6 στην Ελλάδα του σήμερα παρέχουν 360o services και είναι μια εξέλιξη που προέκυψε από τα αιτήματα των ίδιων των πελατών, καθώς εμπιστεύονται το πρίσμα που αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν στρατηγικά τις επικοινωνιακές τους ανάγκες. Ποιοι κλάδοι, δεδομένων των νέων συνθηκών, βλέπετε ότι έχουν περισσότερο ανάγκη από υπηρεσίες PR; Εντοπίζετε κλάδους και εταιρείες που σας «χτυπούν την πόρτα» για πρώτη φορά (Β2Β, εξειδικευμένες αγορές που σχετίζονται με την ενέργεια, την υγεία, την ασφάλεια, επενδυτικοί φορείς); Ελένη Σουράνη: Είναι πλέον σαφές σε όλους, αυτό που πριν από κάποια χρόνια αποτελούσε την αλήθεια των λίγων μυημένων και των ίδιων των εταιρειών δημοσίων σχέσεων, ότι τελικά ανεξάρτητα από το μέγεθος, την ιστορία ή τη δραστηριότητα του καθένα, όλοι έχουν ανάγκη από υπηρεσίες PR. H περίοδος της πανδημίας και των αλλεπάλληλων lockdown λειτούργησε σε πολλούς οργανισμούς ως καταλύτης επιτάχυνσης αλλαγής και στον τομέα της επικοινωνίας και η παραπάνω παραδοχή έγινε αποδεκτή από όλους. Τα industries που έχουν πάντα περισσότερο ανάγκη των υπηρεσιών PR, είναι αυτά που βρίσκονται κάθε φορά στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, στην παρούσα συνθήκη δηλαδή αυτό της ενέργειας και των επενδύσεων έχουν τον πρώτο λόγο. Πώς αντιμετωπίζετε φέτος την επέλαση των consulting firms που μπαίνουν στα χωράφια σας, με πολιορκητικό κριό τις στρατηγικές αειφορίας, βιωσιμότητας, περιβαλλοντικής ευαισθησίας και κοινωνικής ευθύνης, που συνιστούν πλέον κεντρικά και όχι περιφερειακά ζητήματα για τους σύγχρονους επιχειρηματικούς οργανισμούς; Σε ποιον ανήκει το consulting σε θέματα ESG τελικά; Δημήτρης Ρούλιας: Οι εταιρείες μας, από τη φύση τους, αντιλαμβάνονται τη μεγάλη εικόνα, κατανοούν τις προτεραιότητες της κοινωνίας και της οικονομίας, το περιβάλλον και τις τάσεις της εποχής και μέσω αυτής της διαδικασίας παράγουν αποτελεσματική επικοινωνία. Αυτή θεωρώ ότι είναι γενικά η προσέγγισή μας σε σχέση με το μεγάλο, πραγματικά, θέμα που περικλείεται στο concept ESG και στις έννοιες της αειφορίας και της βιωσιμότητας. Διαπιστώνουμε ασφαλώς, διεθνώς αλλά και στην αγορά μας, τις «επεκτατικές» κινήσεις άλλων κλάδων, που συχνά διαθέτουν αμεσότερη πρόσβαση από εμάς στη λεγόμενη “c-suite”, όμως η λέξη-κλειδί είναι και πάλι η αξία: οφείλουμε να επιβεβαιώνουμε διαρκώς με το έργο μας ότι στο «πεδίο ESG» η επικοινωνιακή διάσταση είναι πολύ ισχυρή και κρίσιμη και ότι εμείς είμαστε σε θέση να ηγηθούμε σ’ αυτόν τον τομέα με τη γνώση, την πείρα και τη δημιουργικότητά μας. Και θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό το κάνουμε, αν και μπορούμε ακόμα καλύτερα, σε μια «πίστα» εξ ορισμού δύσκολη… Σε ποιο βαθμό ανέκτησε τα χαμένα εδάφη του ο κλάδος των events; Γιώργος Λιμπέρης: Είναι γεγονός ότι ο κλάδος των events επηρεάστηκε στο μέγιστο βαθμό από τις επιπτώσεις της περιόδου της πανδημίας. Η περίοδος όπου η διεξαγωγή των events περιοριζόταν από την ισχύ των υγειονομικών πρωτοκόλλων υπήρξε παρατεταμένη, γι’ αυτό και η επάνοδος απ’ αυτή την περίοδο δεν θα μπορούσε να μη χρειάζεται έναν αντίστοιχο χρόνο αναπροσαρμογής. Μπορώ να πω ότι σήμερα, σχεδόν δυόμισι χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η κατάσταση τείνει να εξομαλυνθεί. Οι πελάτες έχουν ξαναβάλει στα πλάνα τους τη διεξαγωγή events με πολυάριθμους προσκεκλημένους, ενώ και οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας από την πλευρά τους, προτείνουν αντίστοιχες εκδηλώσεις, οι οποίες επαναφέρουν τη διαπροσωπική επαφή και τονώνουν την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Κάνοντας μια ειδική μνεία στο κομμάτι των συνεδρίων/ημερίδων όπου δραστηριοποιούμαστε ενεργά τα τελευταία οκτώ χρόνια, θα ήθελα να σημειώσω ότι η περίοδος Covid-19 μας έδωσε πράγματι μια πολύτιμη ευκαιρία να αναπτύξουμε περαιτέρω τις δυνατότητές μας σε τεχνικό/ τεχνολογικό επίπεδο, διοργανώνοντας εκδηλώσεις με ψηφιακό ή/και υβριδικό χαρακτήρα, και εξασφαλίζοντας εξαιρετικά υψηλή παρακολούθηση μέσω ψηφιακών καναλιών. Ωστόσο, με την επάνοδο στην κανονικότητα, τα συνέδρια που διοργανώνουμε είναι (προφανώς) με φυσική παρουσία αλλά και υβριδικά, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες σε συμμετέχοντες, ομιλητές, αλλά και απλούς συνέδρους να συμμετέχουν ενεργά ή και να παρακολουθούν τις εργασίες του συνεδρίου από το γραφείο τους, επωφελούμενοι σε χρόνο, κόστος και εκτενή προγραμματισμό. Γενικότερα λοιπόν, κρατάμε τα καλά που μας άφησε αυτή η δύσκολη περίοδος και με (συγκρατημένη) αισιοδοξία κάνουμε τα επόμενά μας βήματα, στοχεύοντας στην πλήρη εξομάλυνση και δραστηριοποίηση πελατών και agencies. Ποιες τάσεις δημοσίων σχέσεων που ήδη διαφαίνονται σε πιο ώριμες αγορές βλέπετε να έρχονται και στην Ελλάδα
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=