΕΙΔΗΣΕΙΣ 6 || CSR&ESG Review #84 IOYNIOΣ 2025
ΔΕΗ: Αναβάθμιση από τον ISS H ΔΕΗ σημείωσε σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις της σε θέματα ESG στην αξιολόγησή της από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό ISS. Το συνολικό performance score της ΔΕΗ αυξήθηκε σε 47,04 από 41,29 το 2024, οδηγώντας σε αναβάθμιση της αξιολόγησης σε «C+» από «C», ενισχύοντας τη θέση της ΔΕΗ στον διεθνή δείκτη ISS ESG. Η αναβάθμιση στην αξιολόγηση ISS ESG αποτελεί αναγνώριση της σταθερής στρατηγικής της ΔΕΗ. Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει τις εταιρικές του επιδόσεις, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στη μείωση της έντασης εκπομπών CO2 στην ηλεκτροπαραγωγή, στην ανάπτυξη τεχνολογιών καθαρής ενέργειας και στη δημιουργία διαμοιραζόμενης αξίας για την κοινωνία και το περιβάλλον. L Factor από την Lamda Development Στη Lamda Development φροντίδα σημαίνει πράξη, δημιουργία, συμπερίληψη, ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιο αυτό και με κεντρικούς πυλώνες την κοινωνία και το περιβάλλον, η Lamda Development παρουσίασε το L Factor, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα Εταιρικής της Υπευθυνότητας. Σε συνάντηση με δημοσιογράφους και με την παρουσία και ενεργό συμμετοχή φορέων της κοινωνίας των πολιτών με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία για την υλοποίηση των πρωτοβουλιών στο πλαίσιο του L Factor, η Lamda παρουσίασε τη φιλοσοφία της νέας στρατηγικής: «Στη Lamda Development δημιουργούμε προορισμούς και εμπειρίες με έμπνευση από την κοινωνία, τους ανθρώπους, το περιβάλλον, επανασχεδιάζοντας τη ζωή με φροντίδα για το σήμερα και το αύριο» BAT Hellas: Δίπλα στην Odyssea Η BAT Hellas υλοποίησε έναν νέο κύκλο στοχευμένων δράσεων με μετρήσιμο θετικό κοινωνικό αποτύπωμα, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Odyssea. Οι πρωτοβουλίες, ενταγμένες στο όραμα της εταιρείας για να δημιουργήσει ένα Καλύτερο Αύριο επικεντρώθηκαν στην κάλυψη βασικών αναγκών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, καθώς και στην ενίσχυση της επαγγελματικής τους ένταξης. Η πρώτη δράση, με τίτλο «Κούτες Αγάπης», υλοποιήθηκε με τη δυναμική συμμετοχή των ανθρώπων της BAT Hellas. Σε συνδυασμό με τη συνεισφορά της εταιρείας συγκεντρώθηκαν πάνω από 750 κιλά με είδη πρώτης ανάγκης. Τα αγαθά που συλλέχθηκαν, προσέφεραν ουσιαστική στήριξη σε περισσότερους από 200 ωφελούμενους Πλαίσιο και +πλευση σε ακριτικά νησιά Η Πλαίσιο ένωσε τις δυνάμεις της για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με τη +πλευση (Σύμπλευση ΑΜΚΕ) στηρίζοντας τις τοπικές κοινωνίες των ελληνικών ακριτικών νησιών και προσφέροντας σημαντική υλικοτεχνική υποστήριξη σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η εθελοντική ομάδα της εταιρείας, «Πλάι σου», με 10 εθελοντές, ταξίδεψε φέτος στη Σέριφο και παρέδωσε προϊόντα που ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία και την καθημερινότητα των σχολείων του νησιού. Για τον φετινό, διάπλου της +πλεύσης, η Πλαίσιο προχώρησε στη δωρεά 900 προϊόντων, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών στα απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου. Ο 11ος διάπλους ξεκίνησε στις 2 Μαΐου και ολοκληρώθηκε στις 11 Μαΐου H EΤΑΙΡΙΚΗ KΟΙΝΩΝΙΚΗ EΥΘΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ IOYNIOΣ 2025 #84 CSR&ESGReview||7
