ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019
ΑΡΘΡΟ 18 Η ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΉ ΒΙΟΜΗΧΑΝΊΑ ΜΟΧΛΌΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ Το 2006, οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες δραστηριοποιούνταν στο χώρο των πετροχημικών και της επεξεργασίας πε - τρελαίου, της ενέργειας και των τραπε - ζών, με μοναδική εξαίρεση τη Microsoft του Bill Gates. Το 2018, αντίστοιχα, οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες ήταν όλες εταιρείες πληροφορικής, συγκεντρώνο - ντας χρηματιστηριακή αξία της τάξεως των 4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν η αντίστοιχη αξία των εταιριών το 2006 έφθανε μόλις τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τα στοιχεία αυτά αντανακλούν δομικές μεταβολές όχι μόνο σε οικονομικό αλ - λά και σε κοινωνικό και διαπροσωπικό επίπεδο, όπως χαρακτηριστικά είναι οι αλλαγές που έχουν επέλθει στον τρόπο πρόσληψης και επεξεργασίας της πληροφορίας, στον τρόπο επικοι - νωνίας, έκφρασης και διασύνδεσης με τους άλλους αλλά και με το φυσικό περιβάλλον. Είναι πια αυταπόδεικτο ότι η ψηφιακή τεχνολογία διαμεσολαβεί πλέον στην ανθρώπινη επικοινωνία, συντάσσει ένα νέο υπερεθνικό λεξιλόγιο μέσω της διάχυσης μιας ειδικής ιντερ - νετικής φρασεολογίας, όπως επίσης και μέσα από μια διαδικασία οπτικοποίησης των σκέψεων και συναισθημάτων των χρηστών, της αποδοχής και της απόρ - ριψης του Άλλου, η οποία πραγματο - ποιείται με τη βοήθεια των γνωστών σε όλους μας emoticons. Η διασύνδεση του φυσικού με το ψηφιακό περιβάλλον είναι μεγαλύτερη όσο ποτέ άλλοτε, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες όπως στις εφαρμογές της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), όπου τα όρια των δύο χώρων παύουν να διαχωρίζονται. Η διασύνδεση αυτή όμως προκύπτει και εξαιτίας του περιεχομένου που παράγεται και εν συνεχεία, του μετασχηματισμού και της μεταφόρτωσης του, σε επιγραμμικές πλατφόρμες και εφαρμογές κινητής τη - λεφωνίας. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια νέα παγκόσμια αγορά στην οποία προσπαθούν να βρουν κυρίαρχη θέση όχι μόνο οι παραδοσιακοί πάροχοι περιεχομένου (broadcasters) και οι τηλε - πικοινωνιακοί πάροχοι (telecoms), αλλά κυρίως οι μεγαλύτερες εταιρείες πληρο - φορικής (ICT), που έχουν μετατραπεί κυριολεκτικά σε παγκόσμια media outlets. Και αυτό, φυσικά, για έναν και μόνο λόγο: γιατί εκείνο που τελικά μετράει και κατα - φέρνει να καθηλώσει την ανθρωπότητα μπροστά στις οθόνες, είναι το ελκυστικό περιεχόμενο και η δυνατότητα χρήσης, διαμοιρασμού και αναπαραγωγής του. Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο παραμένει ο βασιλιάς και γι’ αυτό το μεγαλύτερο μέ - ρος του εύρους ζώνης (bandwidth) αφο - ρά την κατανάλωση προϊόντων βίντεο. Τα παρακάτω στοιχεία αποτυπώνουν τη δυναμική της ταυτόχρονης ψηφια - κής επικοινωνίας αλλά και τη γοητεία που ασκούν τα οπτικοακουστικά μέσα και κυρίως τα video. Συγκεκριμένα, η ροή πληροφορίας και δεδομένων στο Internet ανά δευτερόλεπτο αποτυπώνε - ται ως εξής: • 4,5 εκατ. βίντεο από το YouTube • 694,450 ώρες προγράμματος στην πλατφόρμα του Netflix • 188 εκατ. μηνύματα μέσω email • 1 εκατ. άνθρωποι κάνουν log in στους ατομικούς τους λογαριασμούς στο Facebook • 3,8 εκατ. αναζητήσεις μέσω της Google search • 390 . 030 εφαρμογές γ ί νοντα ι downloading μέσω της AppleStore και της Googleplay • 1 εκατ. δολάρια ηλεκτρονικές αγορές • 87.500 λογαριασμοί στο Twitter «τι - τιβίζουν» • 41,6 εκατ. μηνύματα μέσω WhatsUp και Facebook Messenger και 2,1 εκατ. μηνύματα μέσω Snapchat • 4,8 εκατ. αρχεία κινουμένων εικόνων (Gif) διαμοιράζονται μέσω Giphy • 1 εκατ. επισκέψεις για την παρακολού - θηση βίντεο και live game streaming στο Twitch • 1,4 εκατ. απορρίψεις ή θετικές αντα - ποκρίσεις στις γνωριμίες που διασφα - λίζουν η εφαρμογή και ο αλγόριθμός του Tinder • 350.000 επισκέψεις στο Instagram. Το νέο αυτό επικοινωνιακό υπόδειγμα ενδυναμώνει τη βιομηχανία παραγωγής και διανομής οπτικοακουστικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου, αποδίδο - ντας στην οπτικοακουστική βιομηχανία κεντρική θέση στο σύγχρονο πολιτικό, οικονομικό, πολιτισμικό και κοινωνικό αφήγημα, μετατρέποντάς την σε πρότυ - πο ανάπτυξης της εθνικής και περιφερει - ακής οικονομίας. Η χάραξη όμως μιας εθνικής πολιτικής στην οπτικοακουστική παραγωγή επιτάσ - σει αρχικά την αναγνώριση, αποτύπωση και αποκωδικοποίηση του νέου αυτού αφηγήματος. Οι αλλαγές που έχουν λάβει χώρα, έχουν επηρεάσει κατά ΣΉΜΕΡΑ, ΠΟΥ ΔΙΑΘΈΤΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΆΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑΛΕΊΑ, ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΤΟΎΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΉ ΆΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΉΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΊΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΊΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΈΣ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΎΠΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΊΑ ΑΠΌ ΑΥΤΉΝ ΤΗΝ ΕΞΈΛΙΞΗ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΡΕΤΣΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=