ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ RETAILBUSINESS AWARDS 2017

16 RETAILBUSINESS AWARDS Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ Η πορεία του Retailer of the Year 2017 ξεκινά το 1954, με την ίδρυση τηςπρώτης εταιρείας από τονΣπύρο Σκλαβενίτη (1927-2006), τον Γιάννη Σκλαβενίτη (1924-1993) και τονΜιλτιάδηΠαπαδόπουλο (1920- 1999), η οποία είχε αρχικά ως δραστηριότητα τη χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία, τη συσκευασία και την πώληση μπαχαρικών. Οι ιδρυτές της δημιούργησαν, το 1967, την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα, την ΤΗΛΕΞΥΠ, η επιτυχία της οποίας τους ώθησε, αρχικά, το 1969, στη δημιουργία του πρώτου Καταστήματος λιανικής και εν συνεχεία, το 1971, στην ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ, στο Περιστέρι (Λεωφ. Κηφισού 80). ΗΕπιχείρησηαναπτύχθηκε ταεπόμενα χρόνια μεσταθεράβήματα, ακολουθώντας μεσυνέπεια την ίδιαεμπορική πολιτική, που βασιζόταν σε τρεις άξονες: Προϊόντα αρίστης ποιό- τητας, φιλική εξυπηρέτηση και τιμές «τόσο φθηνά όσο πουθενά». ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ-ΣΤΑΘΜΟΣ Το 1993, δημιουργήθηκε το 26ο -στη σειρά- και μεγαλύτερο τότε Κατάστημα (3.000 τ.μ.), στοΧαλάνδρι (ΑγίαςΠαρασκευής 111), αλλά ταεπόμενα χρόνιαακόμημεγαλύτερακαταστήματαπροστέθηκαν στο δίκτυο. Συγκεκριμένα, το 1996, άρχισε τη λειτουργία του το Κατάστημα στο Κερατσίνι (Λεωφ. Δημοκρατίας & Σαλαμίνος), το 28ο -στη σειρά- και μεγαλύτερο τότε Κατάστημα της Επιχείρησης, με χώρους πώλησης 4.150 τ.μ. Το 1998, άρχισε τη λειτουργία του το πρώτοHypermarket της Επιχείρησης, στηΝέα Χαλκηδόνα (Λεωφ. Αχαρνών 467), με εκθεσιακούς χώρους 12.500 τ.μ. Το 2004, το Κα- τάστημαστοΚερατσίνι επεκτάθηκε και μετετράπηστομεγαλύτερο Hypermarket της Επιχείρησης, με εκθεσιακούς χώρους 18.000 τ.μ. ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΠΥΡΟ Τον Μάρτιο του 2006, απεβίωσε ο Σπύρος Σκλαβενίτης. Λίγους μήνες αργότερα, η πλειοψηφία των μετοχών εξαγοράστηκε από την οικογένεια του Σπύρου Σκλαβενίτη και συγκροτήθηκε νέο Διοικητικό Συμβούλιο, με Πρόεδρο την καΜαρία Σκλαβενίτου και Διευθύνοντες Συμβούλους τον κ. Γεράσιμο και τον κ. Στέλιο Σκλα- βενίτη. Η Επιχείρηση διέθετε τότε 36 Καταστήματα. ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Το 2007, πραγματοποιήθηκε η εξαγορά των 18 Καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στα νότια προάστια. Τον Ιούλιο του 2010, δημιουρ- γήθηκε το Hypermarket της Καλλιθέας, το οποίο διαθέτει εκ- θεσιακούς χώρους 9.000 τ.μ. Τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, η Επιχείρηση προχώρησε στην εξαγορά 11 Καταστημάτων της αλυσίδας Ατλάντικ. Το 2013, στο δίκτυο της Επιχείρησης προστέθηκαν 18 Καταστή- ματα, τα οποία εξαγοράστηκαν από τις αλυσίδες Extra Πρώτα & Φθηνά (9), Μπαλάσκας (5) και Δούκας (4). Με τις προσθήκες αυτές, ο συνολικός αριθμός των Καταστημάτων ανήλθε στα 109. Tην ίδια χρονιά η εταιρεία αναδείχθηκε για πρώτη φορά Retailer of the Year, ενώ στα επόμενα χρόνια αναμενόταν να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο. Τον Αύγουστο του 2014, άρχισαν να λειτουργούν σύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στην Ελευσίνα, επιφάνειας 30.000 τ.μ. ενώ τον Ιανουάριο του 2015, η Επιχείρηση προχώρησε στην εξαγορά του 60% του συνόλου των μετοχών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης στην Κρήτη (38 Καταστήματα), που κατείχε η εταιρεία Βερόπουλος και του 100% των μετοχών της Makro Ελλάδος (9 Καταστήματα χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Χανιά, Λάρισα, Ξάνθη και Πάτρα), η οποία μετονομάστηκε σε The Mart τον Ιανουάριο του 2016. Μέσα στο 2015, δημιουργήθηκε το πρώτο Κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ εκτός Αττικής, στο εμπορικό κέντρο Mare West, στην Κόρινθο. Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ Η εταιρεία πλέον έχει περάσει σε νέα εποχή, καθώς τον Μάρτιο του 2017, άρχισε η λειτουργία της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣΑ.Ε.Ε. (100%θυγατρική της Ι. &Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.), με τη μεταβίβαση 400 Καταστημάτων (382 στην Ελλάδα και 18 στην Κύπρο) τουΟμίλουΜαρινόπουλος. Από τις αρχές του 2018 ο Όμιλος έχει προχωρήσει στη συγχώνευση των εταιρειών «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.» & «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» με απορρόφηση της πρώτης από τη δεύτερη. Όσον αφορά το μέλλον, ο Όμιλος προχωρά με βάση το πλάνο που έχει θέσει και το οποίο συγκεκριμένα προβλέπει: ■ ΤονεξορθολογισμότουδικτύουκαταστημάτωντηςΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ. ■ Την υιοθέτηση νέου ενιαίου μισθολογικού συστήματος που βασίζεται σε ένα πιο δίκαιο και ισορροπημένο πλαίσιο αμοιβών. ■ Την απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου, που θα οδηγήσει στην περαιτέρω εμπορική ενδυνάμωση του δι- κτύου των καταστημάτων. R Η διαδρομή του Ομίλου Σκλαβενίτης στην ελληνική αγορά όλα αυτά τα χρόνια καταδεικνύει πως ο φετινός Retailer of the Year έχει σαν σταθερά τη συνεχή επιδίωξη της ανάπτυξης. ΣΤΟΧΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΨΗΛΟΤΕΡΑ [ ΣΚΛΑΒΕΝΊΤΗΣ ]

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=