ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019
171 Τα περιθώρια ανάπτυξης για τον κλάδο της ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά είναι πολύ μεγάλα. H μπίρα στη χώρα μας παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα εποχικό προϊόν και είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα παρουσιάζουμε την τρίτη χαμηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση πανευρωπαϊκά. Συγκεκριμένα, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος διαμορφώνεται στα 71 λίτρα, η εγχώρια κατά κεφαλήν κατανάλωση διατηρείται στα 36 λίτρα ετησίως, επίδοση υψηλότερη μόνο από εκείνη της Γαλλίας με περίπου 33 λίτρα και της Ιταλίας με 32 λίτρα. Η άνοδος της κατανάλωσης και η διάδοση της κουλτούρας της μπίρας στην Ελλάδα αποτελούν μεγάλη ευκαιρία για τους παίκτες του χώρου, ενώ παράλληλα όλο και περισσότερες ζυθοποιίες και στη χώρα μας προσανατολίζονται σε μπίρες με λίγο ή καθόλου αλκοόλ, καθώς συ - νάδουν με αυτόν τον πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Δεν είναι τυχαίο πως το 2018 το μερίδιο των προϊόντων μπίρας χωρίς ή με μικρή περιεκτικότητα σε αλκοόλ άγγιξε το 6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βαίνει αυξανόμενο. Οι προοπτικές του κλάδου O κλάδος της ζυθοποιίας είναι πολύ σημαντικός για την ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, οι άμεσες θέσεις εργασίας στον κλάδο είναι πάνω από 2.000, ενώ οι έμμεσες περί τις 61.000. Η άμεση και έμμεση συνεισφορά του κλά - δου (ΕΦΚ, ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών και ασφα - λιστικές εισφορές) υπολογίζεται πως ανέρχεται ετησίως σε 640 εκατ. ευρώ. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο κλά - δος πραγματοποίησε το 2017 εξαγωγές μπίρας περίπου 420.000 εκατόλιτρων. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως καθώς τα προϊόντα μπίρας διανέμονται τόσο από την κρύα όσο και τη ζεστή αγορά, η συμβολή του κλάδου είναι πολύπλευρη στην ελληνική οικονομία. Αναφοράς, μάλιστα, χρήζει το γεγονός πως από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προ - έρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα, το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%. Η προσφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία Η εγχώρια αγορά της μπίρας βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού, με την εμφάνιση αρκετών νέων παικτών τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, σε συνεχή άνοδο βρίσκονται οι μικρο - ζυθοποιίες, που πλέον υπολογίζεται πώς έχουν ανέλθει σε περίπου 45 σε όλη την Ελλάδα και σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτήν τη στιγμή «μοιράζο - νται» μερίδιο αγοράς της τάξεως του 1%, διαθέτοντας παρουσία κυρίως σε χώρους εστίασης. Συνολικά, ο κλάδος επηρεάστηκε από την αύξηση του Ειδι - κού Φόρου Κατανάλωσης το 2016, σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ από 18% σε 24%, αλλά η παράλληλη άνοδος του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα βοήθησε να μην κατα - γραφούν ιδιαίτερες απώλειες. Μάλιστα, το 2018 υπολογίζεται πως η αγορά μπίρας στην Ελλάδα ήταν ενισχυμένη κατά 3% σε σύγκριση με το 2017. Ακό - μη, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του report «Beer Statistics» της Ένωσης Ζυθο - ποιών Ευρώπης (Brewers of Europe) με στοιχεία του 2017, στην Ελλάδα τα προϊόντα μπίρας διανέμονται κατά 59% από τo on-trade κανάλι και κατά 41% μέσω του off-trade. H εγχώρια αγορά Παράγουµε 620 εκατ. € συνολική προστιθέµενη αξία Υποστηρίζουµε 20.995 άµεσες & έµµεσες θέσεις εργασίας Συνεισφέρουµε 562 εκατ. € στα φορολογικά έσοδα του κράτους DIRECTION BUSINESS NETWORK
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=