pr agencies 2022

4 Τις τάσεις και τις προκλήσεις που καταγράφονται στο χώρο του PR παρουσιάζουν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ, που επισημαίνουν πως είναι στο χέρι της αγοράς να καταστήσει τα σχετικά budgets αδιαπραγμάτευτα και ανελαστικά, όπως θα έπρεπε να «επιβάλλει» η δαρβινική εξέλιξη του κλάδου. Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά Ένα στρογγυλό τραπέζι με το μενού «εφ’ όλης της ύλης» και ομοτράπεζους τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του τομέα PR της ΕΔΕΕ, έχει πάντα ενδιαφέρον καθώς -πέραν των ειδήσεων που ενδεχομένως να «βγάζει»- αποτυπώνει με σαφήνεια μια σφαιρική αλλά και εστιασμένη στα… σημεία εικόνα του κλάδου των Δημοσίων Σχέσεων, καταγράφει grosso modo τις προκλήσεις και τα φυσικά εμπόδια της ελληνικής αγοράς και σίγουρα αποπνέει έναν άνεμο ενθάρρυνσης για τα στελέχη της Επικοινωνίας σε μια κρίσιμη περίοδο για την οικονομία αλλά και τον κόσμο. Στο αφιέρωμα για τον κλάδο, μιλούν ο Δημήτρης Ρούλιας, γενικός γραμματέας Δ.Σ. ΕΔΕΕ και μέλος Δ.Ε. Τομέα Δημοσίων Σχέσεων - Managing Partner, Out of the Box, ο Γιώργος Λιμπέρης, μέλος Δ.Σ. ΕΔΕΕ και Δ.Ε. Τομέα Δημοσίων Σχέσεων - founder και Managing Director Palladian Communications Specialists, ο Γιώργος Σιάφης, μέλος Δ.Ε. Τομέα Δημοσίων Σχέσεων - Country Manager, Action Global Communications Hellas και η Ελένη Σουράνη, μέλος Δ.Ε. Τομέα Δημοσίων Σχέσεων - Founder και Managing Director, Socialdoo. Ποια είναι τα συμπεράσματα; Σε αδρές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι οι θεσμικοί του κλάδου αναγνωρίζουν τις δυσκολίες της τρέχουσας περιόδου, την οποία ωστόσο αντιλαμβάνονται ως μια νέα αφετηρία για τον κλάδο που μόλις βγήκε από την περιπέτεια της πανδημίας. Η διαχείριση κρίσεων ως εκ τούτου είναι στην πρώτη γραμμή ζήτησης, όμως δεν αποτελεί μια Prêt-à-Porter υπηρεσία αλλά ένα custom service στα μέτρα του πελάτη. Από τη συζήτηση με τα μέλη της Δ.Ε. του PR, μαθαίνουμε ότι οι κλάδοι της Ενέργειας και των Επενδύσεων είναι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από δημόσιες σχέσεις στην τρέχουσα περίοδο και ότι η διαχείριση της υπόθεσης ESG είναι πολύ σοβαρή για να φύγει από τα «χέρια» του PR. Μια σημαντική παράμετρος που θίγεται είναι τα PR budgets, που κακώς θεωρούνται ελαστικά, άρα κόβονται στις δυσκολίες από τα πρώτα. Στο χέρι της αγοράς του PR και των εταιρειών είναι να τα καταστήσουν αδιαπραγμάτευτα και ανελαστικά. Στο περσινό αφιέρωμα είχατε αναφέρει ότι από την πανδημία ο κλάδος του PR κληρονόμησε περισσότερο στρατηγική σκέψη, ετοιμότητα, ταχύτητα αντίδρασης, ευελιξία και κατανόηση της πραγματικότητας. Πόσο σας βοήθησαν αυτές οι κατακτήσεις, αυτές οι επαυξημένες δεξιότητες στη διατήρηση των πελατών σας, στην κατανόηση των αναγκών τους και στη βελτίωση των υπηρεσιών του PR; Δημήτρης Ρούλιας: Μας βοήθησαν σίγουρα στο να παγιώσουμε το ρόλο του PR ως ηγετικό, καθοριστικό στη χάραξη και στην υλοποίηση της επικοινωνιακής στρατηγικής. Η ζύμωση μέσα σε συνθήκες περίπλοκες όσο και καινοφανείς, απέδειξε στην πράξη την ετοιμότητα και το βάθος των εταιρειών του κλάδου μας - και φυσικά των ανθρώπων του. Οι πελάτες μας, σε τελική ανάλυση, αξιολογούν την αξία που προσθέτουμε με τη δουλειά μας κι Διοικούσα Επιτροπή, Τομέας Δημοσίων Σχέσεων, ΕΔΕΕ Έχει παγιωθεί ο ρόλος του PR ως καθοριστικός και ηγετικός για την επικοινωνιακή στρατηγική

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=