30 Θεωρείτε πως έχει αλλάξει ο ρόλος των επαγγελματιών και των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων σήμερα; Ποιες δεξιότητες πρέπει να διαθέτουν στη σημερινή εποχή και πού πρέπει να εστιάζουν; Οι Δημόσιες Σχέσεις παραμένουν ένα απαιτητικό επάγγελμα, γιατί επιτελούν το σοβαρό έργο της διαμόρφωσης και επικοινωνίας της δημόσιας αντίληψης μιας εταιρείας -ενός οργανισμού- μιας μάρκας από το κοινό τους, έχοντας ως ταυτόχρονο στόχο την αμοιβαία οικοδόμηση επωφελών σχέσεων με αυτό το κοινό. Όλη αυτή η πολύπλοκη διαδικασία δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν δεν στηριχθεί πάνω σε δύο στιβαρούς πυλώνες: το σχεδιασμό στρατηγικής για την επικοινωνία και την κουλτούρα κατανόησης της ανθρώπινης φύσης. Τα βασικά προσόντα που διαχρονικά χαρακτηρίζουν τους επαγγελματίες Δημοσίων Σχέσεων είναι δύο. Πρώτον, η δυνατότητα να δημιουργούμε και να μεταφέρουμε ένα αφήγημα. Το PR είναι η στρατηγική δημιουργία αυτού του storytelling. Συνεπώς, το να μπορούμε να «ζωγραφίσουμε» μια εικόνα με λέξεις με τον πιο αποτελεσματικό και συνοπτικό δυνατό τρόπο, είναι το θεμελιώδες μας προσόν. Δεύτερον, η κοινωνικότητα. Να μπορούμε, δηλαδή, εύκολα και μεθοδικά να δημιουργούμε επαφές με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Από την άλλη, μιλώντας για το σημερινό περιβάλλον του PR industry, η τεχνολογία και ο ψηφιακός κόσμος είναι και εδώ ένας επιταχυντής που έχει φέρει αλλαγές στον τρόπο που δουλεύουμε. Μας διευκολύνει στην έρευνα, στη συλλογή και ανάλυση των data, μας βοηθάει να φτάσουμε γρηγορότερα και πιο στοχευμένα στο κοινό μας και μας διευκολύνει στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των ενεργειών μας. Υπό αυτό το πρίσμα, εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τις αντικειμενικές τεχνικές δεξιότητες του επαγγέλματος, αλλά οφείλουμε να αναπροσαρμοζόμαστε διαρκώς ως επαγγελματίες μέσα στο περιβάλλον της επικοινωνίας, που εκτός από απαιτητικό είναι και ευμετάβλητο: το μοντέρνο μάρκετινγκ εισέρχεται στην εικόνα και συνδυάζεται με τις δημόσιες σχέσεις, η ψηφιακή επικοινωνία έχει μπει δυνατά στο μίγμα, τα κανάλια και οι τρόποι συμπεριφοράς του κοινού μέσα σε αυτά μεταβάλλονται διαρκώς. Τι μπορούμε να κάνουμε για να είμαστε σύγχρονοι και συγχρονισμένοι με τα νέα δεδομένα; Αφενός, μπορούμε να αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα των τεχνικών και γνωστικών δεξιοτήτων μας. Αφετέρου, να τολμάμε να εφαρμόσουμε καινούριες προσεγγίσεις, εξετάζοντας νέους τρόπους για να μεταδώσουμε ένα μήνυμα, χωρίς ωστόσο να αφορίζουμε τις τακτικές που δίνουν σταθερά αποτελέσματα. Αυτό θεωρώ ότι είναι η επιτομή της καινοτομίας και της ευελιξίας. Παράλληλα όμως, έχει ιδιαίτερη αξία να καλλιεργούμε και να φέρνουμε σε ευθεία χρήση τις μη-τεχνικές, δηλαδή τις κοινωνικές μας δεξιότητες. Να είμαστε ευχάριστοι, ψύχραιμοι και άμεσοι. Να είμαστε «περίεργοι» και εστιασμένοι στη λεπτομέρεια, ρωτώντας πολλές ερωτήσεις, μελετώντας τα δεδομένα σε βάθος, και ακούγοντας με προσοχή το συνομιλητή μας. Να κάνουμε διαρκή έρευνα, ώστε να διακρίνουμε και μεγαλύτερες τάσεις. Και βέβαια, να λειτουργούμε αποτελεσματικά τόσο μόνοι μας όσο και σε ομάδα. Επίσης, κάτι που εφαρμόζω με συνέπεια από το ξεκίνημα της επαγγελματικής μου διαδρομής: να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για κάθε συνάντηση και παρουσίαση. Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου, Head of Marketing, Digital & Content strategy Νοημοσύνη και συναίσθημα για intellemo επικοινωνία
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=