ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

15 Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση: • Διαμόρφωσε, για πρώτη φορά έπειτα από δεκαετίες, μια ολοκληρωμένη Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική, η οποία απέσπασε την αποδοχή των Ευ - ρωπαίων εταίρων μας και στην οποία ενσωματώνονται, τόσο στην ποσοτική όσο και στην ποιοτική διάστασή τους, οι ευρωπαϊκοί στόχοι ανά πεδίο πολι - τικής, καθώς και οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. • Συγκροτεί το νέο Κοινωνικό Κράτος, για να αποκαταστήσει την κοινωνική συνοχή που διερράγη τα χρόνια των μνημονίων και της κρίσης. Η διαμόρφωση συνθηκών κοινωνικής ανθεκτικότητας, μέσα από τη μείωση των ανισοτήτων και την υπέρβαση των αποκλεισμών, συνιστά απαραίτη - τη διάσταση της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως καταγράφουν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί. • Εξειδικεύει την Αναπτυξιακή Στρατηγική σε επιμέρους θεματικές στρατηγικές, οι οποίες καταρτίζονται από τα αρμόδια υπουργεία, όπως ο ενεργειακός σχε - διασμός του Υπουργείου Ενέργειας & Περιβάλλοντος, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κ.ά. Στην κατεύθυνση ενίσχυσης του κυβερ - νητικού έργου για την επιτάχυνση της ανάπτυξης και τον ποιοτικό μετασχημα - τισμό της παραγωγικής δραστηριότητας, το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης: • συντονίζει την υλοποίηση της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής, • προετοιμάζει τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, • εισάγει την αρχή του στρατηγικού σχεδιασμού και του πολυετούς προ - γραμματισμού (πενταετές Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, Σχέδιο για την Εξωστρέφεια και τις Εξαγωγές κ.ά.) Για να υποστηρίξει χρηματοδοτικά την ανάπτυξη, το ΥπΟιΑν: • Ίδρυσε την Εθνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, ένα θεσμό που ικανοποιεί ανάγκες δεκαετιών για την ελληνική οικονομία • Κατάρτισε τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο • Ψήφισε τον νέο νόμο για τις Στρατη - γικές Επενδύσεις • Εισήγαγε ρυθμίσεις που βελτιώνουν και αναβαθμίζουν τα Επιχειρηματικά Πάρκα • Δημιουργεί Ταμεία Συμμετοχών για τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχει - ρηματικότητας, ενώ σε συνέργεια με το Υπουργείο Οικονομικών, διαμορ - φώνεται ένα νέο σύστημα μικροπι - στώσεων. Οι ευρωπαϊκές και διεθνείς συνθήκες είναι ρευστές, τόσο σε οικονομικό όσο και πολιτικό επίπεδο. Νέοι ανταγωνισμοί αναδύονται και παράλληλα ανακύπτουν νέοι κίνδυνοι. Κάθε μεμονωμένη χώρα από μόνη της δύσκολα μπορεί να αντεπε - ξέλθει στις σύνθετες απαιτήσεις. Γι’ αυτό και η Ελλάδα από τη μία επιλύει χρόνιες εκκρεμότητες, όπως συνέβη με την ιστο - ρική Συμφωνία των Πρεσπών, η οποία μεταξύ άλλων μπορεί να λειτουργήσει σαν καταλύτης για τη Βαλκανική Συνεργασία & Συνανάπτυξη, ενώ από την άλλη είναι δραστήρια δρώντας σε διμερή και πολυ - μερή σχήματα συνεργειών, στο πλαίσιο μιας πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, που αποτελεί τη βάση για την αναβάθμισή της σε περιφερειακό κόμβο (ενεργειακό, δικτύων και μεταφορών, διαμετακομιστικό και εμπορικό). Με στρατηγική για την κατεύθυνση της χώρας τις επόμενες δεκαετίες, με εργαλεία προγραμματισμού και συντονισμού, με στόχους μετρήσιμους και ποιοτικά αναβαθμισμένους, με τη στοχευμένη χρηματοδοτική ενίσχυση κλάδων και τομέων της οικονομίας, με θεσμούς διαβούλευσης και κοινωνικής συμμετοχής στην ανάπτυξη, η Ελλάδα μπορεί να αφήσει οριστικά πίσω της το παρελθόν, να αναπτυχθεί με τρό - πο βιώσιμο και να θωρακιστεί έναντι μελλοντικών αβεβαιοτήτων. ΑΡΘΡΟ ΝΑ ΘΈΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΈΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΌΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΊΑΣ ΜΕ ΟΡΊΖΟΝΤΑ ΤΟ 2030 ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΎΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΆΛΕΣ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΠΟΥ ΈΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟ «ΜΈΛΛΟΝ»

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=