ε το βλέμμα στραμμένο σε ένα καλύτερο μέλλον και με στόχο την έμπρακτη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, η Motor Oil υποστηρίζει σταθερά το Κέντρο Επεξεργασίας, Ελέγχου και Πιστοποίησης του Δασικού Πολλαπλασιαστικού Υλικού της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και του Φυτωρίου στην Αμυγδαλέζα Αττικής. Η υποστήριξη της Motor Oil στο Εκκοκκιστήριο της Αμυγδαλέζας συμπληρώνει φέτος τέσσερα χρόνια, προστατεύοντας τη φυσική κληρονομιά της χώρας μας και διαφυλάσσοντας το περιβάλλον για τις επόμενες γενιές. Η Motor Oil ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 την υποστήριξη του Κέντρου. Το εκκοκκιστήριο είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής πιστοποιημένων σπόρων για δημόσια και ιδιωτικά φυτώρια, με στόχο τη μετατροπή της Κεντρικής Αποθήκης σε Τράπεζα Διατήρησης Δασικού Γενετικού Υλικού μέσω σύγχρονων μηχανημάτων. Το 2023, υπογράφηκε νέο Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο την ενίσχυση του Δασικού Φυτωρίου στην Αμυγδαλέζα, της Διεύθυνσης Αναδασώσεων Αττικής, εστιάζοντας στην αύξηση της παραγωγής φυτευτικού υλικού για το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων και στη διατήρηση της ελληνικής βιοποικιλότητας ενώ το αμέσως προσεχές διάστημα προγραμματίζεται η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με το Δασικό Φυτώριο της Αγίας Τριάδας, της Διεύθυνσης Αναδασώσεων Αττικής. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος έως σήμερα συλλέχθηκαν πάνω από 37.000 κιλά καρπών, και έγινε παραγωγή 1.071 κιλά σπόρων, ενώ σημειώθηκε αύξηση 49% στην παραγωγή. Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν 2 εκατ. νέες φυτεύσεις και 1 εκατ. καλλιεργητικές φροντίδες σε παλιά φυτά. Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να αναφερθεί πως το δασικό Εκκοκκιστήριο είναι ο μοναδικός προμηθευτής πιστοποιημένων σπόρων για τα δημόσια και ιδιωτικά φυτώρια. Η υποστήριξη της Motor Oil έχει ήδη επιφέρει βελτιώσεις τόσο σε επιστημονικό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Επιπροσθέτως, έχουν προχωρήσει ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων και των υποδομών, με σκοπό τη συντήρηση του υπάρχοντος μηχανολογικού εξοπλισμού. Επιπλέον, κεντρικοί στόχοι της συνεργασίας με το Φυτώριο είναι η αύξηση της παραγωγής φυτευτικού υλικού για την κάλυψη των ΌΜΙΛΟΣ MOTOR OIL Τέσσερα χρόνια υποστήριξης στο Εκκοκκιστήριο και το Φυτώριο Αμυγδαλέζας, με φροντίδα για το περιβάλλον και την κοινωνία. Πώς ένας σπόρος μπορεί να κάνει τη διαφορά αναγκών του Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων, το οποίο αναμένεται να πραγματωθεί τα επόμενα χρόνια, η καλλιέργεια και η διατήρηση δέντρων της ελληνικής βιοποικιλότητας, καθώς και η ισχυρότερη συμβολή του φυτωρίου στη σπορά σπάνιων μεσογειακών ειδών. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι από την αρχή της συνέργειας έως σήμερα, το Κέντρο έχει «ανοίξει» τις πόρτες του σε παραπάνω από 1.100 επισκέπτες, μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΠΑΛ και Ειδικών Σχολείων και εκπαιδευτικούς, στη βάση εκπαιδευτικών επισκέψεων και ξεναγήσεων σε όλους τους χώρους του Εκκοκκιστηρίου από εξειδικευμένους επιστήμονες. Οι επισκέπτες μαθαίνουν για τη δημιουργία της Τράπεζας Διατήρησης Γενετικού Υλικού, γνωρίζουν τη δράση και το κοινωνικό αποτύπωμά της και ξεναγούνται στους χώρους του Εκκοκκιστηρίου. Ενημερώνονται για τον τρόπο παραλαβής, διαλογής και επεξεργασίας των σπόρων των δασικών ειδών, αλλά και για την διατήρηση τους. Πηγαίνοντας έτσι από τον σπόρο στο δέντρο, από το δέντρο στο δάσος, βλέπουν στην πράξη πως ο όμιλος συνεισφέρει στη φύλαξη των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας. Φέτος, η Motor Oil, σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας, εφάρμοσε τη μεθοδολογία Social Return on Investment (SROI), με στόχο να εκτιμήσει την «πραγματική» αξία των αλλαγών που έγιναν και βίωσαν τα εμπλεκόμενα Ενδιαφερόμενα Μέρη από το πρόγραμμα M ΠΡΑΚΤΙΚΗ 8 || CSR&ESG Review #84 IOYNIOΣ 2025
