ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2023

354 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ Η ΌΜΟΡΦΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΊΑ ΑΝΑΠΤΎΣΣΕΤΑΙ ΣΤΑΘΕΡΆ Η Βιομηχανία Καλλυντικών αναπτύσσεται σταθερά από το 2022, μετά την υγειονομική κρίση της Covid-19. Είναι μια βιομηχανία που απευθύνεται στο κοινό μέσω πολλών και ισχυρών δικτύων της αγοράς. Το κομμάτι της ευρείας υπερισχύει, με ακόλουθα τα δίκτυα των Φαρμακείων, της Επιλεκτικής, τα Monobrands, ενώ τώρα ένα ισχυρό δίκτυο είναι το eCommerce. Εμείς από τα μέλη μας συμπεραίνουμε ότι υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στη σύνδεση του καλλυντικού με τον τουρισμό και τα ξενοδοχειακά Spa και την ευεξία με τα Κέντρα Αισθητικής. Τα κομμωτήρια στη χώρα μας έχουν τρομερή ανάπτυξη και συμβάλλουν στις πωλήσεις καλλυντικών. Ένα μεγάλο μερίδιο έχουν και τα προϊόντα άκρων. Η κρίση έφερε και πάλι στο προσκήνιο τα no name προϊόντα και πολλές βιομηχανίες προσανατολίζονται σ’ αυτή την αγορά. Σήμερα έχουμε φθάσει στο 1 δισ. ευρώ και με στόχο το 1 δισ. 400 εκατ. ευρώ του 2009. Η Ελληνική Βιομηχανία Καλλυντικών, μέσω εκθέσεων και φορέων όπως το Enterprise Greece, το ΕΒΕΑ, ο ΠΣΕ, ενδυναμώνει τις εξαγωγές τόσο στην Ευρώπη όσο και στις άλλες ηπείρους σε μεγέθη στα 400 εκατ. ευρώ. Ο ΠΣΒΑΚ με ενωτικές κινήσεις είναι παρών στις προσπάθειες όλων των μελών του για ένα υγιή ανταγωνισμό για την ανάπτυξη του κλάδου. Σήμερα είναι ένας αναγνωρισμένος φορέας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό της χώρας, που ακολουθεί την αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ο ΠΣΒΑΚ συμβάλλει στην ανάπτυξη με επενδύσεις των μελών, στην πτώση της ανεργίας με ένα μεγάλο ποσοστό στελεχών πανεπιστημίου και τεχνικών υψηλού επιπέδου σπουδών της τάξεως των 20.000 ατόμων. Είμαστε υπερήφανοι για τη Βιομηχανία Καλλυντικών και το δυναμικό Retail που συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων μας, με πυξίδα τις σταθερές ράγες της οικονομίας. Υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στη σύνδεση του καλλυντικού με τον τουρισμό και τα ξενοδοχειακά Spa και την ευεξία με τα Κέντρα Αισθητικής. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΙΑΡΜΕΝΙΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ (ΠΣΒΑΚ) ΤΑ ΚΟΜΜΩΤΉΡΙΑ ΣΤΗ ΧΏΡΑ ΜΑΣ ΈΧΟΥΝ ΤΡΟΜΕΡΉ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΆΛΛΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΏΝ. ΈΝΑ ΜΕΓΆΛΟ ΜΕΡΊΔΙΟ ΈΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΆΚΡΩΝ. Η ΚΡΊΣΗ ΈΦΕΡΕ ΚΑΙ ΠΆΛΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΉΝΙΟ ΤΑ NO NAME ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΈΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΊΖΟΝΤΑΙ Σ’ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΑΓΟΡΆ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2018 2019 2020 2021 2022 EUR mil. EUR mil. EUR mil. EUR mil. EUR mil. Fragrances RSP 110,0 115,1 92,9 101,8 118,6 coeff 1,50 1,50 1,50 1,50 1,50 MSP 73,4 76,7 61,9 67,8 79,0 Decorative Cosmetics RSP 162,3 169,9 111,3 119,1 138,7 coeff 1,35 1,35 1,35 1,35 1,35 MSP 120,2 125,9 82,4 88,2 102,8 Skin Care RSP 357,8 369,1 359,1 395,0 411,6 coeff 1,40 1,40 1,40 1,40 1,40 MSP 255,6 263,6 256,5 282,2 294,0 Hair Care *) RSP 269,1 273,4 256,6 274,0 282,2 coeff 1,40 1,40 1,40 1,40 1,40 MSP 192,2 195,3 183,3 195,7 201,6 Toiletries RSP 102,7 104,1 103,9 106,6 109,3 coeff 1,15 1,15 1,15 1,15 1,15 MSP 89,3 90,5 90,4 92,7 95,0 Total RSP 1.002,1 1.031,5 923,8 996,5 1.060,4 coeff 1,37 1,37 1,37 1,37 1,37 MSP 730,8 752,0 674,5 726,7 772,5

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=