Η14η ετήσια έρευνα της Deloitte, Global Gen Z and Millennial Survey καταγράφει τις απόψεις περισσότερων από 23.000 συμμετεχόντων από 44 χώρες. Με δεδομένο ότι έως το 2030 οι δύο αυτές ηλικιακές ομάδες αναμένεται να αποτελούν το 74% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, η φετινή μελέτη διαπιστώνει ότι αναζητούν μια «τριπλή ισορροπία»: οικονομική ασφάλεια, νόημα και ποιότητα στη ζωή (well-being). Παράλληλα, επενδύουν στην ανάπτυξη τεχνικών και ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), που θεωρούν ότι θα τους προετοιμάσουν για το μέλλον της εργασίας. ΜΆΘΗΣΗ, ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΕΝΌ ΗΓΕΣΊΑΣ Οι εκπρόσωποι της gen Z δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στις ευκαιρίες της επαγγελματικής εξέλιξης και στη συνεχή μάθηση, όταν επιλέγουν εργοδότη, ωστόσο, λίγοι θέτουν βασικό τους στόχο την ανάληψη ανώτερων διοικητικών θέσεων. Τόσο οι gen Z, όσο και οι millennials προσδοκούν ουσιαστική υποστήριξη από τους εργοδότες και τους μάνατζέρ τους στους τομείς της ανάπτυξης και της εκπαίδευσης, όμως, υπάρχει σημαντικό χάσμα μεταξύ των προσδοκιών τους και της πραγματικότητας. Παράλληλα, κάποιοι εκφράζουν επιφυλάξεις σχετικά με την ικανότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να προετοιμάσει αποτελεσματικά τους αποφοίτους για την αγορά εργασίας: • Η «αναρρίχηση» στην ιεραρχία δεν είναι αυτοσκοπός, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι φιλόδοξοι: Μόλις το 6% των gen Z δηλώνουν ότι η ανάληψη ανώτερων θέσεων αποτελεί κύριο επαγγελματικό στόχο. Παρόλα αυτά, η εκπαίδευση και η ανάπτυξη περιλαμβάνονται στους τρεις βασικούς λόγους, για τους οποίους επέλεξαν τον τωρινό εργοδότη τους, αμέσως μετά την καλή ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και τις δυνατότητες εξέλιξης. • Αναζητούν ουσιαστικότερη καθοδήγηση από τους μάνατζέρ τους σε βασικούς τομείς της εξέλιξής τους: Περίπου οι μισοί (50% των gen Z και 48% των millennials) δηλώνουν ότι επιθυμούν οι προϊστάμενοί τους να τους καθοδηγούν και να λειτουργούν ως μέντορες. Ωστόσο, μόνο το 36% των gen Z και το 32% των millennials αναφέρουν ότι αυτό συμβαίνει στην πράξη. Όπως προκύπτει, επιθυμούν περισσότερη καθοδήγηση, ενθάρρυνση και έμπνευση. • Αμφισβητούν την αξία της ανώτατης εκπαίδευσης: Περίπου ένας στους τέσσερις εκφράζει ανησυχίες για τη συνάφεια του ακαδημαϊκού περιεχομένου με τις απαιτήσεις της αγοράς, αλλά και για την έλλειψη πρακτικής εφαρμογής των ακαδημαϊκών γνώσεων που αποκτούν. ΑΝΑΖΗΤΏΝΤΑΣ ΧΡΉΜΑΤΑ, ΝΌΗΜΑ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΊΑ Όταν ρωτήθηκαν ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις επαγγελματικές τους αποφάσεις, οι gen Z και οι millennials ανέδειξαν τρεις βασικές προτεραιότητες: χρήματα, νόημα και προσωπική ευημερία. Η έρευνα τονίζει πόσο αλληλένδετοι είναι αυτοί οι τομείς, καθώς οι συμμετέχοντες επιδιώκουν να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ τους: • Η οικονομική ανασφάλεια αυξάνεται: Σχεδόν οι μισοί gen Z (48%) και millennials (46%) δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται οικονομικά ασφαλείς, σημαντική αύξηση σε σχέση με το 30% και 32% αντίστοιχα στην περσινή έρευνα. Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν επίσης ότι, χωρίς οικονομική ασφάλεια, οι νέες γενιές είναι λιγότερο πιθανό να βιώGEN Z ΚΑΙ MILLENNIALS Η ετήσια έρευνα της Deloitte για τις προτεραιότητες των gen Z και των millennials αποκαλύπτει ότι εστιάζουν στην προσωπική τους εξέλιξη, αναζητώντας οικονομική ασφάλεια, νόημα και ποιότητα στη ζωή τους. Οι γενιές που ξαναγράφουν τους κανόνες της εργασίας ΕΡΕΥΝΑ 46 || ΗR Review #84 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=