ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

189 ρίπτουν την ιδέα να βάλουν γνήσια ανταλλακτικά αντί για μεταχειρισμένα, που εξακολουθούν να αναζητούν οι περισσότεροι. Εκτός από τα γνήσια ανταλλακτικά, που εισάγονται από τις αντιπροσωπίες και φέρουν το σήμα τους, υπάρχουν τα ΟΕΜ (Original Equipment Manufactures), που είναι αυτούσια με τα γνήσια και η μόνη δι - αφορά είναι πως φέρουν το σήμα του κατασκευαστή τους και όχι της αυ - τοκινητοβιομηχανίας, τα aftermarket, που είναι επίσης υψηλής ποιότητας αλλά και πιο φθηνά, τα οποία κατα - σκευάζουν επώνυμες εταιρείες, και τα ανταλλακτικά μετά από ανακατασκευή, τα οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα προωθούν ξανά στην αγορά. Τα ανταλλακτικά με τις περισσότερες πωλήσεις παραμένουν τα αναλώσιμα, όπως φίλτρα, τακάκια, ελαστικά, αμορ - τισέρ κ.λπ . H αγορά των ανταλλακτικών ακο - λουθεί και αυτή τους γενικότερους οικονομικούς δείκτες, είναι συνυφα - σμένη με την ψυχολογία του οδηγού- καταναλωτή και συνδέεται άμεσα με το στόλο των οχημάτων που κυκλο - φορούν στους δρόμους. Η αύξηση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έκανε τα ανταλ - λακτικά να ανεβάσουν ρυθμούς, με αρκετούς καταναλωτές να μην απορ - Η εγχώρια αγορά Διαχρονική μείωση παρουσίαζαν για ένα μεγάλο διάστημα οι συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών αυτοκινήτων σε αξία στη χώρα μας. Μετά την πε - ρίοδο 1998-2007, όπου η συνολική εγχώρια αγορά κινήθηκε ανοδικά με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,7%, η αγορά των ανταλλακτικών γνώρισε σερί αρνητικών επιδόσεων τα χρόνια της κρίσης, ση - μειώνοντας πτώση 8% το 2009, 21% το 2010, ενώ για τα επόμενα πέντε χρόνια ο μέσος όρος του κλάδου κυμάνθη - κε στο -13,4%. Από το 2014 και μετά, παρατηρούνται τα πρώτα μικρά αλλά θετικά βήματα του κλάδου προς την επόμενη μέρα, με τη θετική (οριακή) μεταβολή των τελευταίων ετών να δεί - χνει πως ο κλάδος βρίσκει σιγά σιγά τις απαραίτητες ισορροπίες, για να αναθε - ωρήσει τις θέσεις του, τη δυναμική του και να θέσει νέους στόχους με πιθανές συνεργασίες. Αξίζει να αναφερθεί πως στον τομέα των μεταχειρισμένων ανταλ - λακτικών δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός εισαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στο κεφάλαιο «θέσεις εργασίας». Η προσφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία Το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά από το 2010 που οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το φράγμα των 100.000, δίνοντας ανάσες αισιοδοξίας στην αγορά, που μετρούσε ένα σερί μηνών με θετικά πρόσημα. Το 2019, ωστόσο, δεν ξεκί - νησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, δείχνοντας μια στασιμότητα, η οποία ανέκοψε τη θετική πορεία και μένει να αποδειχθεί σε βάθος χρόνου εάν πρόκειται για μια «διόρθωση» ή μια ελαφρά πτώση. Όπως ήταν αναμε - νόμενο, ο κλάδος των ανταλλακτικών ακολούθησε την τελευταία διετία-τριε - τία το θετικό κλίμα που δημιούργησαν οι ανοδικές πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ είναι σαφές πως ο κλάδος περιμένει πάρα πολλά από τον τουρισμό, που δίνει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και προκαλεί ντό - μινο από service αυτοκινήτων αλλά και λεωφορείων, τα οποία γνωρίζουν μέρες μεγάλης άνθησης και τα οποία καταπονούνται ιδιαίτερα την τουρι - στική περίοδο. Στον «τροχό» του τουρισμού είναι δεμένοι και οι κλάδοι των ενοικιάσεων και του leasing, που προσφέρουν σημαντικά έσοδα στον κλάδο. Οι προοπτικές του κλάδου NEW_AP_stores_adv_210x75_print.pdf 1 24/4/2019 10:38:36 πµ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=