ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

177 Με σταθερά βήματα η εγχώρια αγορά χαρτικών και ειδών προσωπικής υγιεινής ανακάμπτει, ακολουθώντας τις διεθνείς τά - σεις. Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης, οι εταιρείες του κλάδου αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους, αν και σε αρκετές περιπτώσεις είδαν τα περιθώρια κέρδους τους να μειώνονται. Το γεγονός αυτό οφείλεται τόσο στην αύξηση του κόστους παραγωγής, όσο και στις έντονες προωθη - τικές ενέργειες, που περιλαμβάνουν συνε - χείς προσφορές και σημαντικές εκπτώσεις για να διατηρήσουν το κοινό τους και να συγκρατήσουν τη διείσδυση των προϊό - ντων ιδιωτικής ετικέτας. Αξιοσημείωτη είναι η στροφή των καταναλωτών στις επώνυμες μάρκες, καθώς οι καινοτομίες δημιουργούν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενώ είναι σαφείς οι τάσεις για προϊόντα πιο φυσικά και πιο φιλικά στο δέρμα. Η εγχώρια ζήτηση καλύπτεται από τα προϊόντα των ελληνικών βιομηχανιών, με τις εισαγωγές να αντιστοιχούν περίπου στο 16% της αγοράς. Οι μονάδες που δραστη - ριοποιούνται στην ελληνική αγορά είναι πλήρως καθετοποιημένες και χαρακτηρί - ζονται από την εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία και λειτούργησε ως ανάχωμα στην οικονομική κρίση. Οι εταιρείες του κλάδου δίνουν έμ - φαση στις εξαγωγικές τους δραστη - ριότητες, οι οποίες στήριξαν την οικονομική τους πορεία στα χρόνια της κρίσης, συμβάλλοντας θετικά τόσο στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, όσο και στην τόνωση του εμπορικού ισοζυγίου. Σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, ανα - μένεται να αυξήσουν τα μεγέθη τους συνεισφέροντας στην ανάπτυξη της απασχόλησης αλλά και στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Με στόχο τη διατήρηση των μεριδίων τους, αλλά και με γνώμονα την περαιτέρω διείσδυση στις αγορές του εξωτερι - κού, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία, αναπτύσσοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και επενδύοντας σε ανθρώπινο δυναμικό. Παράλληλα, μέσα από την έντονη διαφημιστική προβολή τους, τόσο στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, όσο και μέσα από τα σημεία της λιανικής, ενδυναμώνουν την παρουσία τους και χτίζουν την καταναλωτική πιστότητα, που είναι και ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που δραστηριοποι - ούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν την πορεία του κλάδου, καθώς την επόμενη πενταετία αναμέ - νεται να υποχωρήσουν οι πωλήσεις σε είδη όπως οι βρεφικές πάνες, λόγω της υπογεννητικότητας. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες εστιάζουν στην ανάπτυξη καινοτόμων και πρακτικών προϊόντων, που αναμένεται να δώ - σουν ώθηση στην κατηγορία σε όγκο και αξία. Την ίδια στιγμή, οι πάνες ενηλίκων εκτιμάται ότι θα γνωρίσουν σημαντική ανάπτυξη, καθώς αυξά - νονται τα άτομα τρίτης ηλικίας. Με το δεδομένο αυτό, οι εταιρείες του κλάδου δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία άνετων και διακριτικών προτάσεών τους, με στόχο να περιο - ρίσουν τη χρήση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που έχουν ισχυρή παρουσία στην κατηγορία με ποσοστό 17,8%. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρτικά, όπως το χαρτί τουαλέτας, το χαρτί κουζίνας κ.ά., και εδώ αναμένεται η τάση να είναι ανοδική, καθώς η αύξη - ση του διαθέσιμου εισοδήματος αλλά και οι θετικές επιδόσεις του τουρι - σμού, θα δημιουργήσουν υψηλότερη ζήτηση στην αγορά. Σημαντικό ρόλο στην πορεία του κλάδου θα διαδρα - ματίσουν οι μεγάλες αλυσίδες λιανι - κής, που αποτελούν το κύριο κανάλι διάθεσης των προϊόντων αυτών, οι οποίες, μετά από μια περίοδο σημα - ντικών ανακατατάξεων, επανέρχονται στην κανονικότητα. H εγχώρια αγορά Η προσφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία Οι προοπτικές του κλάδου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=