pr agencies 2022

9 BCS PR AGENCIES να παρουσιάσουν αποτελέσματα σε stakeholders και κοινό. Αυτό μετατρέπει την ηθική υποχρέωση που προέρχεται από προσωπικές αξίες ή ακόμα και από την ίδια την εξέλιξη του κόσμου μας, σε υποχρέωση που προκύπτει από την ανάγκη βελτίωσης του bottom line ενός ισολογισμού. Αυτή είναι μια λογική που διαπνέει και τη δική μας λειτουργία ως εταιρεία. Αυτό που αποκαλούμε “intellemo” από τη σύνθεση των λέξεων intelligent + emotional. Διότι πιστεύουμε ότι μία επικοινωνιακή στρατηγική ή τακτική δεν μπορεί πλέον να μην είναι data based science driven, αλλά ταυτόχρονα να μην επιδεικνύει απόλυτη ενσυναίσθηση. Είναι μια προσέγγιση που πέρα από την πρακτική της εφαρμογή, την παρουσιάζουμε και σε ακαδημαϊκό επίπεδο, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου στην Κύπρο. Υπάρχει μια πολύ σοφιστικέ τάση στο PR να απευθύνονται οι πελάτες σε συγκεκριμένες εταιρείες δημοσίων σχέσεων προκειμένου να προσεγγίσουν πολύ ιδιαίτερα κοινά (Millennials, Gen Z, Alpha κ.λπ.). Στην Ελλάδα υπάρχει σχετικό segmentation ή δεν έχουμε φθάσει ακόμη εκεί; Δημήτρης Ρούλιας: Αναφέρεστε σε τάσεις «σοφιστικέ» και μου δίνετε την ευκαιρία να επισημάνω ότι οι εταιρείες είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο sophistication, όσον αφορά σε δεξιότητες, τεχνικές, και συγκρότηση στελεχών. Όποιος ασχολείται με projects που έχουν διεθνή διάσταση ή αλληλεπιδρά με συναδέλφους και agencies από τις προηγμένες αγορές, το διαπιστώνει εύκολα. Σαφώς, λοιπόν, μας απασχολούν οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις γενιές και ασφαλώς προσαρμόζουμε τις προσεγγίσεις μας αναλόγως, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα αναλυτικά και ερευνητικά εργαλεία. Πολύ συχνά αυτή η προσπάθεια έχει και διαστάσεις «δοκιμής και πλάνης», αλλά μόνο έτσι μπορούμε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά σ’ ένα πολύπλοκο και ταχύτατα μεταβαλλόμενο επικοινωνιακό περιβάλλον. Στο εξωτερικό οι πελάτες εταιρειών PR από τον κλάδο του B2B ζητούν από τους συμβούλους τους να συνεργαστούν κεντρικά και στενά με το marketing. Στην Ελλάδα διαφαίνεται αυτή η τάση; Γιώργος Λιμπέρης: Η στενή συνεργασία των τμημάτων Μarketing με τους συμβούλους PR είναι μια διεθνής πρακτική που έχει εφαρμογή τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας. Η δημιουργία μικρών ομάδων εργασίας που αποτελούνται από στελέχη του τμήματος Marketing των εταιρειών, αλλά και των ανθρώπων που διαχειρίζονται την επικοινωνία τους, αποτελεί έναν ιδανικό τρόπο για να σχεδιάζονται σύγχρονες και αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψιν τα insights του κλάδου, της κάθε επιχείρησης, του οράματος και των στόχων της. Οι καλύτεροι κοινωνοί των μηνυμάτων που θέλει η επιχείρηση να μεταφέρει στα επιμέρους κοινά της είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι που τα συλλαμβάνουν κι εκείνοι που φροντίζουν η εταιρεία να ανταποκρίνεται σ’ αυτά. Η ευθυγράμμιση των στόχων του Marketing και της Επικοινωνίας είναι πράγματι μια ιδανική συνθήκη, ώστε να εξοικονομείται χρόνος, ενέργεια αλλά και να προβάλλονται όλα όσα χρειάζονται με τον τρόπο που πρέπει. Υπάρχει περιθώριο για στενότερη συνεργασία των εταιρειών PR με το ελληνικό Δημόσιο και τους κυβερνητικούς φορείς; Υπάρχουν ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν και εμπόδια που καλό θα ήταν να υπερπηδηθούν; Γιώργος Σιάφης: Δυστυχώς η απάντηση στην ερώτησή σας είναι ότι τα περιθώρια είναι στενά. Ο λόγος είναι η διαχρονική νοοτροπία της ελληνικής αγοράς, όπου πολιτική και επικοινωνία λειτουργούν κατά το δοκούν. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση έκανε ένα πρώτο βήμα στη θεσμική καθιέρωση του lobbying που ακόμη σέρνεται. Η γενική εικόνα που παρατηρείται μεταξύ Πολιτείας και Δ.Σ. είναι μουντή, εμπόδια όπως η θεσμοθέτηση της δουλειάς μας και η υψηλή φορολόγηση είναι θέματα που αιωρούνται. Τα οικονομικά του κλάδου -σε γενικές γραμμές- έχουν ανακτήσει τις δυνάμεις τους; Σε ποιο πεδίο θα λέγατε ότι είστε περισσότερο χρήσιμοι και αποδοτικοί; Ελένη Σουράνη: Για πολλές επιχειρήσεις οι δαπάνες για επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις θεωρούνται ελαστικές, υπό την έννοια ότι είναι από τις πρώτες στη σειρά των περικοπών στην περίπτωση που παρουσιάζεται ανάγκη. Έτσι σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή της Covid ή της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης, ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με πιέσεις σε σχέση με τα οικονομικά. Παρ’ όλα αυτά είναι στο χέρι καθενός από εμάς να προσδώσει τέτοια αξία στις υπηρεσίες που παρέχει, ώστε να γίνουν αναγκαίες και συνεπώς οι δαπάνες που προέρχονται από αυτές να βιώνονται και να είναι ανελαστικές.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=