νουν ψυχική ευημερία και να αισθάνονται ότι η εργασία τους έχει νόημα. • Το αίσθημα του σκοπού επηρεάζει την ικανοποίηση από την εργασία: Περίπου 9 στους 10 gen Z (89%) και millennials (92%) δηλώνουν ότι το να αισθάνονται πως η εργασία τους έχει νόημα είναι σημαντικό τόσο για την επαγγελματική τους ικανοποίηση, όσο και για την προσωπική τους ευημερία. Ωστόσο, το τι σημαίνει «σκοπός» στην εργασία ποικίλλει: για κάποιους σημαίνει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο, για άλλους είναι η οικονομική επιβίωση, η ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και εργασίας ή η απόκτηση νέων δεξιοτήτων, που θα τους επιτρέψουν να έχουν τον χρόνο και τους πόρους να φέρουν αλλαγές στη ζωή τους εκτός του εργασιακού τους ωραρίου. • Η θετική ψυχική ευημερία ενισχύει το αίσθημα σκοπού στην εργασία: Μεταξύ όσων αναφέρουν ότι έχουν θετική ψυχική ευημερία, το 67% της gen Z και το 72% των millennials αισθάνονται ότι η εργασία τους τούς επιτρέπει να προσφέρουν ουσιαστικά στην κοινωνία, σε σύγκριση με το 44% της gen Z και το 46% των millennials που δηλώνουν χαμηλή ψυχική ευημερία. ΕΛΛΆΔΑ: ΠΊΕΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΚΌΣΤΟΣ ΖΩΉΣ, ΑΝΗΣΥΧΊΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΌ ΆΓΧΟΣ Η φετινή μελέτη περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία και για την Ελλάδα, μέσα από τις απαντήσεις 424 νέων επαγγελματιών (241 gen Z και 183 millennials). Τα ευρήματα δείχνουν ότι και στην Ελλάδα οι νεότερες γενιές συμμερίζονται τις παγκόσμιες ανησυχίες, αλλά με ορισμένες χαρακτηριστικές διαφορές: • Πίεση από το κόστος ζωής και εργασιακό άγχος: Το 42% των gen Z και το 46% των millennials δηλώνουν ότι η εργασία είναι βασική πηγή άγχους, ενώ οι περισσότεροι θεωρούν πως οι οργανισμοί δεν λαμβάνουν επαρκή μέτρα για την ψυχική ευημερία των εργαζομένων. • Αμφισβήτηση του παραδοσιακού ακαδημαϊκού δρόμου: Ένας στους τέσσερις gen Z (28%) και δύο στους πέντε millennials (40%) επέλεξαν να μην ακολουθήσουν ανώτατη εκπαίδευση, επιλέγοντας πρακτικές και επαγγελματικές δεξιότητες, σε επίπεδα παρόμοια ή ελαφρώς χαμηλότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πολλοί, επίσης, έχουν επιλέξει να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό: 21% των gen Z και 35% των millennials δεν εργάζονται πλέον στο αντικείμενο που είχαν αρχικά επιλέξει. • Εκπαίδευση και δεξιότητες: Το 68% των gen Z και το 49% των millennials στην Ελλάδα δηλώνουν ότι αναπτύσσουν δεξιότητες για την καριέρα τους τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Πολλοί θεωρούν τη μάθηση και ανάπτυξη καθοριστικής σημασίας, αλλά διαπιστώνεται κενό μεταξύ των προσδοκιών τους και της υποστήριξης που λαμβάνουν από τους μάνατζερ. • Αναζήτηση σκοπού: Το 89% των gen Z και το 91% των millennials στην Ελλάδα δηλώνουν ότι το να βρίσκουν νόημα στην εργασία τους είναι σημαντικό για την προσωπική και επαγγελματική τους ικανοποίηση, ποσοστά που ευθυγραμμίζονται με τον παγκόσμιο μέσο όρο. 52% των gen Z και 53% των millennials στην Ελλάδα έχουν εγκαταλείψει δουλειά, επειδή δεν ένιωθαν ότι υπήρχε σκοπός (ποσοστά υψηλότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο ~4445%) • Περιβαλλοντικές ανησυχίες: Το 61% των gen Zs και το 63% των millennials στην Ελλάδα ανησυχούν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ποσοστά εφάμιλλα με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Ωστόσο, είναι λιγότερο πιθανό να ασκήσουν πίεση στους εργοδότες τους για περιβαλλοντική δράση σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #84 ΗR Review || 47
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=