ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2023

24 ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟ ΚΑΛΆΘΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΎ Δίνουμε κάθε μέρα εξετάσεις στον συμπολίτη καταναλωτή, έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι ένα προϊόν ή μια ενέργεια έχει αξία και μπορεί να αποδώσει μόνο αν υπάρχει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής. Καλό θα είναι προτού αναλύσουμε οτιδήποτε, να έχουμε στο νου μας ότι η έλλειψη πρώτων υλών και η αύξηση του ενεργειακού κόστους έχουν σαν συνέπεια τις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των επιτοκίων με τις επιπλοκές που τα συνοδεύουν, και λόγω της υπερσυγκέντρωσης σε λίγες χώρες των παραγωγικών διαδικασιών οι τιμές των προϊόντων προοδευτικά ανεβαίνουν. Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα και την πανδημία, απεδείχθη το λάθος της παραγωγής προϊόντων για όλο τον κόσμο σε συγκεκριμένες περιοχές του πλανήτη. Η σταδιακή εκπαίδευση και η προσαρμογή του καταναλωτικού κοινού στις νέες αυξημένες τιμές κτήσης των προϊόντων διευκολύνει την παραγωγή και διανομή αυτών από χώρες όπου μέχρι χθες δεν ήταν συμφέρουσα η παραγωγική διαδικασία. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι η επιστροφή των παραγωγικών μονάδων στις χώρες καταγωγής τους ή η διασπορά τους σε χώρες με γεωγραφική συνάφεια αλλά με συμφερότερους όρους παραγωγής, καθώς επίσης και η διατήρηση των υψηλών τιμών πώλησης των προϊόντων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι καινούργιες ενέργειες πρέπει να εκμεταλλεύονται τη γνώση παρόμοιων εφαρμογών στο παρελθόν. Για να κατανοήσεις τα αποτελέσματα μιας ενέργειας, κάνεις έναν απολογισμό της λειτουργίας της. Το Καλάθι του Νοικοκυριού προέκυψε από την αμηχανία της οικονομίας στον ορυμαγδό ανατιμήσεων των εμπορευμάτων που έρχονταν στη χώρα μας από το εξωτερικό. Με τη δημιουργία του Καλαθιού του Νοικοκυριού η αγορά και η πολιτεία έδειξαν ότι δεν παρέμειναν απαθείς σε ένα γεγονός που έπληττε τους καταναλωτές αλλά και τις ίδιες τις εταιρείες. Κατ’ αρχάς απαιτείται αλληλεγγύη για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους εκτάκτων καταστάσεων. Έτσι δημιουργήθηκε ένα σοκ, που ενεργοποίησε τις υγιείς δυνάμεις της αγοράς και τον ανταγωνισμό ώστε να υπάρξουν άμεσα και θεατά αποτελέσματα προς όφελος όλων. Το ξεκίνημα του Καλαθιού με εμπορεύματα, κυρίως ιδιωτικής ετικέτας, δημιούργησε μια ανακατανομή μεριδίων στην αγορά μεταξύ επώνυμων και μη επώνυμων προϊόντων. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η προσέγγιση του Καλαθιού με προσφορές από τα επώνυμα προϊόντα, ώστε να διατηρηθεί το μερίδιό τους στην αγορά. Προοδευτικά, η πίεση των τιμών του Καλαθιού του Νοικοκυριού με τη βοήθεια των φίλων καταναλωτών μετεφέρθη μέσω της αλυσίδας της λιανικής στον προμηθευτή, από εκεί στον εισαγωγέα και αντίστοιχα στον παραγωγό. Αυτή ήταν και η επιτυχία του Καλαθιού του Νοικοκυριού. Απεδείχθη για ακόμα μια φορά ότι η ψυχραιμία, η συνεργασία, η αποφασιστικότητα, οι έξυπνες ιδέες και η γρήγορη εφαρμογή τους, οδηγούν πάντα σε σωστό αποτέλεσμα. Η αγορά είναι ένα παιχνίδι στο οποίο όλοι έχουμε το ρόλο μας - αρκεί να τον παίζουμε σωστά. Στην αγορά υπάρχει πάντα η πίεση της επόμενης μέρας. Για εμάς η σημερινή μέρα ήδη είναι χθες και η επόμενη έρχεται με φόρα. ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΚΡΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΎΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΕΛΠΕ) ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΤΟΥ ΚΑΛΑΘΙΟΎ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΎ Η ΑΓΟΡΆ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΊΑ ΈΔΕΙΞΑΝ ΌΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΈΜΕΙΝΑΝ ΑΠΑΘΕΊΣ ΣΕ ΈΝΑ ΓΕΓΟΝΌΣ ΠΟΥ ΈΠΛΗΤΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΈΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΤΙΣ ΊΔΙΕΣ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=