υποστήριξης στο Δασικό Φυτώριο και Εκκοκκιστήριο της Αμυγδαλέζας. Μετά την εφαρμογή της SROI μεθοδολογίας από το Κέντρο Αειφορίας, η συνολική αξιολόγηση του προγράμματος κατέδειξε ένα λόγο κοινωνικής απόδοσης 1:3,71. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 1 ευρώ που επενδύθηκε, παράχθηκαν περίπου 3,71 ευρώ αξίας για την κοινωνία και το περιβάλλον. Το συνολικό Κοινωνικό και Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα του έργου είναι 5 εκατομμύρια ευρώ. Επιπροσθέτως κατεγράφησαν και αναλύθηκαν τα Κοινωνικά Οφέλη του Προγράμματος. Τα εκκοκκιστήρια και φυτώρια αποτελούν σημαντικούς χώρους για εκπαιδευτικές επισκέψεις και δραστηριότητες ενημέρωσης, όπου μαθητές, φοιτητές, και πολίτες έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τη βιοποικιλότητα, τις διαδικασίες αναδάσωσης και την προστασία του περιβάλλοντος. Ως εκ τούτου ενισχύθηκε η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση του κοινού που αποτελεί προτεραιότητα του Προγράμματος. Η λειτουργία και ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, επιπλέον, δημιουργεί ανάγκες πρόσληψης νέου εξειδικευμένου προσωπικού, όπως δασολόγοι, τεχνικοί και εργαζόμενοι σε συντήρηση και παραγωγή φυτικών υλικών. Έτσι, το πρόγραμμα είναι εξόχως επιδραστικό σε επίπεδο δημιουργίας θέσεων εργασίας και οικονομικής ανάπτυξης. Τέλος, η υλοποίηση τέτοιων έργων περιλαμβάνει συνεργασίες με τοπικές κοινότητες, συλλόγους και φορείς της πολιτείας, ενισχύοντας το αίσθημα του συλλογικού έργου. Στην μελέτη αναλύθηκαν και διαπιστώθηκαν τα Περιβαλλοντικά Οφέλη του προγράμματος, που έχει άλλωστε ενταχθεί στην ευρύτερη πρωτοβουλία του ομίλου. Τα νέα δάση που δημιουργούνται μέσω αναδάσωσης προσφέρουν σημαντικές περιβαλλοντικές υπηρεσίες, όπως απορρόφηση CO2, βελτίωση της ποιότητας του αέρα και ρύθμιση της θερμοκρασίας, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Τα δάση συμβάλλουν στην προστασία του εδάφους από διάβρωση, ενισχύοντας τη συγκράτηση του νερού και βελτιώνοντας τις ιδιότητες του εδάφους. Επίσης, μέσω του εκκοκκιστηρίου διασφαλίζεται η συλλογή και διατήρηση γηγενών και σπάνιων ειδών σπόρων, ενδυναμώνοντας στην προστασία της τοπικής βιοποικιλότητας και στη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς. Η δημιουργία φυτωρίου, επιπροσθέτως, επιτρέπει την παραγωγή υψηλής ποιότητας φυτευτικού υλικού για αναδάσωση. Το φυτώριο και ο εξοπλισμός που παραμένει, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μελλοντικά έργα αναδάσωσης και αποκατάστασης δασικών περιοχών. Για τη Motor Oil, η διατήρηση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας αποτελεί ηθική δέσμευση. Έτσι, η υποστήριξη της εύρυθμης λειτουργίας και του εκσυγχρονισμού του Εκκοκκιστηρίου της Αμυγδαλέζας είναι μέσα στις προτεραιότητες του ομίλου μας. Με Φροντίδα για το Περιβάλλον και την Κοινωνία. Πάντα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, με στόχο ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον για όλους. ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #84 CSR&ESG Review || 9
