ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

268 ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ & ΧΡΟΝΟΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΛΑΔΟΣ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Η ενοικίαση αυτοκινήτων, έχοντας ως κύριο τροφοδότη τον εισερχόμενο του - ρισμό, έχει επιδείξει διαχρονικά ισχυρή ανάπτυξη, ακόμα και μέσα στην οικονο - μική κρίση των τελευταίων ετών. Η αύ - ξηση του τουρισμού από 14 σε περίπου 33 εκατομμύρια τουρίστες, μεγάλωσε τις ανάγκες, με τη ζήτηση για εταιρείες ενοι - κίασης αυτοκινήτων να σημειώνει αξιο - σημείωτη αύξηση. Σε σχέση με άλλους κλάδους που αφορούν το αυτοκίνητο, ήταν αυτός που όχι μόνο δεν σημείωσε «δραματικές» παρεκκλίσεις όσον αφορά τις θέσεις εργασίας, αλλά τις αύξησε ση - μαντικά. Μπορεί η κρίση να χτύπησε την ιδιωτική κατανάλωση, ωστόσο η εταιρική δεν σημείωσε μεγάλη πτώση, φτάνοντας στο σημείο ο εταιρικός στόλος να είναι πάνω από το 50%. Σ’ αυτό παίζουν σημαντικό ρόλο και οι καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα, ο οποίος ανέκα - θεν προτιμούσε την αγορά και θεωρεί το leasing κάτι που αφορά αποκλειστικά και μόνο τις εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εξωτερικό το προτιμούν 8 στους 10, ενώ στην Ελλάδα λιγότεροι από 3 στους 10. Οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι από τους επιχειρηματικούς κλάδους που εκπέμπουν αισιοδοξία και βοηθούν την ελληνική οικονομία, μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης, να βελτιώνει τους δείκτες. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, ο κλάδος περιλαμβάνεται ανάμεσα στους πέντε πιο «αποδοτι - κούς» όσον αφορά το περιθώριο καθα - ρού κέρδους με 15,10%, ενώ με βάση τον κρίσιμο δείκτη για το περιθώριο EBITDA, βρίσκεται και πάλι στην πρώτη πεντάδα με 39,50%. Επίσης, είναι γνωστό πως ο κλάδος έχει λειτουργήσει σαν σωσίβιο για αντιπροσωπίες που δραστηριοποι - ούνται και στις μισθώσεις αυτοκινήτων, κατορθώνοντας έτσι να ισορροπούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα. Με τον τουρισμό να αναμένεται πως θα κινηθεί στα ίδια υψηλά επίπεδα με πέρυσι και τους τουρίστες να εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα ενοικιαζόμενα αυτοκί - νητα με μέσο όρο χρήσης περίπου στις 7 ημέρες, ο κλάδος θα δώσει και φέτος τις πολύτιμες ενέσεις ρευστότητας που χρειάζεται η ελληνική οικονομία.Το 2018 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, με τις διεθνείς αφίξεις να αγγίζουν τα 33 εκατομμύρια και τα τουριστικά έσοδα να αυξάνονται κατά 2 δισ. ευρώ. Σ’ αυτό συνέβαλε και η άνοδος των μεταφορών, οι οποίες αναμένεται να κινηθούν ανοδικά και το 2019, ενώ είναι πολλοί που αναμένουν νέο ρεκόρ ενοικίασης αυτοκινήτων μέσω leasing. Αυτό που τονίζεται, ωστόσο, είναι πως πρέπει να δοθεί προσοχή στο ύψος των μισθωμάτων, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος τα στελέχη να αυξήσουν σταδι - ακά τη ζήτηση των μικρών αυτοκινήτων, κάτι που σημαίνει μικρό περιθώριο κέρ - δους. Αυτό το υψηλό μίσθωμα είναι κατά πολλούς και ο λόγος που το leasing δεν βρίσκεται στα επίπεδα που θα έπρεπε στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό. Επίσης, μόνο θετικό είναι το γεγονός πως μετά από έκκληση της Ευρωπαϊ - κής Επιτροπής, οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων, καθιστώντας τες απόλυτα διαφανείς για τους καταναλωτές. ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΒΛΕΠΕΙ ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΟΔΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=