7 BCS PR AGENCIES στον κλάδο σας το 2023, δεδομένων της διαφοροποιημένης αγοραστικής συμπεριφοράς, της remote εργασίας, της έντονης παραπληροφόρησης από τα social media, της επέλασης του video και άλλων new entries; Γιώργος Σιάφης: Οι τάσεις που περιγράφετε είναι υπηρεσίες που περνούν μέσα από τον κλάδο μας, τόσο για τη δημιουργία τους όσο και κυρίως για την αντιμετώπισή τους, όπως τα fake news. Στην ελληνική αγορά το παραδοσιακό PR αντέχει ακόμη, διότι το αναζητεί και το θέλει η αγορά, καθώς καλύπτει διαχρονικές επικοινωνιακές ανάγκες. Ειδικά μετά την πανδημία υπάρχει έντονη ζήτηση των υπηρεσιών Δ.Σ. Από το 2022 ξεκίνησε έντονα, και θα έχουν ανοδική τάση τα επόμενα χρόνια οι τάσεις και οι υπηρεσίες που αναφέρετε και για να ανταποκριθούμε σε αυτή τη νέα τάση έχουν δημιουργηθεί νέα τμήματα με εξειδικευμένα στελέχη και καινοτόμες ιδέες. Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα με τα αμιγώς digital agencies είναι η συνολικότερη εικόνα που έχουμε των επικοινωνιακών αναγκών του πελάτη και η άμεση ανταπόκρισή μας. Πιστεύετε ότι η άφιξη του Web3 θα οδηγήσει σε πιο άμεσες αλληλεπιδράσεις μεταξύ δημοσιογράφων, brands και καταναλωτών; To Web3 PR είναι πιο προσανατολισμένο στον άνθρωπο από το Web1 και το Web2 PR; Δημήτρης Ρούλιας: Είναι σαφές ότι προς τα εκεί πηγαίνουν τα πράγματα, σε καταστάσεις ενισχυμένης ανθρωποκεντρικότητας και πλουσιότερης συνολικής εμπειρίας - άρα και μεγαλύτερης στόχευσης. Θα απαιτηθεί από εμάς να κατανοήσουμε γρήγορα τα διαθέσιμα εργαλεία και να εξελίξουμε τις τεχνικές εξατομίκευσης των μηνυμάτων και της μέτρησης της αποτελεσματικότητας. Ας μου επιτραπεί να πω, ότι αυτό είναι πάντα το ζητούμενο για μας. Επί της αρχής δεν αλλάζει κάτι, η ουσία της επικοινωνίας είναι αναλλοίωτη και συμπυκνώνεται στη διαμόρφωση του κατάλληλου μηνύματος σε σχέση με τις επιμέρους ομάδες του κοινούστόχος, που τείνουν να γίνουν όλο και περισσότερο εξειδικευμένες. Αυτό που εξελίσσεται εκρηκτικά είναι οι τεχνολογικές δυνατότητες. Σε κάθε περίπτωση, πολλά καινούργια πράγματα ήδη δοκιμάζονται, ακόμα και με τεχνικές όχι απολύτως ώριμες και ο κλάδος μας οφείλει να βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων. Σε ποιο βαθμό επηρεάζει το έργο σας ο κατακερματισμός των ΜΜΕ κυρίως στο οικοσύστημα του online αλλά και η συρρίκνωση του δημοσιογραφικού δυναμικού; Ελένη Σουράνη: Με τον ίδιο τρόπο που αλλάζουν
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=