ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

254 EMΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΝΑ ΕΥΡΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών στη χώρα μας ισχυροποιεί την παρουσία του εντός και εκτός συνόρων μέσα από ένα ευρύ πρόγραμμα επενδύσεων. Οι ανα - πτυξιακές του προοπτικές ενισχύονται τόσο από την αύξηση του τουριστικού ρεύματος και την επιμήκυνση της τουρι - στικής σεζόν, όσο και από τις κλιματολο - γικές συνθήκες που ευνοούν τη ζήτηση. Την ίδια στιγμή, οι σημαντικές διεθνείς βραβεύσεις των ελληνικών προϊόντων, αλλά και οι κινήσεις εξωστρέφειας, που αποτελούν στρατηγική επιλογή για τις μεγάλες επιχειρήσεις εμφιάλωσης νερού, σηματοδοτούν την πορεία του κλάδου, που βλέπει τις πωλήσεις του να κινούνται ανοδικά σε όγκο και αξία. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται ένα φιλόδοξο αναπτυ - ξιακό πρόγραμμα, που στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικής δραστηριότη - τάς τους μέσα από τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών τους, που περιλαμβάνει την κατασκευή νέων μονάδων, αλλά και την επέκταση των υφιστάμενων εγκα - ταστάσεών τους. Ένα ακόμα κομμάτι των επενδύσεων αφορά τη συσκευασία, καθώς δημιουργούνται μονάδες παρα - γωγής πλαστικών υλικών συσκευασίας, προπλασμάτων φιαλών και πωμάτων. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις τα προϊόντα αυτά δεν καλύπτουν μόνο τις ανάγκες των εταιρειών εμφιάλωσης, αλ - λά και τις ανάγκες επιχειρήσεων άλλων κλάδων, όπως π.χ. αναψυκτικών και γα - λακτοκομικών, αποφέροντας πρόσθετα έσοδα. Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση της αγοράς, στην παραγωγή και εμφιάλωση νερού δραστηριοποιούνται περισσότε - ρες από 60 εταιρείες. Η συνολική αξία της αγοράς υπολογίζεται μεταξύ των 250 με 280 εκατ. ευρώ, με την υπόλοιπη «πίτα» να την μοιράζονται οι μικρότεροι παίκτες που έχουν, κατά κύριο λόγο, τοπική παρουσία. Τη μερίδα του λέοντος στην κατανάλωση καταλαμβάνουν τα μεταλλικά νερά, κατέχοντας το 62,7% της αγοράς. Ακολουθεί το επιτραπέζιο νερό με ποσοστό 25% και το ανθρα - κούχο με 12,3%. Από πλευράς όγκου πωλήσεων, το 2017 το μεταλλικό νερό κατέγραψε πωλήσεις ύψους 47 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,4% συγκριτικά με το 2016, όταν οι πωλήσεις της κατη - γορίας διαμορφώθηκαν στα 44,58 εκατ. ευρώ. Ελαφρά μειωμένες εμφανίζονται οι πωλήσεις επιτραπέζιου νερού, που το 2017 έφτασαν τα 18,77 εκατ. ευρώ έναντι 19 εκατ. ευρώ το 2016, υποχωρώ - ντας κατά 1,4%. Με ελαφρά αυξητικούς ρυθμούς (+1,7 %) κινείται και η αγορά του ανθρακούχου νερού, που το 2017 εμφάνισε πωλήσεις 9,2 εκατ. ευρώ ένα - ντι 9 εκατ. ευρώ το 2016. Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που διατίθενται κυρίως μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, κυμαίνεται μεταξύ του 12% και του 15%. Η διείσδυσή τους πάντως φαίνεται να υποχωρεί, καθώς οι εταιρείες πραγματοποιούν συνεχείς προ - σφορές, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων. Ο κλάδος χωρίζεται στη ζεστή αγορά, που περιλαμβάνει τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ, αντιστοιχώντας στο 65% - 72% της κατανάλωσης και στην κρύα αγορά, που αντιστοιχεί στο 30% με 35% και αφορά τα εστιατόρια, τα καφέ και τα περίπτερα. Εκτιμάται ότι παράγονται 1,2 δισ. λίτρα εμφιαλωμένου νερού, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 5% με 6% κα - τευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού. Η εξαγωγική δραστηριότητα και η επέ - κταση σε νέες αγορές περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό των εταιρειών που έχουν ήδη παρουσία, κατά κύριο λόγο σε ευρωπαϊκές αγορές, με έντονο το ελληνικό στοιχείο όπως η Γερμανία. Επιπλέον, έχουν περιορισμένη παρουσία σε χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και στην Κίνα, καθώς το υψηλό κόστος των μεταφορικών, λόγω του όγκου των προϊόντων, επιβαρύνει σημαντικά την τελική τιμή τους. ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΆ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΎΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΑΠΌ 60 ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=