5 BCS PR AGENCIES εμείς αποδείξαμε έμπρακτα ότι είμαστε σε θέση όχι απλώς να ανταποκριθούμε στα δύσκολα, αλλά και να καταθέσουμε ιδέες με αποτελεσματικότητα και προοπτική. Εννοείται ότι αν κάτι κατακτήθηκε αυτήν την περίοδο, θα έχει νόημα μόνο αν αποτελέσει αφετηρία για ακόμα πιο ουσιαστική και δημιουργική προσπάθεια από την πλευρά μας. Ειδικότερα, πόσο σας βοήθησε η ενίσχυση του «οπλοστασίου» σας στο κομμάτι της διαχείρισης κρίσεων, δεδομένου ότι ακολουθεί, όπως όλα δείχνουν, μια νέα κρίση, με τους πελάτες να καλούνται να διαχειριστούν το ενεργειακό και τις συνέπειες του πολέμου, του πληθωρισμού και της ύφεσης; Γιώργος Λιμπέρης: Κάθε χρονική περίοδος της ιστορίας, που χαρακτηρίζεται ως «περίοδος κρίσης», αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για όλους μας, εταιρείες επικοινωνίας και πελάτες. Κατά την πάροδο των τελευταίων ετών, μετά την οικονομική κρίση που άλλαξε την καθημερινότητα του πληθυσμού της χώρας, την υγειονομική κρίση με την πανδημία της Covid-19 σε παγκόσμιο επίπεδο και, τώρα, την ενεργειακή κρίση συνέπεια του πολέμου που βιώνει η Ευρώπη και οι κάτοικοί της, η έννοια της σταθερότητας, έτσι όπως την ορίζουμε όλοι, νομίζω ότι έχει ανατραπεί πλήρως. Τίποτα δεν μπορεί να παραμείνει σταθερό και όλα μπορούν να συμβούν, με τα νέα δεδομένα και τις συνθήκες που επικρατούν. Οι εταιρείες επικοινωνίας, στενά συνδεδεμένες με την επικαιρότητα, τις εξελίξεις και τις συνέπειες αυτών σε όλα τα επίπεδα, είναι από τις πρώτες που κατανοούν και χρησιμοποιούν το παραπάνω συμπέρασμα στη διαχείριση της εργασίας τους. Η διαχείριση κρίσεων δεν αποτελεί απλά ένα εργαλείο μέσα σε πολλά, άλλα στην επικοινωνιακή φαρέτρα μας…είναι μια αναγκαιότητα, μια προσέγγιση που καλλιεργείται μετά από χρόνια εμπειρίας στην υπηρεσία των πελατών μας, στις δύσκολες περιόδους που περνάει ο καθένας. Κάθε περίπτωση κρίσης και δυσκολίας μπορεί να έχει και διαφορετικό αντίκτυπο σε κάθε πελάτη, άρα χρειάζεται μια ξεχωριστή διαχείριση. Στην Palladian, η εξειδίκευσή μας σ’ αυτό το κομμάτι, από τη σύσταση της εταιρείας μας μέχρι και σήμερα, μας έχει φέρει αντιμέτωπους μ’ έναν μεγάλο αριθμό δύσκολων και διαφορετικών περιπτώσεων, οι οποίες όμως με τη σωστή και κριτική ανάλυση, τη χρήση κατάλληλων εργαλείων και τη συστηματική αντιμετώπιση έγιναν διαχειρίσημες και εξομαλύνθηκαν. Περιπτώσεις κρίσεων θα υπάρχουν πάντα σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα… Το θέμα είναι να είμαστε, πελάτες και εταιρείες επικοινωνίας, έγκαιρα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε καθετί μη προβλέψιμο με ομαδική δουλειά και έναν σωστά σχεδιασμένο τρόπο αντιμετώπισης. Η πανδημία συνέπεσε με την τεχνολογική ωρίμαση της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Είναι έτοιμος ο κλάδος του PR για την επόμενη ημέρα ή παρατηρείτε διαφορετικές ταχύτητες; Υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένα Digital PR agencies ή βλέπετε ότι οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων πρέπει να λειτουργούν ολιστικά; Γιώργος Σιάφης: Η νέα εποχή παρουσιάζει ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του PR προσθέτει ένα ακόμη καινοτόμο εργαλείο στις παρεχόμενες υπηρεσίες μας, στην ανάπτυξη των συστημάτων πελατειακών σχέσεων και μεθοδολογιών για την κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών των πελατών μας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη μεταξύ μας εμπιστοσύνη. Η επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να υπόσχεται να ανατρέψει κάθε πρόβλεψη σε πολλούς κλάδους, αλλά στο PR προσθέτει αξία στις υπηρεσίες τους. Η πανδημία το απέδειξε, διότι ο κλάδος μας προσαρμόστηκε και για αυτό δεν επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό. Οι εταιρείες Δ.Σ. Ελένη Σουράνη Δημήτρης Ρούλιας Γιώργος Σιάφης Γιώργος Λιμπέρης
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=