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Ηκλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον σενάριο ενός μακρινού μέλλοντος. Είναι εδώ, επηρεάζοντας κάθε πτυχή της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας και θέτοντας νέες προκλήσεις στις επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά και το κράτος. Αυτό επιβεβαιώνουν τα ευρήματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ, που παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση με τη στήριξη κορυφαίων κοινωφελών ιδρυμάτων και φορέων, αναδεικνύοντας με τεκμηριωμένο τρόπο το αποτύπωμα της κλιματικής κρίσης σε κομβικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά και συνάμα ανησυχητικά: Στο ακραίο σενάριο, οι επιπτώσεις στα ελληνικά νοικοκυριά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλειες έως και 16 δισ. ευρώ ετησίως στο ΑΕΠ και στην απώλεια 327.000 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης. Το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται, οι δαπάνες για βασικές ανάγκες αυξάνονται και η ενεργειακή φτώχεια επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο. Ο τουρισμός, ένας από τους πλέον στρατηγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, με συμβολή που φτάνει το 18% του ΑΕΠ, απειλείται άμεσα. Η θερμική δυσφορία, αποτέλεσμα των ακραίων θερμοκρασιών, αναμένεται να συρρικνώσει τη θερινή αιχμή σε δημοφιλείς προορισμούς, οδηγώντας σε πιθανές απώλειες έως 2,2 δισ. ευρώ και 38.000 θέσεων εργασίας. Παρ’ όλα αυτά, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού προσφέρουν μια νότα αισιοδοξίας, με δυνατότητα δημιουργίας νέου πλούτου και θέσεων εργασίας. Στον πρωτογενή τομέα, η κλιματική αλλαγή απειλεί τη βιωσιμότητα της αγροτικής παραγωγής και την επισιτιστική ασφάλεια. Η Θεσσαλία, που πρόσφατα επλήγη από την κακοκαιρία Daniel, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του κινδύνου. Εκτιμάται ότι ζημιές άνω του 1,4 δισ. ευρώ σε βάθος τριετίας και απώλεια 58.000 θέσεων εργασίας είναι ένα πιθανό σενάριο. Η εξάρτηση από εισαγωγές και οι πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές βασιΗ κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον θεωρία ή μακρινή απειλή. Ήδη αφήνει το αποτύπωμά της στην ελληνική οικονομία, επηρεάζοντας στρατηγικούς τομείς όπως ο τουρισμός, η γεωργία και η βιομηχανία. Μπορεί να αποφευχθεί το ακραίο σενάριο; Αόρατη απειλή με μετρήσιμες επιπτώσεις κών αγαθών γίνονται πλέον ορατός κίνδυνος. Στον αντίποδα, η πράσινη μετάβαση στη βιομηχανία μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης. Αν επιταχυνθούν οι επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες, το ΑΕΠ μπορεί να ενισχυθεί κατά 2,4 δισ. ευρώ ετησίως και να δημιουργηθούν περισσότερες από 25.000 νέες θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας και στην αναγέννηση περιοχών όπως η Δυτική Μακεδονία. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας καλείται να αναμετρηθεί με τη δική του πρόκληση: την ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στις χρηματοδοτήσεις του. Με μόλις το 1,9% των περιουσιακών στοιχείων των τραπεζών ευθυγραμμισμένο με την Ευρωπαϊκή Ταξινομία και χαμηλή ασφαλιστική κάλυψη έναντι φυσικών καταστροφών, το κενό παραμένει μεγάλο. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι η συνειδητοποίηση του κινδύνου αλλά η έγκαιρη και συντονισμένη δράση. Η κλιματική αλλαγή είναι η μεγάλη δοκιμασία της εποχής μας. Η προσαρμογή δεν είναι επιλογή. Είναι μονόδρομος για την προστασία της οικονομικής και κοινωνικής μας συνοχής. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 10 || CSR&ESGReview #84 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
