ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2023

2011 Η εγχώρια αγορά Προσπαθώντας να βρει το βηματισμό του μετά τα χρόνια της πανδημίας, ο κλάδος των χαρτικών ατομικής υγιεινής αφήνει πίσω του την υπερπαραγωγή απολυμαντικών και αντισηπτικών για τον κορονοϊό και επικεντρώνεται ξανά στα προπανδημικά προϊόντα, προσπαθώντας ωστόσο να εμπλουτίσει τις παραγόμενες κατηγορίες. Με την κατανάλωση να έχει επιστρέψει σε φυσιολογικούς ρυθμούς, καθώς έχει τελειώσει η εποχή «στοκαρίσματος» χαρτικών ατομικής υγιεινής υπό το φόβο ενός ακόμη lockdown, οι εγχώριες βιομηχανίες χαρτικών δημιουργούν νέες κατηγορίες προϊόντων για να δελεάσουν τους καταναλωτές, ενώ πλέον σημαντικές είναι και οι επενδύσεις των βιομηχανιών αυτών είτε στην επέκταση των υφιστάμενων υποδομών τους είτε στη δημιουργία νέων εργοστασίων με σύγχρονες γραμμές παραγωγής. Έμφαση δίνουν πλέον οι χαρτοβιομηχανίες στην παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων, με σκοπό την προσέλκυση όλο και μεγαλύτερου μεριδίου καταναλωτών. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των brands είναι πλέον ισχυρός, ενώ δυναμική είναι η παρουσία στην αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που προτιμούν πλέον αρκετοί καταναλωτές λόγω της χαμηλότερης τιμής τους. Το αυξημένο τουριστικό ρεύμα και η επακόλουθη αύξηση της ζήτησης χαρτικών τόσο για ιδιωτική όσο και για επαγγελματική χρήση, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Η προσφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία Με «όχημα» την καινοτομία, οι εγχώριες βιομηχανίες χαρτικών ποντάρουν και στην αύξηση των εξαγωγών, παρόλο που τα χαρτικά ατομικής υγιεινής δεν αποτελούσαν μέχρι σήμερα βασικό εξαγώγιμο προϊόν της ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο, με τη βοήθεια της τεχνολογίας δημιουργούνται ολοένα και πιο επαναστατικά αλλά και tailor made προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και θα αποτελούν ιδανικό πεδίο για επενδύσεις. Οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου ήδη στοχεύουν στις αγορές των Βαλκανίων, της Κύπρου αλλά και της Τουρκίας, ενώ και αρκετές ευρωπαϊκές αγορές έχουν ήδη μπει στο στόχαστρο και προσεγγίζονται με μεθοδευμένες ενέργειες. Οι περισσότερες αλυσίδες λιανεμπορίου τροφίμων ήδη διαθέτουν τη δική τους σειρά από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ανεβάζοντας σημαντικά τον τζίρο τους, ενώ σχέδια για τη δημιουργία νέων προϊόντων κάνουν ήδη οι περισσότερες χαρτοβιομηχανίες της χώρας, ελπίζοντας στη συνέχιση της σταθερής πορείας της ελληνικής οικονομίας. Με «όχημα» την τεχνολογία αλλά και την καινοτομία, οι εγχώριες χαρτοβιομηχανίες δημιουργούν προϊόντα με όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς η βιωσιμότητα αποτελεί το «στοίχημα» της επόμενης ημέρας για το επιχειρείν. Οι προοπτικές του κλάδου Η εγχώρια κατανάλωση επιστρέφει στα προπανδημικά επίπεδα και οι βιομηχανίες αναζητούν νέες αγορές για τα προϊόντα τους. Το πολύ αυξημένο τουριστικό ρεύμα, που δημιουργεί με τη σειρά του αυξημένες ανάγκες για χαρτικά ατομικής υγιεινής σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία, μπαρ και εστιατόρια, μπαίνουν πλέον στο στόχαστρο των βιομηχανιών, που δημιουργούν προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για αυτές τις χρήσεις, ενώ παράλληλα ενδυναμώνουν την παρουσία τους στις αλυσίδες λιανικής πώλησης, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν όλο και μεγαλύτερα μερίδια καταναλωτών. Και καθώς ο πληθωρισμός έχει προκαλέσει ανατιμήσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα, οι βιομηχανίες χαρτικών ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την παραγωγή ειδών υψηλής ποιότητας σε χαμηλές τιμές. Η ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην αγορά αλλά και η έμφαση στην καινοτομία για τη δημιουργία βιώσιμων και περιβαλλοντικά υπεύθυνων προϊόντων, δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο, που φιλοδοξεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομία στα χρόνια που έρχονται. Η παραγωγή προϊόντων χωρίς τη χρήση χημικών ουσιών, με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με υψηλή ποιότητα και προσιτή τιμή, αποτελεί πλέον το στόχο των επιχειρήσεων του κλάδου, που «γκαζώνουν» στοχεύοντας σε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Banner_MEGA_ProdSafety_210x75_OUT.pdf 1 5/6/23 16:39

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=