ε μόλις οκτώ χρόνια δυναμικής παρουσίας, η Campeόn δεν έχει καταφέρει απλώς να εξελίξει δυναμικά την τεχνολογική πλατφόρμα της, με γραφεία σε δύο χώρες και τρία μεγάλα αστικά κέντρα -την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λευκωσία- αλλά και να διαμορφώσει μια ομάδα που χαρακτηρίζεται από ενσυναίσθηση και κοινωνική συνείδηση. Μια ομάδα πάνω από 180 εργαζομένων που λειτουργούν ως ευαισθητοποιημένοι πολίτες, υποστηρίζοντας και αναπτύσσοντας δράσεις με ορατά οφέλη και ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα. Η στρατηγική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Campeόn είναι πολυδιάστατη και στηρίζεται σε ένα ξεκάθαρο όραμα: την ενδυνάμωση της νέας γενιάς και της νεανικής επιχειρηματικότητας, τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, την προώθηση της συμπερίληψης και την προστασία του περιβάλλοντος. ΚΟΙΝΩΝΊΑ Η Campeόn υλοποιεί μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων και πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης, με στόχο τη δημιουργία μιας κουλτούρας πρόληψης σε θέματα υγείας, ενώ παράλληλα υποστηρίζει οργανώσεις και πρωτοβουλίες για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού, όπως το Greece Race for the Cure® - Άλμα Ζωής, και στέκεται δίπλα σε παιδιά με αναπηρίες, στηρίζοντας φορείς, όπως ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες «Αμυμώνη». Την ίδια στιγμή, η Campeόn υποστηρίζει ενεργά την Τρίτη Ηλικία σε συνεργασία με Λέσχες Φιλίας στην Ελλάδα, υλοποιώντας δράσεις που προάγουν τη συμπερίληψη και τις ίσες ευκαιρίες για μάθηση στον τομέα της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης, ενώ παράλληλα εξαλείφουν φαινόμενα μοναξιάς και κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας. ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ Η κλιματική αλλαγή είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της CAMPEÓN Με κεντρικούς άξονες την ενδυνάμωση της νέας γενιάς και της νεανικής επιχειρηματικότητας, τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, την προώθηση της συμπερίληψης και την προστασία του περιβάλλοντος. Πολυεπίπεδη στρατηγική με όραμα, αξίες και κοινωνικό αποτύπωμα εποχής μας και η περιβαλλοντική προστασία συγκαταλέγεται στις άμεσες προτεραιότητες της Campeόn, για το 2025, μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες, στις οποίες συμμετέχουν ενεργά και οι εργαζόμενοι της εταιρείας. Μία από αυτές είναι η συνεργασία με την HELMEPA, για την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη διαχείριση της θαλάσσιας ρύπανσης μέσα από καθαρισμούς παραλιών. «Με αυτόν τον τρόπο, καλλιεργούμε το πνεύμα του εθελοντισμού και μια νοοτροπία περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης που ξεκινά από μέσα προς τα έξω» αναφέρει η Σταυρούλα Φίλη, Head of Corporate Communications & CSR της Campeόn. ΝΕΑΝΙΚΉ ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της καινοτομίας και της αριστείας της νέας γενιάς, η εταιρεία επενδύει στη στήριξη πανεπιστημιακών ομάδων που εκπροσωπούν τη χώρα μας σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως τη Democritus Racing Team του Δημοκρίτειου Σ ΠΡΑΚΤΙΚΗ 12 || CSR&ESG Review #84 IOYNIOΣ 2025
Πανεπιστημίου Θράκης και τη Panther Racing AUTh Team του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, δύο ομάδες που συνδυάζουν το πάθος για την τεχνολογία με την ομαδική δουλειά και τη δημιουργική σκέψη. ΕΝΊΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΎ ΜΕ ΤΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ CHAMPS ACADEMIES Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός όμως δεν είναι το μόνο πεδίο του ευ αγωνίζεσθαι στο οποίο δίνει το «παρών» η Campeόn. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του αθλητισμού στη νέα γενιά, η εταιρεία συνέχισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, σε συνεργασία με τον προπονητή και πρώην διεθνή καλαθοσφαιριστή Γιώργο Καλαϊτζή, το πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα Champs Academies, το οποίο φέτος, εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, επεκτάθηκε και στη Λευκωσία της Κύπρου. Στον 2ο κύκλο του προγράμματος, που ξεκίνησε στις 13 Φεβρουαρίου και ολοκληρώθηκε στις 18 Μαΐου 2025, η εταιρεία ενίσχυσε έξι ακαδημίες μπάσκετ που έχουν γράψει τις δικές τους σελίδες στην ιστορία της καλαθοσφαίρισης στην Ελλάδα και την Κύπρο, και σήμερα έχουν στις τάξεις τους περισσότερους από 2.000 αθλητές νεαρής ηλικίας. Το πρόγραμμα περιελάμβανε 6 «Champs Tournaments» για πάνω από 280 νεαρούς αθλητές, τα οποία προωθούσαν την ανθεκτικότητα και τον σεβασμό, επιμορφωτικά workshops με τη συμμετοχή τουλάχιστον 360 γονέων, και την τελική φάση «Grand Final Tournament» στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα workshops πραγματοποιήθηκαν και στις 3 πόλεις με την παρουσία ενός αθλητικού ψυχολόγου και ενός διατροφολόγου, οι οποίοι ανέλυσαν στους γονείς εφήβων αθλητών σημαντικά θέματα που τους αφορούν, καθοδηγώντας τους να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των παιδιών τους. Μέσα από αυτές τις συζητήσεις και τις θεματικές αναλύσεις, στόχος ήταν να ενισχυθεί η σχέση γονέων και νεαρών αθλητών. ΠΡΟΠΟΝΉΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΊΛΗΨΗΣ Φέτος όμως, το πρόγραμμα Champs Academies είχε κι έναν ακόμη σημαντικό στόχο: να ενδυναμώσει περισσότερους από 60 νεαρούς αθλητές στο φάσμα του αυτισμού και να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μέσα από προπονήσεις συμπερίληψης ιδιαίτερης σημασίας, τόσο για τα παιδιά όσο και για τις οικογένειές τους, σε 2 μπασκετικές Ακαδημίες. Σημαντική ήταν και η παρουσία εθελοντών από την Campeόn στις προπονήσεις, αποδεικνύοντας στην πράξη πως η συμπερίληψη δεν είναι απλώς μια αξία, αλλά στάση ζωής. Οι έξι ομάδες που συμμετείχαν στον 2ο κύκλο του προγράμματος Champs Academies ήταν: ο Α.Ο. Τρίτων, που ιδρύθηκε το 1942 στα Σεπόλια και θεωρείται πρωτοπόρος του ελληνικού μπάσκετ, ο Α.Ο. Μίλων Νέας Σμύρνης με 440 νεαρούς αθλητές στις ακαδημίες του, ο Α.Σ. Παπάγου που σήμερα έχει στις τάξεις του περισσότερους από 190 αθλητές νεαρής ηλικίας, η Ακαδημία 10 που έχει την έδρα της στη Θεσσαλονίκη και εκπαιδεύει περισσότερους από 460 νέους αθλητές, η ΧΑΝΘ Θεσσαλονίκης που ιδρύθηκε το 1921 και αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη, και ο Κεραυνός Στροβόλου, ένας από τους παλαιότερους αθλητικούς συλλόγους της Κύπρου. ΜΙΑ ΟΜΆΔΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΌ ΚΑΙ ΕΝΣΥΝΑΊΣΘΗΣΗ «Για όλους εμάς στην Campeόn είναι πολύ σημαντικό να διατηρούμε ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας με την κοινωνία. Κινούμαστε με ενσυναίσθηση και σεβασμό στα μέλη της ομάδας μας και στους ανθρώπους γύρω μας, υποστηρίζοντας και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που ευαισθητοποιούν το ευρύ κοινό και ταυτόχρονα μας εμπνέουν να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι. Κάθε δράση, όσο μικρή κι αν φαίνεται, μπορεί να δημιουργήσει κύματα θετικής αλλαγής, ειδικά όταν πηγάζει από αληθινή πρόθεση και συλλογική προσπάθεια». τονίζει η Σταυρούλα Φίλη, Head of Corporate Communications & CSR της Campeόn. ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #84 CSR&ESG Review || 13
Η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του UN Global Compact Network Greece, Σόφη Μυτιληναίου - Δασκαλάκη, δηλώνει στο ESG & CSR Review πως η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά όρος επιβίωσης και προοπτικής. Με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι πέντε χρόνων από την ίδρυση του UN Global Compact, η κα Μυτιληναίου μιλά για την πορεία, τις προκλήσεις και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ελληνικού δικτύου και θέτει το πλαίσιο για το πώς οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν -και πρέπει- να κινηθούν σε ένα νέο περιβάλλον, που απαιτεί διαφάνεια και υπευθυνότητα. Φέτος το UN Global Compact συμπληρώνει είκοσι πέντε χρόνια διαδρομής. Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο μεγαλύτερος αντίκτυπος του παγκόσμιου φορέα στην επιχειρηματική κοινότητα μέχρι σήμερα; Το UN Global Compact, που ξεκίνησε το 2000 ως πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη παγκόσμια πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Με τη συμπλήρωση είκοσι πέντε χρόνων, έχει επιφέρει έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό στην επιχειρηματική ηθική και πρακτική, δημιουργώντας έναν παγκόσμιο θεσμό με παρουσία σε περισσότερες από 160 χώρες. Μέσα από την καθοδήγηση και υποστήριξή του, βοηθά τις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές τους στις παγκόσμιες αρχές, με πυλώνα το κλίμα, τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα και την καταπολέμηση της διαφθοράς. Το UN Global Compact έχει ενδυναμώσει τη συλλογική δράση που συνδέει τον ιδιωτικό τομέα με την κοινωνία, προάγοντας μια πιο υπεύθυνη και βιώσιμη επιχειρηματική κοινότητα. Μέσω των Country Networks, όπως το UN Global Compact Network Greece, διασφαλίζεται η τοπική εφαρμογή των παγκόσμιων στόχων (SDGs), ενδυναμώνοντας το ρόλο των επιχειρήσεων ως παραγόντων θετικής αλλαγής. Συνεπώς, ο μεγαλύτερος αντίκτυπός του είναι ότι έκανε την εταιρική υπευθυνότητα βασική προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις, δημιουργώντας ένα νέο πρότυπο αξίας, που επικεντρώνεται στην ανθεκτικότητα, τη διαφάνεια και τη συνεργασία. Μπορείτε να μας κάνετε έναν μικρό απολογισμό και για το UN Global Compact στην Ελλάδα; Τα τελευταία χρόνια, το UN Global Compact Network Greece έχει σημειώσει σταθερά σημαντική πρόοδο τόσο με όρους ποσοτικούς, όσο και με όρους ποιοτικού αντικτύπου. Η συνεχής αύξηση των μελών του, που πλέον ξεπερνούν τις 120 επιχειρήσεις και φορείς, αντικατοπτρίζει τη διευρυνόμενη αποδοχή των Δέκα Αρχών του UN Global Compact σε ποικίλους κλάδους και μεγέθη επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ανάπτυξη της γνώσης και μάθησης των στελεχών των επιχειρήσεων με την υλοποίηση στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα «Accelerators», σε θεματικές που περιλαμβάνουν την κλιματική δράση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα των φύλων και την ευθυγράμμιση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Παράλληλα, έχει Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει γίνει αναγκαιότητα Σόφη Μυτιληναίου - Δασκαλάκη Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου UN Global Compact Network Greece ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 14 || CSR&ESG Review #84 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
direction.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=